Inzerce

GDPR: Jak na obchodní podmínky?

GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Můžeme ho považovat za příležitost pro podnikatele nebo za kouli uvázanou u nohy. Každopádně se však na něj a na nové povinnosti s ním spojené musí všichni připravit.

GDPR se samozřejmě dotkne i obchodních podmínek. Bude potřeba je hodně upravovat, nebo se obecně o tak velké změny nejedná?

Provozovatelé e-shopů či jiní podnikatelé jsou zvyklí mít souhlas se zpracováním osobních údajů a poučení o právech s tím souvisejících jako součást obchodních podmínek. Takový postup je však již dnes značně diskutabilní a dle GDPR bude již jistě protiprávní.

V obchodních podmínkách jednoduše nebude možné úpravu ochrany osobních údajů vyřešit. Bude potřeba zvláštní dokumentace a také zvláštní srozumitelná informace pro klienty – subjekty osobních údajů. Jde také o samostatný souhlas se zpracováním osobních údajů.

Jaké hrozí sankce za nepřizpůsobení novým povinnostem? Možné pokuty jsou značné, problém však může být i konkurenční boj. Pokud svůj web či podnikání nepřizpůsobíte, spíše než iniciativní kontrola od úřadu hrozí udání ok konkurence. Sankce přitom může být skutečně likvidační. GDPR totiž po vzoru předpisů na ochranu hospodářské soutěže zavádí několikanásobně vyšší pokuty, než platí dosud. Jejich maximální výše bude 20.000.000 EURO nebo 4 % z celkového ročního obratu společnosti (vyšší z obou možností) a bude záviset na řadě faktorů, jako je např. povaha, závažnost a délka porušování, počet poškozených a míra škody, kroky podniknuté správcem či zpracovatelem ke zmírnění škod, kategorie osobních údajů dotčené porušením a řada dalších.

Nové upravě je potřeba se přizpůsobit do 25.5. 2018. Na přípravu na nová pravidla je tedy ještě relativně dost času. Není radno to však odkládat až na poslední chvíli. DostupnyAdvokat.cz rád podá pomocnou ruku a za tím účelem připravil i zvláštní službu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

petr-macek-web

Projektové řízení: Jakých základních pravidel se držet? | Petr Macek (Caflou.cz)

vit-endler-web

Hledáte investora? Co ho bude nejvíce zajímat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Právě vyšlo

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

adam-neuberger-web

Bitcoin: Co to je a kdy do něj investovat? | Adam Neuberger

pilin-macek-web

Power BI a automatizace reportů: Jak ušetřit práci zaměstnancům? | Petr Pilin a Jáchym Macek (iPodnik)

Nejoblíbenější

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

Komentáře

Natálie Kohoutková

Před 3 roky

Obecné pindy a fakta nikde. Co a jak se má konkrétně upravit v článku není. Díky za ztracených 5 minut života.

Odpovědět »

martin

Před 3 roky

zase strašíte abyste mohli z lidí vytáhnout prachy

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 3 roky

Dobry den,

GDPR do Obchodnich podmionek nepatri, takze se jich nijak nedotkne (uz v nadpisu je hruba chyba). Obchodni podminky popisuji obchodni cinnost podle Obchodniho zakona pripadne Obcanskeho zakonika. GDPR spada pod Ochranu osobnich udaju a ridi se zakonem OOU. Na to musi byt vytvoreny dokument napr. Ochrana osobnich udaju a v nem musi byt vse zdokumentovano.

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 3 roky

Jeste jedna pripominka. GDPR nedovoluje ziskavat podmineny souhlas. U Vas ho napriklad zikavate v Zasady pouzivani cookies. Pisete „Svým nastavením prohlížeče a používáním Stránek výslovně souhlasíte s ukládáním nejen nutných souborů cookies.“. To je podmineny souhlas. Spravne jste meli napsat. ze funkcni a statisticke cookies nevyzaduji souhlas a pokud pouziva web dalsi cookies, nepriklad marketingove, musi byt umozneno vypnout je pres vas system nikoliv pres manipulaci s prohlizecem.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?