Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Cookies a GDPR: Jak je nastavit a co je potřeba udělat?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 190 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Často se v souvislosti s weby mluví o cookies, a to zejména, pokud se zároveň skloňuje GDPR. Co to vlastně cookies jsou? Sušenky asi ne. Jak tedy na cookies na webu? Potřebujeme je vůbec? Není to zbytečná právní administrativa?

Cookies jsou nástroj, který umožňuje odlišit jednotlivé uživatele a uložit si o nich konkrétní údaje. Např. právě díky cookie ví příslušný web, jaké nastavení jazyka si návštěvník při minulé návštěvě vybral či jaké má předvyplnit přihlašovací jméno do formuláře (pamatuje si ho z minulé návštěvy). Cookies tedy usnadňují personalizaci webu.

Umožňují také měřit. A měření je základ on-line marketingu a webové analytiky.

V cookies jsou implicitně obsaženy osobní údaje. Proto se na ně nepřímo vztahuje nařízení GDPR. Netřeba však panikařit. Vše lze nastavit chytře.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Souhlas s využíváním cookies může provozovatel webu i po účinnosti GDPR od uživatele získat prostřednictvím pouhého nastavení jeho prohlížeče. To vyplývá i z analýzy Úřadu pro ochranu osobních údajů.

V zásadě je tedy potřeba zejména návštěvníky s užíváním cookies seznámit, rozčlenit cookies na jednotlivé druhy a vysvětlit, jak je provozovatel webu užívá.

Více se dozvíte v samotném videu a Dostupný advokát může i na pravidla spojená s cookies vaše podnikání připravit v rámci svého balíčku.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

Právě vyšlo

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

Pavel Šabatka Sledovat @PavelSabatka

Před 5 roky

No, jako nejsem právník, nicméně

* 3:30 – „dát možnost s tím souhlasit“ (jinými slovy opt-in prinicp) – zákon o elektronických komunikacích hovoří v tomto smyslu dost jinak – „nabídnout jim možnost takové zpracování odmítnout“ (opt-out princip), viz zákon o elektronických komunikacích § 89 odst. 3.

* povinnost informovat o rozsahu a účelu zpracování cookies tady už byla před GDPR a vychází ze zmíněného zákona.

* pokud vím, cookie nerovná se automaticky osobní údaj (ano, IP adresa OÚ je, nicméně to jsou 2 úplně jiné věci). A ohledně GDPR a cookies – pokud hodnotu cookie nejsem nijak schopen propojit s konkrétním člověkem, pak to přeci není osobní údaj. Tj. GDPR neřeší všechny marketingové cookies, nicméně jen ty, které jdou nějak propojit s konkrétním člověkem, ne?

* cookie lišta by do budoucna neměla být potřeba – více viz https://www.uoou.cz/cookies-a-nbsp-gdpr/d-29966
Tyto věci by mělo řešit nastavení prohlížeče, což je rozumné řešení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Inzerce