Evidence docházky je jedno z témat, které se ve firmě řeší většinou až někde na druhé, třetí nebo možná i čtvrté koleji. Při začátku podnikání se ani není čemu divit, v tuhle dobu vás zajímají jiné starosti, proto se často sáhne po rychlém řešení ve formě excelové tabulky. S rozvojem firmy se ale mění i potřeby a hlavně zjistíte, že personalistův čas není nafukovací a to, že tráví čas nad administrativou, která jde v dnešní době více zautomatizovat, není úplně nejefektivnější.
Moderní docházkové systémy fungují online přes cloud, přístup k nim je tedy odkudkoliv a můžete je využít i když jste firma o deseti zaměstnancích, nebo máte ve firmě provozy o stovkách pracantů. Pokud už jste ve fázi rozhlížení se po systému, který eviduje fyzické příchody a odchody a umožňuje personalistce a vedoucím týmů nahlédnout na aktuální přítomnost zaměstnanců na pracovišti nebo ručně dopsat odchod k lékaři, tak se pojďme podívat na to, co vám může přinést přechod na opravdu vyspělý docházkový systém.
Žijeme už 20 let v 21. století a vývoj technologií jde ruku v ruce s vyšší efektivitou práce. Nepřekvapuje tedy, že firmy se snaží přizpůsobit a mění zaběhnutou evidenci docházky z papírové formy, případně z excelových tabulek, na formu elektronickou, která ale neznamená jen výhodu evidence příchodů a odchodů v počítači. Moderní docházkové systémy jsou svižné, přehledné, mají intuitivní ovládání, zajistí vám spolehlivé zálohování dat a jsou doplněné o další funkce, které vám umožní ze systému vytěžit mnohem víc než jen splnění požadavků daných zákonem.
Určitě vám v hlavě utkvěla poznámka, že čím je docházkový systém vyspělejší, tím je i složitější jeho nastavení třeba pro potřeby vašeho pracoviště. Není to tak úplně pravda.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Základem je vždy spolehlivá a přesně fungující čtečka, je možné si zvolit, jestli zaměstnanec dostane čip, přístupovou kartu nebo budete jednoduše snímat otisky prstů.
Díky automatickému načítání příchodů a odchodů budete mít ihned přehled o zaměstnancích na pracovišti v reálném čase. Navíc získáte možnost monitorovat a zabezpečit přístupy do místností, budov nebo jejich částí, kam mohou vstoupit jen vybraní pracovníci.
To ale není vše, díky variabilitě nastavení a oprávnění můžete přizpůsobit pracovní dobu, rozložení směn i délku dovolené, kterou bez problému vykážete dle nového zákona z letošního roku v hodinách. Poradíte si také s evidencí pracovní doby u zaměstnanců, kteří se pohybují mimo kancelář, pracují na stavbě nebo jsou na home office.
„Moderní docházkové systém Alveno je navíc propojen s množstvím účetních systémů, data o docházce lze tedy pohodlně exportovat a jednoduše z nich připravit podklady pro mzdy. Firemní proces tak nemusíte měnit a přizpůsobovat kvůli docházkovému systému.“, říká Michal Hochman, CEO docházkového systému Alveno.
Obrovskou výhodou, kterou umožňuje dnešní online svět je to, že se data z docházkové čtečky ukládají do cloudu, kde k nim má přístup přes webovou aplikaci kdokoliv, komu dáte práva v systému. Může to být vedoucí oddělení, personalisté, ale i samotní zaměstnanci, případně IT správci. Do aplikace se lze přihlásit prostřednictvím jakéhokoliv zařízení s připojením k internetu, celou agendu tak máte neustále k dispozici doslova na jedno kliknutí.
Se slovy jako přístup odkudkoliv a čtečka otisků prvků jde ruku v ruce i otázka bezpečnosti, se kterou se v Alveno setkávají denně. Bezpečnost dat by měla být pro poskytovatele docházkových systémů absolutní prioritou. Například u systému Alveno garantují zabezpečení na nejvyšší úrovni a pokročilé šifrování dat, které zamezí tomu, aby se k nim dostal kdokoli nepovolaný.
Asi největší výhoda, kterou ale na začátku volby systému neověříte a neberete ji v potaz, je implementace docházky do firmy a následná podpora. Správné nastavení elektronické evidence docházky a vyladění procesů tak, aby fungovaly v souladu s potřebami vaší firmy, vyžaduje osobní přístup a zkušenosti. Kvalita servisu a uživatelské podpory by tak měla být jedna z kritérií při výběru nového dodavatele docházkového systému.
Sečteno podtrženo moderní docházkový systém a automatizace souvisejících procesů neusnadňuje práci jen personalistům nebo účetním, ale i práci všech zaměstnanců ve firmě. Díky tomu šetříte nejen čas, ale ve výsledku i peníze.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců