Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jaké výhody má přechod na moderní docházkový systém?

Evidence docházky je jedno z témat, které se ve firmě řeší většinou až někde na druhé, třetí nebo možná i čtvrté koleji. Při začátku podnikání se ani není čemu divit, v tuhle dobu vás zajímají jiné starosti, proto se často sáhne po rychlém řešení ve formě excelové tabulky. S rozvojem firmy se ale mění i potřeby a hlavně zjistíte, že personalistův čas není nafukovací a to, že tráví čas nad administrativou, která jde v dnešní době více zautomatizovat, není úplně nejefektivnější.

Moderní docházkové systémy fungují online přes cloud, přístup k nim je tedy odkudkoliv a můžete je využít i když jste firma o deseti zaměstnancích, nebo máte ve firmě provozy o stovkách pracantů. Pokud už jste ve fázi rozhlížení se po systému, který eviduje fyzické příchody a odchody a umožňuje personalistce a vedoucím týmů nahlédnout na aktuální přítomnost zaměstnanců na pracovišti nebo ručně dopsat odchod k lékaři, tak se pojďme podívat na to, co vám může přinést přechod na opravdu vyspělý docházkový systém.

Jděte s dobou a zbavte se stohů papíru.

Žijeme už 20 let v 21. století a vývoj technologií jde ruku v ruce s vyšší efektivitou práce. Nepřekvapuje tedy, že firmy se snaží přizpůsobit a mění zaběhnutou evidenci docházky z papírové formy, případně z excelových tabulek, na formu elektronickou, která ale neznamená jen výhodu evidence příchodů a odchodů v počítači. Moderní docházkové systémy jsou svižné, přehledné, mají intuitivní ovládání, zajistí vám spolehlivé zálohování dat a jsou doplněné o další funkce, které vám umožní ze systému vytěžit mnohem víc než jen splnění požadavků daných zákonem.

Zdroj obrázku: Alveno.cz

Elektronická docházka se přizpůsobí vám, ne vy jí.

Určitě vám v hlavě utkvěla poznámka, že čím je docházkový systém vyspělejší, tím je i složitější jeho nastavení třeba pro potřeby vašeho pracoviště. Není to tak úplně pravda.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Základem je vždy spolehlivá a přesně fungující čtečka, je možné si zvolit, jestli zaměstnanec dostane čip, přístupovou kartu nebo budete jednoduše snímat otisky prstů.

Díky automatickému načítání příchodů a odchodů budete mít ihned přehled o zaměstnancích na pracovišti v reálném čase. Navíc získáte možnost monitorovat a zabezpečit přístupy do místností, budov nebo jejich částí, kam mohou vstoupit jen vybraní pracovníci.

To ale není vše, díky variabilitě nastavení a oprávnění můžete přizpůsobit pracovní dobu, rozložení směn i délku dovolené, kterou bez problému vykážete dle nového zákona z letošního roku v hodinách. Poradíte si také s evidencí pracovní doby u zaměstnanců, kteří se pohybují mimo kancelář, pracují na stavbě nebo jsou na home office.

Moderní docházkové systém Alveno je navíc propojen s množstvím účetních systémů, data o docházce lze tedy pohodlně exportovat a jednoduše z nich připravit podklady pro mzdy. Firemní proces tak nemusíte měnit a přizpůsobovat kvůli docházkovému systému.“, říká Michal Hochman, CEO docházkového systému Alveno.

Zdroj obrázku: Alveno.cz

Docházka odkudkoliv? Není problém!

Obrovskou výhodou, kterou umožňuje dnešní online svět je to, že se data z docházkové čtečky ukládají do cloudu, kde k nim má přístup přes webovou aplikaci kdokoliv, komu dáte práva v systému. Může to být vedoucí oddělení, personalisté, ale i samotní zaměstnanci, případně IT správci. Do aplikace se lze přihlásit prostřednictvím jakéhokoliv zařízení s připojením k internetu, celou agendu tak máte neustále k dispozici doslova na jedno kliknutí.

Se slovy jako přístup odkudkoliv a čtečka otisků prvků jde ruku v ruce i otázka bezpečnosti, se kterou se v Alveno setkávají denně. Bezpečnost dat by měla být pro poskytovatele docházkových systémů absolutní prioritou. Například u systému Alveno garantují zabezpečení na nejvyšší úrovni a pokročilé šifrování dat, které zamezí tomu, aby se k nim dostal kdokoli nepovolaný.

Implementace, podpora a konečná úspora

Asi největší výhoda, kterou ale na začátku volby systému neověříte a neberete ji v potaz, je implementace docházky do firmy a následná podpora. Správné nastavení elektronické evidence docházky a vyladění procesů tak, aby fungovaly v souladu s potřebami vaší firmy, vyžaduje osobní přístup a zkušenosti. Kvalita servisu a uživatelské podpory by tak měla být jedna z kritérií při výběru nového dodavatele docházkového systému.

Sečteno podtrženo moderní docházkový systém a automatizace souvisejících procesů neusnadňuje práci jen personalistům nebo účetním, ale i práci všech zaměstnanců ve firmě. Díky tomu šetříte nejen čas, ale ve výsledku i peníze.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Inzerce