Inzerce

GDPR: Co to je oprávněný zájem k užívání osobních údajů?

Jak jistě víte, GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Dnes se zaměřujeme na otázku tzv. oprávněného zájmu k užívání osobních údajů, který se může hodit nejen z marketingových důvodů.

Tento oprávněný zájem je vlastně důvod proč by podnikatel mohl v určitém případě i bez výslovného souhlasu spravovat, užívat a zpracovávat osobní údaje konkrétních lidí.

Je dán například v situaci, kdy existuje vztah mezi subjektem údajů (klientem) a správcem, například pokud je subjekt údajů zákazníkem správce nebo mu naopak poskytuje služby.

Existenci oprávněného zájmu je v každém případě třeba pečlivě posoudit individuálně. Umožňuje však podle převládajícího výkladu rozesílat obchodní sdělení či jiné marketingové nástroje. Jen je ho potřeba dobře opřít o pravidla užívání osobních údajů a vždy chránit i práva klienta.

Nesmí se zapomínat na to, že v obchodních podmínkách nebude možné úpravu ochrany osobních údajů vyřešit a daná pravidla by měla stát stranou.

Nové upravě je potřeba se přizpůsobit do 25. 5. 2018. Na přípravu na nová pravidla již tedy není moc času. Není radno to však odkládat až na poslední chvíli. DostupnyAdvokat.cz rád podá pomocnou ruku a za tím účelem připravil i zvláštní službu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

ondrej-ratajsky-web

E-mail marketing v roce 2021 + kde se inspirovat | Ondřej Ratajský (SmartEmailing.cz)

katka-fiserova-web

Trendy v e-mail marketingu | Kateřina Fišerová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

lukas-kovac-web

Rozjezd Qerka, B2B prodej, získávání investorů | Lukáš Kovač

martin-stanovsky-web

Řízení cashflow digitální agentury | Martin Stanovský

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

martin-hausenblas-web

Livestream: Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize