Poslechněte si 172 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.
Komerční sděleníVideo Přinášíme vám další díl z právní poradny, kterou vytváříme ve spolupráci s Dostupným advokátem. Tentokrát jsem se Ondřeje Preusse ptal na to, jak ochránit svou značku na internetu a co dělat, když někdo inzeruje na můj brand ve vyhledávačích.
Obchodní značka, neboli brand, ztělesňuje hodnotu buisnessu, jeho dobrou pověst, filozofii, produkty či know-how. Známost, oblíbenost a kvalita brandu jsou tedy důležitým předpokladem úspěchu v podnikání. V online podnikání to platí dvojnásob.
Z právního pohledu je tedy potřeba se zaměřit zejména na ochranu brandu před jeho zneužitím. Jaké nástroje nám k tomu právo dává? Je jich celá řada.
Na prvním místě je potřeba zmínit zákaz nekalé soutěže, tedy např. klamavé reklamy či klamavého označování zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, parazitování na pověsti atd.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Ochranu poskytuje také již samotné obchodní jméno, neboli firma podnikatele, pod kterou vystupuje v obchodních vztazích.
Nejúčinnějším nástrojem však bývá ochranná známka. Její držitel nemusí nic prokazovat, jednoduše poukáže na svou zapsanou známku a narušitel musí ustoupit.
Lze se také dovolávat autorských práv, která např. k logu či nejrůznějšímu designu většinou vlastní podnikatel (nebo by alespoň měl, pokud nepodcenil zadání přípravy loga na začátku podnikání).
Čeho se tedy lze konkrétně při narušená práv k brandu domáhat?
Je potřeba zdůraznit, že ochranná známka je vhodným prostředkem obrany také v doménových sporech vlastníků ochranných známek proti spekulativním registracím domén (tzv. cybersquatting). Bližší informace najdete na této stránce.
Další videa s právními tipy:
S Dostupným advokátem pro vás připravujeme nová videa s právními tipy, které se vám hodí při podnikání na internetu. Všechny najdete v této rubrice. Zde jsou některé z nich:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 3 týdny
Před 3 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc