Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

In creative: „Klientům říkáme pravdu”

Inzerce

Inzerce

Přestože brněnská digitální agentura In creative zanedlouho oslaví teprve třetí narozeniny, najdeme pod jejími křídly množství renomovaných projektů. Filozofie In creative vychází z přesvědčení, že je důležité říkat klientům o marketingu celou pravdu. Jak se to osvědčuje v praxi a jak se dá během prudkého růstu firmy bránit předčasnému vyhoření týmu, nám řekl marketingový ředitel In creative Michal Olbert.

Po svém vzniku v roce 2014 jste zaznamenali velmi rychlý nástup a jak se zdá, z nastaveného tempa se nechystáte nijak polevit. Jak se vám to podařilo?

Nejspíš asi právě díky tomu, že klientům od začátku říkáme pravdu. Tedy to, že neexistuje jeden univerzální nástroj, který vyřeší jejich marketing na síti. Můžeme jim sice připravit například skvělou PPC kampaň, ale pokud jim nefunguje správně web nebo e-shop, dlouhodobých výsledků je možné dosáhnout jen stěží.

Provázanost všech marketingových nástrojů je velmi důležitá. Takže jsme s každou další nezbytnou úpravou rozšiřovali jak svoje know-how, tak i náš tým. Nechtěli jsme kvůli růstu počtu klientů nebo činností jít dolů s kvalitou služeb.

Jaké jsou nejčastější chyby, které firmy v online marketingu dělají?

Když pominu přesvědčení některých firem o tom, že online marketing nepotřebují, celkově vzato platí, že mnoho klientů neřeší žádnou strategii a snaží se vsadit vše na jednu kartu. Například oblíbený výkonnostní marketing funguje skvěle. Ale jen tehdy, když máte připravené všechny další prvky, jako jsou vhodné přistávací stránky, kvalitní linkbuilding a ideálně taky pravidelně tvořený obsah. Stejné je to obráceně.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Občas také narazíme na různé mýty, které mohly do určité míry být platné před pár lety, kdy nástroje jako SEO a PPC byly v úplně jiné fázi vývoje. Třeba že stačí naplnit web záplavou klíčových slov nebo že je potřeba na sociálních sítích zaujmout co největší počet jakýchkoliv lidí bez přesnějšího cílení. To je už dnes nepředstavitelné vyhazování peněz oknem.

Michal Olbert ve společnosti svých dvou dětí: Olberta juniora a In creative. Zdroj: In creative

 

Jak s takovým klientem pak pracujete?

Po základní analýze mu ukážeme, jak by jeho marketing mohl ideálně fungovat, a představíme mu několik scénářů spolupráce. Naprosto chápeme, že je pro spoustu firem online marketing stále velká neznámá a že se necítí na to, aby ze dne na den měnily svůj finanční plán na celý rok. Takže nabízíme i méně náročné varianty, které takříkajíc umožní zachování základních životních funkcí klienta online a od kterých je pak možné se odrazit dál.

A co když nechce?

To se zas tak často nestává. Součástí našeho servisu je i pravidelné školení našich klientů. Na workshopech s jasnými příklady a ukázkami klientům názorně předvedeme, co vlastně máme tou komplexností na mysli. Takže často spolupráci spíše rozšiřujeme.

Součástí péče In creative jsou i pravidelná setkání a školení. Zdroj: In creative

 

A čím tedy začínáte?

To je velmi individuální. Nejčastěji však zahajujeme práce na sociálních sítích a na PPC kampaních. S tím pak souvisí případné úpravy na webu, které jsou nezbytné k maximálnímu zhodnocení vynaložených investic. Hodně našich dlouhodobých klientů si nás také původně najalo na vytvoření virtuální prohlídky, které již také dlouho děláme.

A co videa?

Ta nás baví čím dál víc. Máme k dispozici celý realizační tým, takže jsme schopni vytvořit široké spektrum videoformátů. Je to jednoznačně velmi účinný marketingový nástroj a rozhodně v něm nechceme zůstat pozadu.

Máte i náročné klienty?

Ano a jsem za to velmi rád. Spolupráce s klienty, kteří už jsou v online marketingu do jisté míry zběhlí, má jednu zásadní výhodu. Odpadá dlouhodobé získávání důvěry. Máme už společný jazyk a fungujeme spíše na bázi partnerství než v režimu dodavatel – klient. S takovými klienty můžeme také jít do vyšších pater marketingu a pracovat na komplexních projektech, které jsou ve výsledku velmi efektivní.

Jako příklad můžu uvést třeba zahraničního prodejce obuvi Tezyo, který před necelými dvěma měsíci otevřel svou první pobočku v ČR v brněnské Olympii a pro kterého spravujeme řadu marketingových nástrojů. Teď otevírá novou pobočku v Rakousku a jsme také u toho.

Jak to všechno zvládnete? Dá se takový rozptyl činností vůbec dělat kvalitně?

Je pravda, že jsme až donedávna jeli z hlediska času opravdu na hraně. Včas jsme si ale uvědomili, že je potřeba trochu rozložit síly a investovat čas do rozvoje, který musí být přirozený, aby nám celý tým předčasně neshořel. Takže jsme jej ještě více personálně posílili a na podzim se přesuneme do nových kanceláří, které nám zajistí potřebné zázemí. Naše specialisty také pravidelně posíláme na odborné workshopy a konference, abychom neztratili krok s aktuálními trendy.

U společných snídaní se tým In creative už dávno nevejde k jednomu stolu. Zdroj: In creative

 

Nenapadlo vás jít třeba spíše cestou specializace na jednu marketingovou disciplínu?

Napadlo. Okolnosti našeho vývoje byly ale nakonec jiné. Jako úzce specializovaná agentura bychom byli schopni zajistit pouze dílčí úspěšnost našeho klienta online. Dopad naší práce by navíc byl závislý na práci dalších agentur. Rádi našim klientům dáváme realistický odhad toho, co pro ně jsme schopni udělat, a pak to skutečně uděláme. Uvidíme, co přinese čas, tedy kolik toho obsáhneme a jestli časem neuděláme pod určitou sumou činností čáru s tím, že tady je naše specializace nejefektivnější.

Co čeká In creative v nejbližších měsících?

Chystáme se uvést do provozu několik nových nástrojů, které právě vyvíjíme a které nám umožní ještě větší efektivitu služeb pro naše klienty. Osobně nevnímám online marketing pouze jako práci nebo byznys. Takže cítím téměř morální povinnost dále šířit osvětu o jeho výhodách a měřitelnosti veškerých investic mezi firmami, které na svém marketingu pracují. Je totiž pořád dost podniků, které dají před promyšlenou online strategií přednost daleko dražšímu billboardu u dálnice. A to je škoda.

 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Inzerce