Co dělají ostatní blogeři jinak, že si umí získat popularitu? Osobně mi tato otázka vždy vrtala hlavou. Naštěstí o sobě blogy prozrazují velké množství informací. Zdarma, veřejně a nepotřebujete k jejich zpřístupnění žádné složité nástroje. Stačí dvě věci. Trocha času a vědět, na co se dívat.
Inzerce
Obsah je král a jako takový si zasluhuje první místo v mém zájmu. Při prostudování jiného blogu sleduji především:
1) Jaká témata článků bloger publikuje?
Nebo kterým se naopak vyhýbá. Pomáhá mi to určit, na která témata se vyplatí cílit a která jsou již „vyčichlá“.
2) Jaký užívá tón článků?
Píše bloger hovorově? Vyjadřuje se formálněji? Vyká? Tyká?
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Výsledná tonalita textu hodně napoví o tom, jaký si čtenář odnese zážitek. A zda dojem, který budí jiný bloger, nelze přebít důrazem na jiné vyznění téhož obsahu.
Při správném uchopení autostylizace může text působit naprosto odlišně. Doporučuji s ní ale zacházet opatrně. Při špatném využití může napáchat více škod, protože na čtenáře snadno zapůsobí jinak, než jste původně plánovali.
3) Jaké formáty článků bloger vybírá?
Přestože by se mnou řada blogerů nesouhlasila, myslím si, že blog nemusí být vždy jen o osobních článcích. Na blogu se mohou objevit rozhovory, ankety, reakce na aktuální tématiku, infografika…
Z četnosti komentářů a výčtu populárních článků (pokud je k nahlédnutí) se dá poměrně snadno odvodit, které z typů obsahu jinému blogerovi přináší návštěvnost a které nikoliv.
Zejména u návštěvnosti ale opatrně. Vždy je třeba brát v potaz, že hodně závisí i na míře propagace. Pokud se majitel blogu rozhodl určitý typ obsahu více promovat, zákonitě se to projeví i na žebříčku četnosti.
4) Jak často články publikuje?
Pravidelnost patří k základním stavebním kamenům úspěšného blogování. V některých případech existují blogy s kvalitním obsahem, které ale postupem doby vymřou kvůli nechuti autora soustavně publikovat.
V takový moment platí, že při srovnatelné kvalitě psaní můžete jiného blogera přebít četností článků.
Ne vždy se ale počet článků snoubí s kvalitou. Řada blogerů si postavila úspěšnou strategii i na aktivitě jednoho článku měsíčně. V takovém případě ale musí být výsledný post kvalitou opravdu vysoko.
5) Jak dlouhé články píše?
Zde proti sobě stojí dva rovnocenné argumenty.
Delší články se údajně těší větší přízni vyhledávačů. Podle této analýzy milionu článků z roku 2015 se navíc zdá, že lidé obecně raději sdílejí delší články než ty kratší.
Naproti tomu stojí předpoklad lidské lenosti, kdy si internetový čtenář raději přečte kratší článek, u kterého nestráví tolik času.
Netroufám si vydávat jasné rozsudky, který z přístupů je lepší. Z velké části záleží na přístupu autora. V obou případech platí, že se vůči těmto poznatkům u jiných blogů dá nějakým způsobem vymezit a odlišit se.
6) Hraje obsah blogu více na informovanost, nebo emoce?
Aby obsah fungoval, musí čtenáři přinášet nějaký užitek. Ten se většinou dělí na dva dominantní cíle:
Poskytnutí informací
Pobavení
Po přečtení blogpostu úspěšných blogerů snadno vycítíte, zda jejich vyznění hraje více na informovanost, nebo probuzení emocí. Ne každý bloger dovede uspokojit oba směry.
Když většina blogů ve vašem oboru chce čtenáře především informovat, stojí podle mého za úvahu více hrát na emoce uživatelů. Pobavit je. Šokovat. Samozřejmě v závislosti na vaši celkové strategii a tonalitě značky.
7) Jak pracuje s nadpisy článků?
Minimálně v oblasti volnočasových blogů tohle patří k jedné z největších slabin. Spousta lidí neumí napsat poutavý nadpis a přichází tak zbytečně o zájem čtenářů.
Obsah blogu nemusí spočívat pouze v psaných článcích. V poslední době je velice trendy video. Instagram pro změnu dokazuje velkou oblibu fotek mezi internetovými uživateli.
Sám řadu z videorozhovorů raději konzumuji skrze podcasty, protože si je mohu poslechnout kdekoliv a bez nutnosti vizuálu.
Tuto oblast podle mě spousta blogerů podceňuje a spokojí se pouze s textem. Netvrdím, že k úspěšnému blogování potřebujete nutně vystupovat na Youtube. Pouze jde o cestu, kterou ne všichni blogeři úspěšně umí využívat a může tudy vést poměrně snadná cesta k odlišení.
Sám třeba magazín Mladý podnikatel sleduji především kvůli kvalitním videorozhovorům, které u mě stojí na špici zájmu.
Závěrem
U kvality obsahu vše začíná. Ale rozhodně nekončí.
Aby si vás lidé všimli, musíte být vidět. Jednou z cest jsou i všudypřítomné sociální sítě. I na nich se dá ledacos vysledovat z aktivity jiných blogerů.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Hezkej článek, ale mám k němu několik připomínek :)
délka článku – lepší je delší a členit do krátkých odstavců, ať je to čtivý. Samozřejmě bez umělého natahování. Důležitější říct nejdříve.. Není důležitý aby člověk článek dočetl…stačí když mu dá informaci, kterou chtěl….
informace a pobavení – doplnil bych šokování :) vzbudit negativní emoce…to taky funguje – viz weby s propagandou (to je taky vlastně marketing a né že ne)
nadpisy – doplnil bych – hojně prokládat podnadpisy hlavně delší články
formáty – je to tam mezi řádky zmíněný…ale uvedl bych jasně – doporučuje se mít v článku dlouhý text, prokládaný relevatními obrázky, grafy a videem či podcastem :)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Václav Veselka Sledovat @wasa2611
Před 7 roky
Hezkej článek, ale mám k němu několik připomínek :)
délka článku – lepší je delší a členit do krátkých odstavců, ať je to čtivý. Samozřejmě bez umělého natahování. Důležitější říct nejdříve.. Není důležitý aby člověk článek dočetl…stačí když mu dá informaci, kterou chtěl….
informace a pobavení – doplnil bych šokování :) vzbudit negativní emoce…to taky funguje – viz weby s propagandou (to je taky vlastně marketing a né že ne)
nadpisy – doplnil bych – hojně prokládat podnadpisy hlavně delší články
formáty – je to tam mezi řádky zmíněný…ale uvedl bych jasně – doporučuje se mít v článku dlouhý text, prokládaný relevatními obrázky, grafy a videem či podcastem :)
Odpovědět »
Patrik Gajdoš Sledovat @gajdospa
Před 7 roky
Díky, že jsi to doplnění dal i sem. Někomu, kdo to bude číst později, to může pomoci :)
Odpovědět »