Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak ochránit svůj brand na internetu?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Komerční sděleníVideo Přinášíme vám další díl z právní poradny, kterou vytváříme ve spolupráci s Dostupným advokátem. Tentokrát jsem se Ondřeje Preusse ptal na to, jak ochránit svou značku na internetu a co dělat, když někdo inzeruje na můj brand ve vyhledávačích.

Obchodní značka, neboli brand, ztělesňuje hodnotu buisnessu, jeho dobrou pověst, filozofii, produkty či know-how. Známost, oblíbenost a kvalita brandu jsou tedy důležitým předpokladem úspěchu v podnikání. V online podnikání to platí dvojnásob.

Z právního pohledu je tedy potřeba se zaměřit zejména na ochranu brandu před jeho zneužitím. Jaké nástroje nám k tomu právo dává? Je jich celá řada.

Na prvním místě je potřeba zmínit zákaz nekalé soutěže, tedy např. klamavé reklamy či klamavého označování zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, parazitování na pověsti atd.

Inzerce

Ochranu poskytuje také již samotné obchodní jméno, neboli firma podnikatele, pod kterou vystupuje v obchodních vztazích.

Nejúčinnějším nástrojem však bývá ochranná známka. Její držitel nemusí nic prokazovat, jednoduše poukáže na svou zapsanou známku a narušitel musí ustoupit.

Lze se také dovolávat autorských práv, která např. k logu či nejrůznějšímu designu většinou vlastní podnikatel (nebo by alespoň měl, pokud nepodcenil zadání přípravy loga na začátku podnikání).

Čeho se tedy lze konkrétně při narušená práv k brandu domáhat?

  • zdržení se závadného jednání,
  • odstranění závadného stavu,
  • vydání bezdůvodného obohacení,
  • přiměřeného zadostiučinění,
  • náhrady škody.

Je potřeba zdůraznit, že ochranná známka je vhodným prostředkem obrany také v doménových sporech vlastníků ochranných známek proti spekulativním registracím domén (tzv. cybersquatting). Bližší informace najdete na této stránce.

Další videa s právními tipy:

S Dostupným advokátem pro vás připravujeme nová videa s právními tipy, které se vám hodí při podnikání na internetu. Všechny najdete v této rubrice. Zde jsou některé z nich:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

ondrej-jirovec-web

Polohovací stoly Liftor rostou v zahraničí. Míří i do Skandinávie | Ondřej Jirovec

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

jan-lastuvka-web

Expanze Lemonera do zahraničí | Jan Laštůvka

ondrej-pavelek-web

Expanze do zahraničí a sociální sítě. Co vás překvapí? | Ondřej Pavelek (Httpool)

jiri-simonides-web

Influencer marketing: Jak ho může dělat menší firma? | Jiří Simonides (Fragile)