Třetinový nárůst objednávek a tržeb v rámci Black Friday naznačil, že letošní rok bude z hlediska výnosů pro e-commerce rekordní. Tržby však nejsou jediným měřítkem úspěchu. Experti z oboru bilancují nad letošními výsledky české e-commerce a připojují svá přání do nového roku.
Inzerce
Ondřej Klega (Acomware, Business Development)
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Největší radost mám z toho, že e-shopy drží tempo růstu a vkládají spoustu energie do dalšího rozvoje. I přes byrokratické překážky, se kterými se teď potýkají, panuje pozitivní podnikatelská nálada. E-shopy se začínají více zabývat vlastní identitou, zákazníkem a dlouhodobější strategií, což dřív nebylo běžné.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Hlavně bych jim popřál, aby se jim podařilo naplnit jejich vize a plány. Potenciál rozvoje vidím v oblastech brand-buildingu, expanzi do zahraničí a zkvalitňování zákaznické podpory. V online marketingu bude hrát velkou roli automatizace a kvalitní obsah. Od května se začne uplatňovat GDPR, což změní postoj k zákaznickým datům. Myslím si, že čeští e-shopisté jsou na tyto výzvy dobře připraveni.
Simona Kijonková (Zásilkovna.cz, zakladatelka)
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Nejvíce mne těší kontinuální meziroční růst české e-commerce. Těší mne také to, že většina e-shopů přizpůsobila svůj byznys pro nákupy z mobilů. Těžko bych na seznamu našich klientů hledala e-shop, který nenabízí mobilní či responsivní web. Jako žena jsem potěšena i pozitivním trendem v počtu žen, jež si zakládají e-shop. A hrdá jsem též na to, jak jsme se všichni, i přes veškerou právní nejistotu a byrokracii, poprali na jaře s EET.
Co byste popřála e-shopům do roku 2018?
Milí e-shopisté, ráda bych vám do nového roku popřála mnoho dobrých obchodů, spokojených zákazníků, dobrých nápadů na nové produkty a růst vyšší, než je průměr ve vašem oboru. Zároveň vám od srdce přeji, aby se vám dařilo budovat značku vašeho e-shopu, udržet dobrou náladu v týmu a ten tým posilovat o další skvělé lidi. Přeji rovněž, aby vaše IT neslibovalo nemožné a dařilo se vám posouvat IT tasky dle vašich představ. Přeji, aby vám dodavatelé dodávali kvalitní zboží včas a logisti nechť dodávají bez zpoždění, prostojů a s úsměvem na rtech.
Rostislav Urbánek (Biddingtools, CEO)
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Největší radost mám z dalšího velkého růstu celé e-commerce. Z toho, že spousta českých šikovných lidí expandovala se svými nápady, projekty a e-shopy do zahraničí, kde prodávají pracně nasbírané know-how. V neposlední řadě mě těší, že Amazon ještě plně nevstoupil na český trh, i když se to očekávalo.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Aby zvládly a zdárně přežily GDPR, které jim bude komplikovat život a podnikání. Dále jim přeji, aby Amazon ještě počkal se svým plným vstupem alespoň další rok, ideálně dva. To je mým zbožným přáním, ale realita bude asi jiná. Těm, kdo mají v plánu expanzi do dalších zemí, přeji, aby se jim povedla a aby ukázali, jak dobří jsme v e-commerce.
Jan Davídek (Biano, CEO)
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Potěšilo mě, že služby v e-commerce, jež pravidelně využívám, fungují většinou výborně. Není problém s reklamacemi. Pokud se něco v objednávce nepovede, provozovatel se k tomu umí postavit. Za celý rok jsem neměl žádnou negativní zkušenost, což svědčí o vysoké kvalitě, kterou u nás e-shopy mají.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Popřál bych jim spokojené zákazníky, kteří se budou rádi vracet. Přeji jim, ať o zákazníky nebojují cenou, ale kvalitou služby. Jen tak bude jejich podnikání ziskové, a tím pádem udržitelné. A samozřejmě přeji také solidní růst, ale k tomu velmi pravděpodobně dojde.
Vít Zdráhal (Cushman & Wakefield, konzultant)
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
Česká e-commerce opět zvýšila své celkové tržby. E-shopy na sobě stále tvrdě pracují a snaží se, aby jejich služby byly více orientované na zákazníky. Velmi se mi líbí zvyšující se důvěra zákazníka v nakupování na internetu a rovněž to, že e-shopy vytvářejí své kamenné prodejny nebo výdejny, čímž jsou svým zákazníkům blíž.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
Rostoucí tržby, vyšší marže a velké zisky.
Daniel Lupinski (NetDirect, Sales and Marketing Manager)
Co Vás v roce 2017 v české e-commerce nejvíce potěšilo?
V roce 2017 vzniklo několik úspěšných start-upů – to mě těší. Velkou radost mám z růstu české e-commerce. V letošním roce by měl celkový obrat přesáhnout hranici 100 miliard Kč.
Co byste popřál e-shopům do roku 2018?
V prvé řadě bych chtěl popřát majitelům e-shopů především mnoho zdraví a úspěchů v roce 2018 a e-shopům, aby i jejich „růst“ v roce 2018 pokračoval stejným, ne-li větším tempem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.