Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Jak vydělat miliony? Seberte odvahu a pusťte se do práce…

Lidé přesně „vědí“, jak vydělat miliony, ale přesto je nemají. Chybí jim odvaha se pustit do práce. A přitom právě to je to nejpodstatnější.

Mám počkat do doby, kdy budu o podnikání vědět vše? Takto člověk nezačne podnikat nikdy. Mnoho lidí si plánuje velký byznys, ale odkládají ho na dobu, kdy budou pořádně připraveni. Bojíte se chyb? Chybování je v této branži běžné, neboť úspěch je špatný učitel. I úspěšní chybují. Například Volvo, které se vyznačuje bezpečnostní svých vozů, v minulosti uvedlo na trh kabriolet. Bezpečnost a auto bez střechy? To nejde dohromady. Nemůžeme vědět, co lidé na trhu uvítají a co odmítnou. Prostě to zkoušejte.

Víc dělat než myslet

Začněte pracovat hned, jak to bude možné. Kolik věcí potřebujete, když budete prodávat párky v rohlíku? Stačí vám jen párky a rohlíky a můžete začít podnikat. Není potřeba mít od začátku kompletně zařízený stánek s chladícím automatem na pití a výčepem piva. Většina firem začínajících bez investora se buduje tak, že ještě nejsou hotové, ale už prodávají svoje produkty či služby.

Podnikání se nedá naučit jinak než praxí. Naprostá většina studentů vysoké školy ekonomické se odvážně učí celých 6 let a čekají, že až dostudují, budou mít okamžitě vlastní firmu. To je ale velký omyl. Znají teorii, což je asi jen 30 % toho, co potřebují k vedení firmy. Jestli čtete knihy od poradců, rovnou je zničte. Oni podnikat neumí, a tak radí. Kdyby to uměli, tak založí vlastní firmy. Raději čtěte knihy, které píšou lidé, kteří vlastní a řídí firmy.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nechtějte podnikat, podnikejte!

Nedávno jsem četl článek o dvou českých studentech ekonomické školy, jak se účastnili mezinárodní soutěže v podnikání. Šlo jen o pouhou simulaci firmy, kde pořadatelé soutěže vymýšleli situace na trhu. Tito dva čeští studenti soutěž vyhráli, a když se jich novináři ptali, co jim to přineslo, odpověděli, že se jim to hodí do životopisu.

Podle statistik má pouze 5 % lidí v každém oboru úspěch. Proč je zbytek lidí po 45 letech tvrdé práce odkázán na důchod, i když se tak moc snažil? Samozřejmě, že za tím vším stojí myšlení. V minulosti jsem si rád s kamarády a známými povídal o podnikání. Oni vždy přišli s úžasným nápadem a o tom jsme pak diskutovali. Ti lidé říkali, jak rozjedou byznys a zbohatnout. Přišlo mi to super a těšil jsem se, že se jednou společně do něčeho pustíme. A když jsem pak přišel s dobrým nápadem, který jsem začal realizovat a vydělávat na něm, začali se mi všichni vzdalovat. Oni o tom jen mluví, ale nikdy nic neudělají.

Nestyďte se vzít lopatu do ruky

Lidé, o kterých jsem teď psal, chtějí hned od začátku mnoho. Chtějí začít ve velkém. Potřebují okolí hned dokázat, jak jsou úspěšní. Avšak nemohou hned šlápnout na druhý schod, pokud nejsou ani na prvním. Je potřeba začít od nuly.

Michael Dell začal už na škole slepovat dohromady první počítače v garáži. Bill Gates začínal také v garáži. Ingvar Kamprad (zakladatel Ikea) první nábytek zbouchal dohromady s kamarádem a prodával jej ve stodole svých rodičů. Tomáš Baťa po prvním neúspěšném pokusu o založení obuvnické firmy odjel na půl roku do Ameriky. Tam pracoval jako dělník u pásu. Tím získal potřebné know-how a po návratu do Čech konečně úspěšně rozjel firmu Baťa. Jak to uděláte vy?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Jan Kovanda

Vlastní začínající značku oblečení pro freestylové sportovce. Zajímá se o psychologii v podnikání a osobní rozvoj.

Nenechte si ujít

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

Právě vyšlo

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Jan

Před 10 roky

Používáš PC každej den ? Tak si nech běžet aplikaci na pozadí, kde se mění reklamy a vydělej si myslím docela pěkné peníze :-)
http://www.ecash.cz/index.php?ido2=6332

Odpovědět »

Milan

Před 9 roky

Tak začít se dá opravdu i s málem.
Je teda problém že hodně dlouho trvá než se začne alespoň krapet dařit ale pokud patříte mezi těch pár lidí kteří se nebojí zkusit „to“ a mají trpělivost, dařit se většinou opravdu začne.
Já začal s jedním malým obchůdkem a ani ne po roce jeho fungování sem rozjel další dva a už vlastně pracuji na dvou dalších. Je teda pravda že u toho všeho musím stále chodit ještě do klasické práce, tak že je to opravdu náročné na šas a někdy i nervy, ale věřím v lepší zítřky.
Děkuji za přečtení a jako příklad uvádím svou prvotinu http://www.hopnato.cz
SMilan

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Premium
petr-sima-web

Jak investovat do startupů? | Petr Šíma (DEPO ventures)

Inzerce