Přestože brněnská digitální agentura In creative zanedlouho oslaví teprve třetí narozeniny, najdeme pod jejími křídly množství renomovaných projektů. Filozofie In creative vychází z přesvědčení, že je důležité říkat klientům o marketingu celou pravdu. Jak se to osvědčuje v praxi a jak se dá během prudkého růstu firmy bránit předčasnému vyhoření týmu, nám řekl marketingový ředitel In creative Michal Olbert.
Nejspíš asi právě díky tomu, že klientům od začátku říkáme pravdu. Tedy to, že neexistuje jeden univerzální nástroj, který vyřeší jejich marketing na síti. Můžeme jim sice připravit například skvělou PPC kampaň, ale pokud jim nefunguje správně web nebo e-shop, dlouhodobých výsledků je možné dosáhnout jen stěží.
Provázanost všech marketingových nástrojů je velmi důležitá. Takže jsme s každou další nezbytnou úpravou rozšiřovali jak svoje know-how, tak i náš tým. Nechtěli jsme kvůli růstu počtu klientů nebo činností jít dolů s kvalitou služeb.
Když pominu přesvědčení některých firem o tom, že online marketing nepotřebují, celkově vzato platí, že mnoho klientů neřeší žádnou strategii a snaží se vsadit vše na jednu kartu. Například oblíbený výkonnostní marketing funguje skvěle. Ale jen tehdy, když máte připravené všechny další prvky, jako jsou vhodné přistávací stránky, kvalitní linkbuilding a ideálně taky pravidelně tvořený obsah. Stejné je to obráceně.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Občas také narazíme na různé mýty, které mohly do určité míry být platné před pár lety, kdy nástroje jako SEO a PPC byly v úplně jiné fázi vývoje. Třeba že stačí naplnit web záplavou klíčových slov nebo že je potřeba na sociálních sítích zaujmout co největší počet jakýchkoliv lidí bez přesnějšího cílení. To je už dnes nepředstavitelné vyhazování peněz oknem.
Po základní analýze mu ukážeme, jak by jeho marketing mohl ideálně fungovat, a představíme mu několik scénářů spolupráce. Naprosto chápeme, že je pro spoustu firem online marketing stále velká neznámá a že se necítí na to, aby ze dne na den měnily svůj finanční plán na celý rok. Takže nabízíme i méně náročné varianty, které takříkajíc umožní zachování základních životních funkcí klienta online a od kterých je pak možné se odrazit dál.
To se zas tak často nestává. Součástí našeho servisu je i pravidelné školení našich klientů. Na workshopech s jasnými příklady a ukázkami klientům názorně předvedeme, co vlastně máme tou komplexností na mysli. Takže často spolupráci spíše rozšiřujeme.
To je velmi individuální. Nejčastěji však zahajujeme práce na sociálních sítích a na PPC kampaních. S tím pak souvisí případné úpravy na webu, které jsou nezbytné k maximálnímu zhodnocení vynaložených investic. Hodně našich dlouhodobých klientů si nás také původně najalo na vytvoření virtuální prohlídky, které již také dlouho děláme.
Ta nás baví čím dál víc. Máme k dispozici celý realizační tým, takže jsme schopni vytvořit široké spektrum videoformátů. Je to jednoznačně velmi účinný marketingový nástroj a rozhodně v něm nechceme zůstat pozadu.
Ano a jsem za to velmi rád. Spolupráce s klienty, kteří už jsou v online marketingu do jisté míry zběhlí, má jednu zásadní výhodu. Odpadá dlouhodobé získávání důvěry. Máme už společný jazyk a fungujeme spíše na bázi partnerství než v režimu dodavatel – klient. S takovými klienty můžeme také jít do vyšších pater marketingu a pracovat na komplexních projektech, které jsou ve výsledku velmi efektivní.
Jako příklad můžu uvést třeba zahraničního prodejce obuvi Tezyo, který před necelými dvěma měsíci otevřel svou první pobočku v ČR v brněnské Olympii a pro kterého spravujeme řadu marketingových nástrojů. Teď otevírá novou pobočku v Rakousku a jsme také u toho.
Je pravda, že jsme až donedávna jeli z hlediska času opravdu na hraně. Včas jsme si ale uvědomili, že je potřeba trochu rozložit síly a investovat čas do rozvoje, který musí být přirozený, aby nám celý tým předčasně neshořel. Takže jsme jej ještě více personálně posílili a na podzim se přesuneme do nových kanceláří, které nám zajistí potřebné zázemí. Naše specialisty také pravidelně posíláme na odborné workshopy a konference, abychom neztratili krok s aktuálními trendy.
Napadlo. Okolnosti našeho vývoje byly ale nakonec jiné. Jako úzce specializovaná agentura bychom byli schopni zajistit pouze dílčí úspěšnost našeho klienta online. Dopad naší práce by navíc byl závislý na práci dalších agentur. Rádi našim klientům dáváme realistický odhad toho, co pro ně jsme schopni udělat, a pak to skutečně uděláme. Uvidíme, co přinese čas, tedy kolik toho obsáhneme a jestli časem neuděláme pod určitou sumou činností čáru s tím, že tady je naše specializace nejefektivnější.
Chystáme se uvést do provozu několik nových nástrojů, které právě vyvíjíme a které nám umožní ještě větší efektivitu služeb pro naše klienty. Osobně nevnímám online marketing pouze jako práci nebo byznys. Takže cítím téměř morální povinnost dále šířit osvětu o jeho výhodách a měřitelnosti veškerých investic mezi firmami, které na svém marketingu pracují. Je totiž pořád dost podniků, které dají před promyšlenou online strategií přednost daleko dražšímu billboardu u dálnice. A to je škoda.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
Před 1 rokem
Před 1 rokem