Inzerce

E-commerce roste a s ní i poptávka po virtuálních asistentkách: Jak poznat tu pravou?

Češi milují nakupování online. Loni vzrostl počet e-shopů na rekordních 46 600. Situace kolem koronaviru nahrává vysokým ziskům i za rok 2020. Čím dál víc e-shopařů i freelancerů tak řeší delegování části práce na externí služby.

Inzerce

Rok 2020 otevírá nové příležitosti

Už několik let řada firem spekuluje o tom, zda se nevyplatí držet víc zaměstnanců externě nebo na home officech, a ušetřit tak za nájem, stravenky a další výdaje. Vládou nařízená karanténa na jaře 2020 tento proces urychlila. Ukázalo se, že ze vzdálené kanceláře může pracovat mnohem víc lidí, než si zaměstnavatelé původně dokázali představit.

„Jsou podniky a obory, které kvůli situaci kolem Covid-19 upadají a na druhé straně ty, které mají před sebou velkou příležitost. Jedním z nich je i trh e-commerce. Ten celkově posiluje. Navíc řada zaměstnanců zůstává doma a firmy potřebují někoho, kdo jim pomůže s administrativou. Proto se u nás teď telefon skoro netrhne, což nás samozřejmě těší,“ říká virtuální asistentka Veronika Páleničková z Externi-kancelar.cz.

E-shopaři hlásí rekordní zisky

Pozitivní trend české e-commerce potvrzují i provozovatelé e-shopů:

„V prvních dnech karantény lidé moc nábytek neobjednávali. Ale když se rozkoukali, tržby začaly narůstat a nakonec předčily naše očekávání. Lidé během nuceného volna našli čas třeba na odkládané renovace bytu,“ říká Martin Škrlík, vedoucí marketingu e-shopu FORLIVING.cz.

Nárůst zájmu potvrzuje i konzultant Pavel Tlapák:

„Specializuji se na e-shopy už 13 let. Také jsem s napětím čekal, co se bude dít vyhlášením karantény. Po prvních pár dnech Češi skutečně začali využívat volno k online nákupům. Dařilo se všem mým klientům nabízejícím různé druhy zboží – nábytek, vybavení k vaření, barvy, laky i dřevomateriál. Jediný klient v mém portfoliu, který zaznamenal mírný pokles zájmu, nabízí spotřebiče vyžadující instalaci profesionálem. Tam byli lidé opatrnější a začali objednávat až po skončení karantény.“

Přibylo vám práce? Tyhle činnosti můžete delegovat

Nestíháte objednávky a rozvoj e-shopu, protože celý den řešíte kontakt se zákazníky? Uvolněte si ruce. Virtuální asistentky zvládnou daleko víc než vyřizování e-mailů a základní administrativy.

Svěřte jim třeba:

  • Zákaznickou linku
  • E-mailové kampaně
  • Správu Facebooku a dalších sociálních sítí
  • Rešerše obchodních příležitostí
  • Organizaci eventů a událostí

Většina virtuálních asistentek zvládne i základní účetnictví, psaní jednoduchých článků a popisků nebo vám dokonce ušetří peníze prostřednictvím dotačního poradenství.

Jak poznat dobrou virtuální asistentku pro váš byznys

Podle oboru

Aby externí asistentka vašim potřebám rozuměla, je dobré, má-li zkušenosti s prací v podobném odvětví.

„Jednou z výhod, proč nás zákazníci vyhledávají, jsou několikaleté zkušenosti z různých oborů. Dokážeme pomoci freelancerům, e-shopům, malým a středním firmám. Nově i obchodním týmům nebo finančním poradcům. Ti si naše služby hodně chválí,“ říká externí asistentka Veronika Páleničková.

Podle vzdělání

Čím víc toho vaše asistentka umí, tím víc práce a peněz vám ušetří. Ty dobré proto absolvují různé kurzy a školení. Kromě základní práce s tabulkami a mailovým klientem se hodí orientace v dalších business softwarech od účetních přes různá CRM a e-shopové systémy (Shoptet atd.) až po aplikace na správu úkolů.

Podle zkušeností a referencí

Nebojte se své nové online asistentky zeptat, kolik let práci vykonává a kolik klientů má za sebou. Klidně si vyžádejte kontakt přímo na klienta a poptejte se.

„Za prověřenou považuji asistenku, která se pohybuje na trhu 3 a více let. Od roku 2017 jsme odbavili přes 170 klientů a dokonce získali ocenění v soutěži a podporu Moravskoslezského kraje. Na vavřínech ale rozhodně neusínáme. Víme, že spokojené klienty nám vynese hlavně pečlivost a spolehlivost. S klienty pracujeme na dosažení jejich cílů, chceme být součástí týmu,“ dodává Veronika Páleničková.

Na co si dát pozor? Hodně poznáte už z prvního kontaktu

Spolehlivost, precizní plnění úkolů a dodržování termínů. Na těchto pilířích stojí práce dobré asistentky. Hodně poznáte už z prvního kontaktu. Domluvili jste si schůzku nebo call, ale neproběhl v termínu? Odpovědi na e-maily dostáváte plné hrubek? Mějte se na pozoru.

Naopak nadějné adeptky poznáte podle toho, že pracují intuitivně a nad rámec svých povinností – navrhnou vám například více termínů nebo rovnou připraví i nápady na rozvoj spolupráce.

Chcete si uvolnit ruce od otravné administrativy? Netrávit hodiny telefonováním? Mít víc času na koníčky a rodinu? Pak vás potěší, že nabídek služeb virtuálních/externích asistentek přibývá. Když si vyberete dobře, náklady se vám několikanásobně vrátí.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

pavel-fara

On-line kurzy v Česku: Co spojuje ty nejlepší? | Pavel Fara (KurzyProRadost.cz)

vit-endler-web

Dluhy: Jak díky nim dosáhnout finanční nezávislosti? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martin-stanovsky-web

Řízení cashflow digitální agentury | Martin Stanovský

Právě vyšlo

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

lukas-kovac-web

Rozjezd Qerka, B2B prodej, získávání investorů | Lukáš Kovač

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

TOP obsah

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání