Středomořský životní styl, průměrná roční teplota nad 19 °C a více než 300 slunečných dnů v roce. Již uplynulo třináct měsíců, co jsem nastoupil jako nejmladší SEO specialista v největší společnosti na Maltě, která v současnosti zaměstnává více než 1800 expertů ze 48 zemí světa.
Skvělou zprávou je, že poptávka po talentech z oboru zde neustále roste a přirozeně se nabízí otázka, jak této příležitosti využít.
Pokud přemýšlíte o kariéře v online marketingu, zde je pro vás několik tipů, které vás mohou posunout k vysněné práci (téměř) z pláže ihned po státnicích.
A vůbec nejlepší na tom je, že jsem aktivně novou pozici nevyhledával a za relokační proces včetně letenky jsem neutratil ani korunu.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Ideálním startem pro kariéru v online marketingu je přihlásit se na některou z (neplacených) stáží již během studia. Výměnou za nízký výdělek budou cenné zkušenosti, které nenahradí žádná teorie, online kurz, ani přednáška ve škole.
Přítomnost relevantních stáží v životopise je klíčová pro hladký přechod z lavice do pracovního života, ideálně již přímo do zahraničí.
V průběhu studia se také vyplatí sbírat nejrůznější certifikáty nejen v SEO, ale i z dalších oblastí pro rozšířeni mezioborového přesahu. Většina jich je zdarma a stojí tedy jen čas a úsilí. Na začátek je vhodné se pustit do Google AdWords či Google Analytics Individual Qualification.
Strategickým krokem je pak správný výběr tématu bakalářské nebo diplomové práce (moje bakalářka “SEO audit a obsahová analýza vybraného webu”), což mně v přijímacím procesu velmi pomohlo.
Úsilí strávené na tvorbě profilu je polovinou úspěchu, neboť drtivá většina recruiterů (téměř 90%) používá právě LinkedIn k vyhledávání nových talentů. Čím vice kurzů, dovedností a textu profil tedy obsahuje, tím lépe. Pro nalezení profilu jsou důležitá relevantní klíčová slova, díky kterým se profil zobrazí co nejvýše. Pro SEO mága bude tedy vhodné vložit např. “on-page/off-page, keyword analysis, SEO audit” apod. Samozřejmě by vše mělo být v angličtině, vzhledem k tomu, že cílem je primárně zahraniční pracovní trh.
Druhá a důležitější část je budování profesní sítě, která bude ze začátku obsahovat převážně spolužáky ze školy a kolegy ze stáže. Postupným přidáváním HR specialistů však bude postupně růst také šance pozvánky na pohovor, neboť s větší sítí kontaktů roste i dosah a důležitost profilu. A navíc de facto děláte práci za ně.
Zní to jako klišé, ale zatím jsem nepřišel na přínosnější způsob z hlediska profesního růstu, než získání kvalitní zpětné vazby od těch nejlepších expertů v oboru.
Jak se tedy nachytřit od některého ze SEO guru, když momentálně nemáte takovou příležitost nebo nejste s nikým kontaktu? Choďte na večerní přednášky na univerzitách, které jsou většinou zdarma, buďte aktivní na sociálních sítích v relevantních skupinách nebo jednoduše pozvěte zkušenější specialist/ky na oběd.
Učit se od nejlepších však neznamená jen osobní lekce nebo školení, ale hlavně pravidelné sledování novinek z oboru jako např. na Searchengineland.com, Searchenginejournal.com nebo oficiálním blogu přímo od Googlu. Díky tomu bude snadnější držet krok s neustálými změnami.
Větší síť kontaktů může jednak pomoci při řešeni náročných SEO hlavolamů, se kterými si nebudete vědět rady, ale především může zpravidla zrychlit a zefektivnit cestu k vysněné práci.
V rámci přijímacího řízení na Maltu bylo klíčové získání kvalitních referencí, díky čemuž byl osobní pohovor v budovách společnosti již téměř formalita. Bez udržování pozitivních vztahů a networkingu by byla cesta do zahraničí daleko trnitější.
V současnosti poptávka po pozicích v online marketingu raketově roste, ale zároveň stejným tempem roste i konkurence. Proto je důležité byt o krok napřed a pravidelně se vzdělávat v oboru. Pokud jste se ještě nepřihlásili na žádnou relevantní stáž, vaši konkurenti mají pravděpodobně za sebou již první kolo pohovorů.
Ještě dnes si vylepšete svůj profil na LinkedInu, přidejte si certifikáty od Googlu a začněte vytvářet kontakty s HR oddělením. Diky tomu budete mít vyšší šance vykročit ze školních lavic již jako relativně zkušený (rozuměj ne junior) online markeťák, nejlépe rovnou do zahraničí.
Pokud se chcete dozvědět více informací o tom, jak se dělá SEO na Maltě, neváhejte mě kontaktovat na LinkedInu nebo se ptejte v komentářích.
Photo credits © Tomáš Kondělka
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 3 dny
Před 3 dny
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Maciek
Před 5 roky
Already a legend in Malta
Odpovědět »