Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

GDPR: Jak na obchodní podmínky?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 111 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Můžeme ho považovat za příležitost pro podnikatele nebo za kouli uvázanou u nohy. Každopádně se však na něj a na nové povinnosti s ním spojené musí všichni připravit.

GDPR se samozřejmě dotkne i obchodních podmínek. Bude potřeba je hodně upravovat, nebo se obecně o tak velké změny nejedná?

Provozovatelé e-shopů či jiní podnikatelé jsou zvyklí mít souhlas se zpracováním osobních údajů a poučení o právech s tím souvisejících jako součást obchodních podmínek. Takový postup je však již dnes značně diskutabilní a dle GDPR bude již jistě protiprávní.

V obchodních podmínkách jednoduše nebude možné úpravu ochrany osobních údajů vyřešit. Bude potřeba zvláštní dokumentace a také zvláštní srozumitelná informace pro klienty – subjekty osobních údajů. Jde také o samostatný souhlas se zpracováním osobních údajů.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jaké hrozí sankce za nepřizpůsobení novým povinnostem? Možné pokuty jsou značné, problém však může být i konkurenční boj. Pokud svůj web či podnikání nepřizpůsobíte, spíše než iniciativní kontrola od úřadu hrozí udání ok konkurence. Sankce přitom může být skutečně likvidační. GDPR totiž po vzoru předpisů na ochranu hospodářské soutěže zavádí několikanásobně vyšší pokuty, než platí dosud. Jejich maximální výše bude 20.000.000 EURO nebo 4 % z celkového ročního obratu společnosti (vyšší z obou možností) a bude záviset na řadě faktorů, jako je např. povaha, závažnost a délka porušování, počet poškozených a míra škody, kroky podniknuté správcem či zpracovatelem ke zmírnění škod, kategorie osobních údajů dotčené porušením a řada dalších.

Nové upravě je potřeba se přizpůsobit do 25.5. 2018. Na přípravu na nová pravidla je tedy ještě relativně dost času. Není radno to však odkládat až na poslední chvíli. DostupnyAdvokat.cz rád podá pomocnou ruku a za tím účelem připravil i zvláštní službu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

denisa-vavrova-web

E-mail marketing v e-shopu NEBBIA store | Denisa Vávrová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Premium
samuela-davidova-web

Práce na dálku v praxi. Česká Remote Girl o životním stylu budoucnosti | Samuela Davidova

jana-sopoci-web

Jak řídit projekty pro klienty, když tvoříte rodokmeny? | Jana Sopóci

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Natálie Kohoutková

Před 4 roky

Obecné pindy a fakta nikde. Co a jak se má konkrétně upravit v článku není. Díky za ztracených 5 minut života.

Odpovědět »

martin

Před 4 roky

zase strašíte abyste mohli z lidí vytáhnout prachy

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 4 roky

Dobry den,

GDPR do Obchodnich podmionek nepatri, takze se jich nijak nedotkne (uz v nadpisu je hruba chyba). Obchodni podminky popisuji obchodni cinnost podle Obchodniho zakona pripadne Obcanskeho zakonika. GDPR spada pod Ochranu osobnich udaju a ridi se zakonem OOU. Na to musi byt vytvoreny dokument napr. Ochrana osobnich udaju a v nem musi byt vse zdokumentovano.

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 4 roky

Jeste jedna pripominka. GDPR nedovoluje ziskavat podmineny souhlas. U Vas ho napriklad zikavate v Zasady pouzivani cookies. Pisete „Svým nastavením prohlížeče a používáním Stránek výslovně souhlasíte s ukládáním nejen nutných souborů cookies.“. To je podmineny souhlas. Spravne jste meli napsat. ze funkcni a statisticke cookies nevyzaduji souhlas a pokud pouziva web dalsi cookies, nepriklad marketingove, musi byt umozneno vypnout je pres vas system nikoliv pres manipulaci s prohlizecem.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

Inzerce