Inzerce

Inzerce

GDPR: Jak na obchodní podmínky?

GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Můžeme ho považovat za příležitost pro podnikatele nebo za kouli uvázanou u nohy. Každopádně se však na něj a na nové povinnosti s ním spojené musí všichni připravit.

GDPR se samozřejmě dotkne i obchodních podmínek. Bude potřeba je hodně upravovat, nebo se obecně o tak velké změny nejedná?

Provozovatelé e-shopů či jiní podnikatelé jsou zvyklí mít souhlas se zpracováním osobních údajů a poučení o právech s tím souvisejících jako součást obchodních podmínek. Takový postup je však již dnes značně diskutabilní a dle GDPR bude již jistě protiprávní.

V obchodních podmínkách jednoduše nebude možné úpravu ochrany osobních údajů vyřešit. Bude potřeba zvláštní dokumentace a také zvláštní srozumitelná informace pro klienty – subjekty osobních údajů. Jde také o samostatný souhlas se zpracováním osobních údajů.

Jaké hrozí sankce za nepřizpůsobení novým povinnostem? Možné pokuty jsou značné, problém však může být i konkurenční boj. Pokud svůj web či podnikání nepřizpůsobíte, spíše než iniciativní kontrola od úřadu hrozí udání ok konkurence. Sankce přitom může být skutečně likvidační. GDPR totiž po vzoru předpisů na ochranu hospodářské soutěže zavádí několikanásobně vyšší pokuty, než platí dosud. Jejich maximální výše bude 20.000.000 EURO nebo 4 % z celkového ročního obratu společnosti (vyšší z obou možností) a bude záviset na řadě faktorů, jako je např. povaha, závažnost a délka porušování, počet poškozených a míra škody, kroky podniknuté správcem či zpracovatelem ke zmírnění škod, kategorie osobních údajů dotčené porušením a řada dalších.

Nové upravě je potřeba se přizpůsobit do 25.5. 2018. Na přípravu na nová pravidla je tedy ještě relativně dost času. Není radno to však odkládat až na poslední chvíli. DostupnyAdvokat.cz rád podá pomocnou ruku a za tím účelem připravil i zvláštní službu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

smartemailing-web

Livestream: Změna vlastníka firmy, financování podnikání, pověst na trhu, hodnoty ve firmě – SmartEmailing.cz

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

Právě vyšlo

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Natálie Kohoutková

Před 2 roky

Obecné pindy a fakta nikde. Co a jak se má konkrétně upravit v článku není. Díky za ztracených 5 minut života.

Odpovědět »

martin

Před 2 roky

zase strašíte abyste mohli z lidí vytáhnout prachy

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 2 roky

Dobry den,

GDPR do Obchodnich podmionek nepatri, takze se jich nijak nedotkne (uz v nadpisu je hruba chyba). Obchodni podminky popisuji obchodni cinnost podle Obchodniho zakona pripadne Obcanskeho zakonika. GDPR spada pod Ochranu osobnich udaju a ridi se zakonem OOU. Na to musi byt vytvoreny dokument napr. Ochrana osobnich udaju a v nem musi byt vse zdokumentovano.

Odpovědět »

Pavel Schauer

Před 2 roky

Jeste jedna pripominka. GDPR nedovoluje ziskavat podmineny souhlas. U Vas ho napriklad zikavate v Zasady pouzivani cookies. Pisete „Svým nastavením prohlížeče a používáním Stránek výslovně souhlasíte s ukládáním nejen nutných souborů cookies.“. To je podmineny souhlas. Spravne jste meli napsat. ze funkcni a statisticke cookies nevyzaduji souhlas a pokud pouziva web dalsi cookies, nepriklad marketingove, musi byt umozneno vypnout je pres vas system nikoliv pres manipulaci s prohlizecem.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

jakub-lohnisky-web

Jakub Lohniský (Le Premier): Všechno lze urvat. Jenom to chce vášeň

martin-fuks-web

Martin Fuks: Vztahy ve firmě, přístup k zaměstnancům, kreativní myšlení

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

sarka-strossova-web

Šárka Štrossová: Zákulisí WebExpo 2018, budoucnost konferencí, byznys s eventy

Inzerce