Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Cookies a GDPR: Jak je nastavit a co je potřeba udělat?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Často se v souvislosti s weby mluví o cookies, a to zejména, pokud se zároveň skloňuje GDPR. Co to vlastně cookies jsou? Sušenky asi ne. Jak tedy na cookies na webu? Potřebujeme je vůbec? Není to zbytečná právní administrativa?

Cookies jsou nástroj, který umožňuje odlišit jednotlivé uživatele a uložit si o nich konkrétní údaje. Např. právě díky cookie ví příslušný web, jaké nastavení jazyka si návštěvník při minulé návštěvě vybral či jaké má předvyplnit přihlašovací jméno do formuláře (pamatuje si ho z minulé návštěvy). Cookies tedy usnadňují personalizaci webu.

Umožňují také měřit. A měření je základ on-line marketingu a webové analytiky.

V cookies jsou implicitně obsaženy osobní údaje. Proto se na ně nepřímo vztahuje nařízení GDPR. Netřeba však panikařit. Vše lze nastavit chytře.

Souhlas s využíváním cookies může provozovatel webu i po účinnosti GDPR od uživatele získat prostřednictvím pouhého nastavení jeho prohlížeče. To vyplývá i z analýzy Úřadu pro ochranu osobních údajů.

V zásadě je tedy potřeba zejména návštěvníky s užíváním cookies seznámit, rozčlenit cookies na jednotlivé druhy a vysvětlit, jak je provozovatel webu užívá.

Více se dozvíte v samotném videu a Dostupný advokát může i na pravidla spojená s cookies vaše podnikání připravit v rámci svého balíčku.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Pavel Šabatka Sledovat @PavelSabatka

Před 6 roky

No, jako nejsem právník, nicméně

* 3:30 – „dát možnost s tím souhlasit“ (jinými slovy opt-in prinicp) – zákon o elektronických komunikacích hovoří v tomto smyslu dost jinak – „nabídnout jim možnost takové zpracování odmítnout“ (opt-out princip), viz zákon o elektronických komunikacích § 89 odst. 3.

* povinnost informovat o rozsahu a účelu zpracování cookies tady už byla před GDPR a vychází ze zmíněného zákona.

* pokud vím, cookie nerovná se automaticky osobní údaj (ano, IP adresa OÚ je, nicméně to jsou 2 úplně jiné věci). A ohledně GDPR a cookies – pokud hodnotu cookie nejsem nijak schopen propojit s konkrétním člověkem, pak to přeci není osobní údaj. Tj. GDPR neřeší všechny marketingové cookies, nicméně jen ty, které jdou nějak propojit s konkrétním člověkem, ne?

* cookie lišta by do budoucna neměla být potřeba – více viz https://www.uoou.cz/cookies-a-nbsp-gdpr/d-29966
Tyto věci by mělo řešit nastavení prohlížeče, což je rozumné řešení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)