Inzerce

Inzerce

GDPR: Co to je oprávněný zájem k užívání osobních údajů?

Jak jistě víte, GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Dnes se zaměřujeme na otázku tzv. oprávněného zájmu k užívání osobních údajů, který se může hodit nejen z marketingových důvodů.

Tento oprávněný zájem je vlastně důvod proč by podnikatel mohl v určitém případě i bez výslovného souhlasu spravovat, užívat a zpracovávat osobní údaje konkrétních lidí.

Je dán například v situaci, kdy existuje vztah mezi subjektem údajů (klientem) a správcem, například pokud je subjekt údajů zákazníkem správce nebo mu naopak poskytuje služby.

Existenci oprávněného zájmu je v každém případě třeba pečlivě posoudit individuálně. Umožňuje však podle převládajícího výkladu rozesílat obchodní sdělení či jiné marketingové nástroje. Jen je ho potřeba dobře opřít o pravidla užívání osobních údajů a vždy chránit i práva klienta.

Nesmí se zapomínat na to, že v obchodních podmínkách nebude možné úpravu ochrany osobních údajů vyřešit a daná pravidla by měla stát stranou.

Nové upravě je potřeba se přizpůsobit do 25. 5. 2018. Na přípravu na nová pravidla již tedy není moc času. Není radno to však odkládat až na poslední chvíli. DostupnyAdvokat.cz rád podá pomocnou ruku a za tím účelem připravil i zvláštní službu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

martina-cilkova-web

Nevyužité e-mailové adresy a rozjezd e-mail marketingu | Martina Cílková (Národní divadlo)

sm-neziskovky-web

E-mail marketing pro neziskovky | Lucie Hošková a Markéta Danišová

Právě vyšlo

vit-endler-web

Jsou e-shopy zajímavé pro investory? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

Nejoblíbenější

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

jiri-gunka-web

VIDEO: Jiří Guňka (Besteto): Jak může e-shop dělat lokální marketing?

jan-hajek

Jan Hájek: Podívejte se na svůj byznys s co největší objektivitou

marie-stouracova-web

Marie Štouračová: Co to jsou rich snippets a proč je využít?

Onpage a offpage faktory

Rozdíl mezi on-page a off-page faktory: Znáte ho?

Inzerce