Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-commerce roste a s ní i poptávka po virtuálních asistentkách: Jak poznat tu pravou?

inzerce
Před 3 roky

Češi milují nakupování online. Loni vzrostl počet e-shopů na rekordních 46 600. Situace kolem koronaviru nahrává vysokým ziskům i za rok 2020. Čím dál víc e-shopařů i freelancerů tak řeší delegování části práce na externí služby.

Rok 2020 otevírá nové příležitosti

Už několik let řada firem spekuluje o tom, zda se nevyplatí držet víc zaměstnanců externě nebo na home officech, a ušetřit tak za nájem, stravenky a další výdaje. Vládou nařízená karanténa na jaře 2020 tento proces urychlila. Ukázalo se, že ze vzdálené kanceláře může pracovat mnohem víc lidí, než si zaměstnavatelé původně dokázali představit.

„Jsou podniky a obory, které kvůli situaci kolem Covid-19 upadají a na druhé straně ty, které mají před sebou velkou příležitost. Jedním z nich je i trh e-commerce. Ten celkově posiluje. Navíc řada zaměstnanců zůstává doma a firmy potřebují někoho, kdo jim pomůže s administrativou. Proto se u nás teď telefon skoro netrhne, což nás samozřejmě těší,“ říká virtuální asistentka Veronika Páleničková z Externi-kancelar.cz.

E-shopaři hlásí rekordní zisky

Pozitivní trend české e-commerce potvrzují i provozovatelé e-shopů:

Inzerce

„V prvních dnech karantény lidé moc nábytek neobjednávali. Ale když se rozkoukali, tržby začaly narůstat a nakonec předčily naše očekávání. Lidé během nuceného volna našli čas třeba na odkládané renovace bytu,“ říká Martin Škrlík, vedoucí marketingu e-shopu FORLIVING.cz.

Nárůst zájmu potvrzuje i konzultant Pavel Tlapák:

„Specializuji se na e-shopy už 13 let. Také jsem s napětím čekal, co se bude dít vyhlášením karantény. Po prvních pár dnech Češi skutečně začali využívat volno k online nákupům. Dařilo se všem mým klientům nabízejícím různé druhy zboží – nábytek, vybavení k vaření, barvy, laky i dřevomateriál. Jediný klient v mém portfoliu, který zaznamenal mírný pokles zájmu, nabízí spotřebiče vyžadující instalaci profesionálem. Tam byli lidé opatrnější a začali objednávat až po skončení karantény.“

Přibylo vám práce? Tyhle činnosti můžete delegovat

Nestíháte objednávky a rozvoj e-shopu, protože celý den řešíte kontakt se zákazníky? Uvolněte si ruce. Virtuální asistentky zvládnou daleko víc než vyřizování e-mailů a základní administrativy.

Svěřte jim třeba:

  • Zákaznickou linku
  • E-mailové kampaně
  • Správu Facebooku a dalších sociálních sítí
  • Rešerše obchodních příležitostí
  • Organizaci eventů a událostí

Většina virtuálních asistentek zvládne i základní účetnictví, psaní jednoduchých článků a popisků nebo vám dokonce ušetří peníze prostřednictvím dotačního poradenství.

Jak poznat dobrou virtuální asistentku pro váš byznys

Podle oboru

Aby externí asistentka vašim potřebám rozuměla, je dobré, má-li zkušenosti s prací v podobném odvětví.

„Jednou z výhod, proč nás zákazníci vyhledávají, jsou několikaleté zkušenosti z různých oborů. Dokážeme pomoci freelancerům, e-shopům, malým a středním firmám. Nově i obchodním týmům nebo finančním poradcům. Ti si naše služby hodně chválí,“ říká externí asistentka Veronika Páleničková.

Podle vzdělání

Čím víc toho vaše asistentka umí, tím víc práce a peněz vám ušetří. Ty dobré proto absolvují různé kurzy a školení. Kromě základní práce s tabulkami a mailovým klientem se hodí orientace v dalších business softwarech od účetních přes různá CRM a e-shopové systémy (Shoptet atd.) až po aplikace na správu úkolů.

Podle zkušeností a referencí

Nebojte se své nové online asistentky zeptat, kolik let práci vykonává a kolik klientů má za sebou. Klidně si vyžádejte kontakt přímo na klienta a poptejte se.

„Za prověřenou považuji asistenku, která se pohybuje na trhu 3 a více let. Od roku 2017 jsme odbavili přes 170 klientů a dokonce získali ocenění v soutěži a podporu Moravskoslezského kraje. Na vavřínech ale rozhodně neusínáme. Víme, že spokojené klienty nám vynese hlavně pečlivost a spolehlivost. S klienty pracujeme na dosažení jejich cílů, chceme být součástí týmu,“ dodává Veronika Páleničková.

Na co si dát pozor? Hodně poznáte už z prvního kontaktu

Spolehlivost, precizní plnění úkolů a dodržování termínů. Na těchto pilířích stojí práce dobré asistentky. Hodně poznáte už z prvního kontaktu. Domluvili jste si schůzku nebo call, ale neproběhl v termínu? Odpovědi na e-maily dostáváte plné hrubek? Mějte se na pozoru.

Naopak nadějné adeptky poznáte podle toho, že pracují intuitivně a nad rámec svých povinností – navrhnou vám například více termínů nebo rovnou připraví i nápady na rozvoj spolupráce.

Chcete si uvolnit ruce od otravné administrativy? Netrávit hodiny telefonováním? Mít víc času na koníčky a rodinu? Pak vás potěší, že nabídek služeb virtuálních/externích asistentek přibývá. Když si vyberete dobře, náklady se vám několikanásobně vrátí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jaroslav-pokorny-web

Účetnictví e-shopu: Jak nad ním přemýšlet? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová