Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

E-commerce roste a s ní i poptávka po virtuálních asistentkách: Jak poznat tu pravou?

Češi milují nakupování online. Loni vzrostl počet e-shopů na rekordních 46 600. Situace kolem koronaviru nahrává vysokým ziskům i za rok 2020. Čím dál víc e-shopařů i freelancerů tak řeší delegování části práce na externí služby.

Rok 2020 otevírá nové příležitosti

Už několik let řada firem spekuluje o tom, zda se nevyplatí držet víc zaměstnanců externě nebo na home officech, a ušetřit tak za nájem, stravenky a další výdaje. Vládou nařízená karanténa na jaře 2020 tento proces urychlila. Ukázalo se, že ze vzdálené kanceláře může pracovat mnohem víc lidí, než si zaměstnavatelé původně dokázali představit.

„Jsou podniky a obory, které kvůli situaci kolem Covid-19 upadají a na druhé straně ty, které mají před sebou velkou příležitost. Jedním z nich je i trh e-commerce. Ten celkově posiluje. Navíc řada zaměstnanců zůstává doma a firmy potřebují někoho, kdo jim pomůže s administrativou. Proto se u nás teď telefon skoro netrhne, což nás samozřejmě těší,“ říká virtuální asistentka Veronika Páleničková z Externi-kancelar.cz.

E-shopaři hlásí rekordní zisky

Pozitivní trend české e-commerce potvrzují i provozovatelé e-shopů:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

„V prvních dnech karantény lidé moc nábytek neobjednávali. Ale když se rozkoukali, tržby začaly narůstat a nakonec předčily naše očekávání. Lidé během nuceného volna našli čas třeba na odkládané renovace bytu,“ říká Martin Škrlík, vedoucí marketingu e-shopu FORLIVING.cz.

Nárůst zájmu potvrzuje i konzultant Pavel Tlapák:

„Specializuji se na e-shopy už 13 let. Také jsem s napětím čekal, co se bude dít vyhlášením karantény. Po prvních pár dnech Češi skutečně začali využívat volno k online nákupům. Dařilo se všem mým klientům nabízejícím různé druhy zboží – nábytek, vybavení k vaření, barvy, laky i dřevomateriál. Jediný klient v mém portfoliu, který zaznamenal mírný pokles zájmu, nabízí spotřebiče vyžadující instalaci profesionálem. Tam byli lidé opatrnější a začali objednávat až po skončení karantény.“

Přibylo vám práce? Tyhle činnosti můžete delegovat

Nestíháte objednávky a rozvoj e-shopu, protože celý den řešíte kontakt se zákazníky? Uvolněte si ruce. Virtuální asistentky zvládnou daleko víc než vyřizování e-mailů a základní administrativy.

Svěřte jim třeba:

  • Zákaznickou linku
  • E-mailové kampaně
  • Správu Facebooku a dalších sociálních sítí
  • Rešerše obchodních příležitostí
  • Organizaci eventů a událostí

Většina virtuálních asistentek zvládne i základní účetnictví, psaní jednoduchých článků a popisků nebo vám dokonce ušetří peníze prostřednictvím dotačního poradenství.

Jak poznat dobrou virtuální asistentku pro váš byznys

Podle oboru

Aby externí asistentka vašim potřebám rozuměla, je dobré, má-li zkušenosti s prací v podobném odvětví.

„Jednou z výhod, proč nás zákazníci vyhledávají, jsou několikaleté zkušenosti z různých oborů. Dokážeme pomoci freelancerům, e-shopům, malým a středním firmám. Nově i obchodním týmům nebo finančním poradcům. Ti si naše služby hodně chválí,“ říká externí asistentka Veronika Páleničková.

Podle vzdělání

Čím víc toho vaše asistentka umí, tím víc práce a peněz vám ušetří. Ty dobré proto absolvují různé kurzy a školení. Kromě základní práce s tabulkami a mailovým klientem se hodí orientace v dalších business softwarech od účetních přes různá CRM a e-shopové systémy (Shoptet atd.) až po aplikace na správu úkolů.

Podle zkušeností a referencí

Nebojte se své nové online asistentky zeptat, kolik let práci vykonává a kolik klientů má za sebou. Klidně si vyžádejte kontakt přímo na klienta a poptejte se.

„Za prověřenou považuji asistenku, která se pohybuje na trhu 3 a více let. Od roku 2017 jsme odbavili přes 170 klientů a dokonce získali ocenění v soutěži a podporu Moravskoslezského kraje. Na vavřínech ale rozhodně neusínáme. Víme, že spokojené klienty nám vynese hlavně pečlivost a spolehlivost. S klienty pracujeme na dosažení jejich cílů, chceme být součástí týmu,“ dodává Veronika Páleničková.

Na co si dát pozor? Hodně poznáte už z prvního kontaktu

Spolehlivost, precizní plnění úkolů a dodržování termínů. Na těchto pilířích stojí práce dobré asistentky. Hodně poznáte už z prvního kontaktu. Domluvili jste si schůzku nebo call, ale neproběhl v termínu? Odpovědi na e-maily dostáváte plné hrubek? Mějte se na pozoru.

Naopak nadějné adeptky poznáte podle toho, že pracují intuitivně a nad rámec svých povinností – navrhnou vám například více termínů nebo rovnou připraví i nápady na rozvoj spolupráce.

Chcete si uvolnit ruce od otravné administrativy? Netrávit hodiny telefonováním? Mít víc času na koníčky a rodinu? Pak vás potěší, že nabídek služeb virtuálních/externích asistentek přibývá. Když si vyberete dobře, náklady se vám několikanásobně vrátí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Inzerce