Inzerce

Inzerce

Jak ochránit svůj brand na internetu?

Komerční sděleníVideo Přinášíme vám další díl z právní poradny, kterou vytváříme ve spolupráci s Dostupným advokátem. Tentokrát jsem se Ondřeje Preusse ptal na to, jak ochránit svou značku na internetu a co dělat, když někdo inzeruje na můj brand ve vyhledávačích.

Obchodní značka, neboli brand, ztělesňuje hodnotu buisnessu, jeho dobrou pověst, filozofii, produkty či know-how. Známost, oblíbenost a kvalita brandu jsou tedy důležitým předpokladem úspěchu v podnikání. V online podnikání to platí dvojnásob.

Z právního pohledu je tedy potřeba se zaměřit zejména na ochranu brandu před jeho zneužitím. Jaké nástroje nám k tomu právo dává? Je jich celá řada.

Na prvním místě je potřeba zmínit zákaz nekalé soutěže, tedy např. klamavé reklamy či klamavého označování zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, parazitování na pověsti atd.

Ochranu poskytuje také již samotné obchodní jméno, neboli firma podnikatele, pod kterou vystupuje v obchodních vztazích.

Nejúčinnějším nástrojem však bývá ochranná známka. Její držitel nemusí nic prokazovat, jednoduše poukáže na svou zapsanou známku a narušitel musí ustoupit.

Lze se také dovolávat autorských práv, která např. k logu či nejrůznějšímu designu většinou vlastní podnikatel (nebo by alespoň měl, pokud nepodcenil zadání přípravy loga na začátku podnikání).

Čeho se tedy lze konkrétně při narušená práv k brandu domáhat?

  • zdržení se závadného jednání,
  • odstranění závadného stavu,
  • vydání bezdůvodného obohacení,
  • přiměřeného zadostiučinění,
  • náhrady škody.

Je potřeba zdůraznit, že ochranná známka je vhodným prostředkem obrany také v doménových sporech vlastníků ochranných známek proti spekulativním registracím domén (tzv. cybersquatting). Bližší informace najdete na této stránce.

Další videa s právními tipy:

S Dostupným advokátem pro vás připravujeme nová videa s právními tipy, které se vám hodí při podnikání na internetu. Všechny najdete v této rubrice. Zde jsou některé z nich:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

eshopista-panel-1

Dáme jídlo se změnou komunikace snaží dospět, myslí si experti panelu Eshopista

vit-endler-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Aktuální situace firem, transformace na internet, ochota investorů

martin-chytry-7-web

Billboardy u silnic a dálnic: Co se změnilo po jejich odstranění?

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

tomas-zetek-web

Tomáš Zetek: Budování úspěšné kariéry, vyhoření a naše vnitřní motivace

petr-skondrojanis-web

Petr Skondrojanis: Rozjezd COCUMA.cz, budování firemní kultury, prezentace firmy na trhu práce

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

tomas-janu-web

Tomáš Janů: Jak se dělá e-commerce v Avastu?

Inzerce