Inzerce

Jakou smlouvu uzavřít se svými prvními kolegy?

Komerční sděleníVideo Představme si, že mám webový projekt (magazín, e-shop, cokoliv jiného), který jsem založil sám a už nestíhám a potřebuji k sobě člověka, který mi pomůže. Jak to mám řešit? Poradí Ondřej Preuss z Dostupného advokáta.

Inzerce

Právo nabízí několik možností. V prvé řadě je to klasický pracovněprávní vztah. Jeho nevýhoda je neflexibilita. Obě strany jsou jim vázané. Zaměstnanec může sice vypovědět pracovní smlouvu bez udání důvodu, ale musí dodržet dvouměsíční výpovědní lhůtu. Zaměstnavatel může pracovní smlouvu ukončit jen z předem jasných důvodů např. pokud se stěhuje, nebo pokud zaměstnanec porušuje své povinnosti.

Alternativou tak může být smlouva o externí spolupráci. Zde si všechna práva a povinnosti modelují odběratel a dodavatel sami. „Zaměstnanec“ pracuje na živnostenské oprávnění a vlastně je nezávislým podnikatelem. Vztah je flexibilní a lze ho velmi dobře s pomocí odborníka namodelovat ke spokojenosti všech stran. Apriori však nemá „zaměstnanec“ nic jistého, žádné benefity, žádnou ochranu před výpovědí.

Takovým vztahem se však nesmí zastírat klasická pracovní smlouva, pak by šlo o tzv. „švarcsystém“, tedy krácení daní.

Kromě výše uvedeného lze užít i agenturní zaměstnávání, dohodou o pracovní činnosti či třeba dohodu o provedení práce. Zejména pokud se jedná o nárazovou činnost.

Další bezplatné rady:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

pavel-kunes-web

Vlastní grafika na Shoptetu: Co vše je možné a jak se připravit? | Pavel Kuneš

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

radek-prochazka-web

Budování úspěšné firmy a aktuální stav na trhu komerčních nemovitostí | Radek Procházka (Prochazka & Partners)

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)