Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Career Days: Jaký byl veletrh nabitý zajímavými přednáškami i s kontrolou životopisu?

Bc. Martin Otáhal
Před 11 roky

careerdays-velkyVe dnech 7. a 8. března se konal veletrh s názvem Career Days zaměřený primárně na studenty 3. až 5. ročníků a na absolventy vysokých škol. I letos se Career Days konalo v hotelu, tentokrát ovšem v hotelu Corinthia. Organizátoři připravili pro účastníky za symbolickou cenu program plný setkání se zástupci podniků, konferencí a tréninků. Stačilo se pouze zaregistrovat na webových stránkách Career Days a poté se přihlašovat k vypsaným termínům setkání a tréninků.

Novinkou bylo letos zařazení tzv. virtuálního Career Days. Jeho prostřednictvím a pomocí programu Adobe Connect se mohli účastníci 2 dny před samotným veletrhem seznámit s  prezentacemi některých podniků.

Myslím si, že zavedení virtuálních Career Days byl krok správným směrem. Podniky, které využily možnost spojení se s účastníky již tímto způsobem, byly v pozdějších dnech lépe vidět a již na počátku dokázaly účastníkům nabídnout mnohé rady a informace týkající se internshipů a výběrových řízení.

A jedem do Prahy…

Po skončení virtuální části následoval přesun do Prahy, kde 7. března již od brzkých hodin začínaly první tréninky a setkání. Blesková registrace v přízemí hotelu a výšlap do 3. patra, kde byla možnost odložení oblečení. První den mě čekala jenom samá setkání s podniky, které prezentovaly svoji práci a své nabídky. Většina setkání byla sestavena podle přání účastníků.

Inzerce

Velice přínosná byla setkání s Českou spořitelnou, a.s. Jejich prezentace se týkala především správného napsání životopisu, přípravy na pohovor a pohovoru samotného. Většina velkých firem, kterou je i Česká spořitelna, mají na prostudování životopisu zhruba 10-15 vteřin. Z tohoto důvodu je nutné, aby veškeré důležité informace byly patrné již na první pohled, tedy byly strukturované a jasné. Délka životopisu by přitom neměla přesáhnout 2 strany.

V průběhu dvou dní veletrhu měli navíc všichni účastníci neustále možnost nechat si zkontrolovat životopis přímo od odborníků, kteří dokázali poradit s vylepšením a zjednodušením CV.

Další setkání, které patřilo mezi velmi dobře připravená, byla Marketingová komunikace prakticky od Provident Financial s.r.o. Slovo si vzala zkušená zaměstnankyně z oblasti marketingu, která popisovala praktické příklady marketingové strategie firmy a zdůrazňovala důležitost komunikačního mixu.

Následující den byl především o praktických dovednostech. Vyzkoušel jsem si, jak vypadá výběrové řízení do AIESECu v podobě Assessment centra, kde jsme měli pracovat nejen jako jednotlivci, ale také v týmech. Každý úkol byl v jiném jazyce, tedy česky a anglicky. Po skončení následovala zpětná vazba od školitelů.

Skvělou volbou bylo zúčastnit se osobního krizového managementu od sdružení Linka bezpečí. Nejednalo se pouze o krize hlubšího charakteru. Hlavním tématem byly také nervozita u přijímacího pohovoru, pochopení fází krize, do které se člověk může snadno dostat, a rady, jak se s takovou krizí či stresem vypořádat.

Jak bojovat s prokrastinací?

Jediná konference, které jsem se zúčastnil, měla název Boj s prokrastinací. Tuto konferenci vedl CEO GrowJOB institute Petr Ludwig. Jeho práci mohu opravdu vřele doporučit. Dokázal přesně a vtipně uvést problematiku a také našel způsoby, jak s prokrastinací bojovat. Jeho videopřednášku najdete zde.

Pokud bych měl něco organizátorům vytknout, tak by to byla především nestabilita serveru v době, kdy se spouštěla přihlašování na jednotlivé části veletrhu. Takže se stávalo, že se na tréninky, které vypadaly nejzajímavěji, nebyla šance přihlásit. Sice organizátoři slibovali, že 5 míst je ponecháno pro ty, kteří budou čekat přímo na místě, ale to se stávalo pouze ve výjimečných případech.

Pokud jste letos nestihli Career Days, určitě se běžte podívat příští rok. Kromě možností výše zmíněných na vás čeká spousta nových zážitků, nových pracovních kontaktů a pro většinu i spousta dárků a cen! Příští rok na Career Days na viděnou!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Bc. Martin Otáhal

Správce financí neziskové organizace United Games of Nations – Czech Republic. Jinak student ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity s básnickým střevem.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký