Co dělají ostatní blogeři jinak, že si umí získat popularitu? Osobně mi tato otázka vždy vrtala hlavou. Naštěstí o sobě blogy prozrazují velké množství informací. Zdarma, veřejně a nepotřebujete k jejich zpřístupnění žádné složité nástroje. Stačí dvě věci. Trocha času a vědět, na co se dívat.
Obsah je král a jako takový si zasluhuje první místo v mém zájmu. Při prostudování jiného blogu sleduji především:
Nebo kterým se naopak vyhýbá. Pomáhá mi to určit, na která témata se vyplatí cílit a která jsou již „vyčichlá“.
Píše bloger hovorově? Vyjadřuje se formálněji? Vyká? Tyká?
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Výsledná tonalita textu hodně napoví o tom, jaký si čtenář odnese zážitek. A zda dojem, který budí jiný bloger, nelze přebít důrazem na jiné vyznění téhož obsahu.
Při správném uchopení autostylizace může text působit naprosto odlišně. Doporučuji s ní ale zacházet opatrně. Při špatném využití může napáchat více škod, protože na čtenáře snadno zapůsobí jinak, než jste původně plánovali.
Přestože by se mnou řada blogerů nesouhlasila, myslím si, že blog nemusí být vždy jen o osobních článcích. Na blogu se mohou objevit rozhovory, ankety, reakce na aktuální tématiku, infografika…
Z četnosti komentářů a výčtu populárních článků (pokud je k nahlédnutí) se dá poměrně snadno odvodit, které z typů obsahu jinému blogerovi přináší návštěvnost a které nikoliv.
Zejména u návštěvnosti ale opatrně. Vždy je třeba brát v potaz, že hodně závisí i na míře propagace. Pokud se majitel blogu rozhodl určitý typ obsahu více promovat, zákonitě se to projeví i na žebříčku četnosti.
Pravidelnost patří k základním stavebním kamenům úspěšného blogování. V některých případech existují blogy s kvalitním obsahem, které ale postupem doby vymřou kvůli nechuti autora soustavně publikovat.
V takový moment platí, že při srovnatelné kvalitě psaní můžete jiného blogera přebít četností článků.
Ne vždy se ale počet článků snoubí s kvalitou. Řada blogerů si postavila úspěšnou strategii i na aktivitě jednoho článku měsíčně. V takovém případě ale musí být výsledný post kvalitou opravdu vysoko.
Zde proti sobě stojí dva rovnocenné argumenty.
Delší články se údajně těší větší přízni vyhledávačů. Podle této analýzy milionu článků z roku 2015 se navíc zdá, že lidé obecně raději sdílejí delší články než ty kratší.
Naproti tomu stojí předpoklad lidské lenosti, kdy si internetový čtenář raději přečte kratší článek, u kterého nestráví tolik času.
Netroufám si vydávat jasné rozsudky, který z přístupů je lepší. Z velké části záleží na přístupu autora. V obou případech platí, že se vůči těmto poznatkům u jiných blogů dá nějakým způsobem vymezit a odlišit se.
Aby obsah fungoval, musí čtenáři přinášet nějaký užitek. Ten se většinou dělí na dva dominantní cíle:
Po přečtení blogpostu úspěšných blogerů snadno vycítíte, zda jejich vyznění hraje více na informovanost, nebo probuzení emocí. Ne každý bloger dovede uspokojit oba směry.
Když většina blogů ve vašem oboru chce čtenáře především informovat, stojí podle mého za úvahu více hrát na emoce uživatelů. Pobavit je. Šokovat. Samozřejmě v závislosti na vaši celkové strategii a tonalitě značky.
Minimálně v oblasti volnočasových blogů tohle patří k jedné z největších slabin. Spousta lidí neumí napsat poutavý nadpis a přichází tak zbytečně o zájem čtenářů.
Vedle čtenářského zájmu má titulek i významnou úlohu při výsledném hodnocení článku v internetovém vyhledání. Nepodceňujte v tomto směru zmíněná klíčová slova a ani další náležitosti, které by nadpis z hlediska SEO měl mít.
Obsah blogu nemusí spočívat pouze v psaných článcích. V poslední době je velice trendy video. Instagram pro změnu dokazuje velkou oblibu fotek mezi internetovými uživateli.
Sám řadu z videorozhovorů raději konzumuji skrze podcasty, protože si je mohu poslechnout kdekoliv a bez nutnosti vizuálu.
Tuto oblast podle mě spousta blogerů podceňuje a spokojí se pouze s textem. Netvrdím, že k úspěšnému blogování potřebujete nutně vystupovat na Youtube. Pouze jde o cestu, kterou ne všichni blogeři úspěšně umí využívat a může tudy vést poměrně snadná cesta k odlišení.
Sám třeba magazín Mladý podnikatel sleduji především kvůli kvalitním videorozhovorům, které u mě stojí na špici zájmu.
U kvality obsahu vše začíná. Ale rozhodně nekončí.
Aby si vás lidé všimli, musíte být vidět. Jednou z cest jsou i všudypřítomné sociální sítě. I na nich se dá ledacos vysledovat z aktivity jiných blogerů.
Ale to si pro vás nechám na příště.
Přečtěte si, jak Ivan Sárközi vybudoval úspěšný blog 404m.com
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: cosma
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců
Václav Veselka Sledovat @wasa2611
Před 6 roky
Hezkej článek, ale mám k němu několik připomínek :)
délka článku – lepší je delší a členit do krátkých odstavců, ať je to čtivý. Samozřejmě bez umělého natahování. Důležitější říct nejdříve.. Není důležitý aby člověk článek dočetl…stačí když mu dá informaci, kterou chtěl….
informace a pobavení – doplnil bych šokování :) vzbudit negativní emoce…to taky funguje – viz weby s propagandou (to je taky vlastně marketing a né že ne)
nadpisy – doplnil bych – hojně prokládat podnadpisy hlavně delší články
formáty – je to tam mezi řádky zmíněný…ale uvedl bych jasně – doporučuje se mít v článku dlouhý text, prokládaný relevatními obrázky, grafy a videem či podcastem :)
Odpovědět »
Patrik Gajdoš Sledovat @gajdospa
Před 6 roky
Díky, že jsi to doplnění dal i sem. Někomu, kdo to bude číst později, to může pomoci :)
Odpovědět »