Inzerce

Jak ochránit svůj brand na internetu?

Komerční sděleníVideo Přinášíme vám další díl z právní poradny, kterou vytváříme ve spolupráci s Dostupným advokátem. Tentokrát jsem se Ondřeje Preusse ptal na to, jak ochránit svou značku na internetu a co dělat, když někdo inzeruje na můj brand ve vyhledávačích.

Inzerce

Obchodní značka, neboli brand, ztělesňuje hodnotu buisnessu, jeho dobrou pověst, filozofii, produkty či know-how. Známost, oblíbenost a kvalita brandu jsou tedy důležitým předpokladem úspěchu v podnikání. V online podnikání to platí dvojnásob.

Z právního pohledu je tedy potřeba se zaměřit zejména na ochranu brandu před jeho zneužitím. Jaké nástroje nám k tomu právo dává? Je jich celá řada.

Na prvním místě je potřeba zmínit zákaz nekalé soutěže, tedy např. klamavé reklamy či klamavého označování zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, parazitování na pověsti atd.

Ochranu poskytuje také již samotné obchodní jméno, neboli firma podnikatele, pod kterou vystupuje v obchodních vztazích.

Nejúčinnějším nástrojem však bývá ochranná známka. Její držitel nemusí nic prokazovat, jednoduše poukáže na svou zapsanou známku a narušitel musí ustoupit.

Lze se také dovolávat autorských práv, která např. k logu či nejrůznějšímu designu většinou vlastní podnikatel (nebo by alespoň měl, pokud nepodcenil zadání přípravy loga na začátku podnikání).

Čeho se tedy lze konkrétně při narušená práv k brandu domáhat?

  • zdržení se závadného jednání,
  • odstranění závadného stavu,
  • vydání bezdůvodného obohacení,
  • přiměřeného zadostiučinění,
  • náhrady škody.

Je potřeba zdůraznit, že ochranná známka je vhodným prostředkem obrany také v doménových sporech vlastníků ochranných známek proti spekulativním registracím domén (tzv. cybersquatting). Bližší informace najdete na této stránce.

Další videa s právními tipy:

S Dostupným advokátem pro vás připravujeme nová videa s právními tipy, které se vám hodí při podnikání na internetu. Všechny najdete v této rubrice. Zde jsou některé z nich:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

eshopista-panel-1

Dáme jídlo se změnou komunikace snaží dospět, myslí si experti panelu Eshopista

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

jan-lastuvka-web

Čínská e-commerce: Co se z ní můžeme naučit? | Jan Laštůvka

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení