Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak ochránit svůj brand na internetu?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

KomentářKomerční sdělení

Komerční sděleníVideo Přinášíme vám další díl z právní poradny, kterou vytváříme ve spolupráci s Dostupným advokátem. Tentokrát jsem se Ondřeje Preusse ptal na to, jak ochránit svou značku na internetu a co dělat, když někdo inzeruje na můj brand ve vyhledávačích.

Obchodní značka, neboli brand, ztělesňuje hodnotu buisnessu, jeho dobrou pověst, filozofii, produkty či know-how. Známost, oblíbenost a kvalita brandu jsou tedy důležitým předpokladem úspěchu v podnikání. V online podnikání to platí dvojnásob.

Z právního pohledu je tedy potřeba se zaměřit zejména na ochranu brandu před jeho zneužitím. Jaké nástroje nám k tomu právo dává? Je jich celá řada.

Na prvním místě je potřeba zmínit zákaz nekalé soutěže, tedy např. klamavé reklamy či klamavého označování zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, parazitování na pověsti atd.

Ochranu poskytuje také již samotné obchodní jméno, neboli firma podnikatele, pod kterou vystupuje v obchodních vztazích.

Nejúčinnějším nástrojem však bývá ochranná známka. Její držitel nemusí nic prokazovat, jednoduše poukáže na svou zapsanou známku a narušitel musí ustoupit.

Lze se také dovolávat autorských práv, která např. k logu či nejrůznějšímu designu většinou vlastní podnikatel (nebo by alespoň měl, pokud nepodcenil zadání přípravy loga na začátku podnikání).

Čeho se tedy lze konkrétně při narušená práv k brandu domáhat?

  • zdržení se závadného jednání,
  • odstranění závadného stavu,
  • vydání bezdůvodného obohacení,
  • přiměřeného zadostiučinění,
  • náhrady škody.

Je potřeba zdůraznit, že ochranná známka je vhodným prostředkem obrany také v doménových sporech vlastníků ochranných známek proti spekulativním registracím domén (tzv. cybersquatting). Bližší informace najdete na této stránce.

Další videa s právními tipy:

S Dostupným advokátem pro vás připravujeme nová videa s právními tipy, které se vám hodí při podnikání na internetu. Všechny najdete v této rubrice. Zde jsou některé z nich:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Křišťálová Lupa 2017

    Skrýt reklamu