Inzerce

Inzerce

Cookies a GDPR: Jak je nastavit a co je potřeba udělat?

Často se v souvislosti s weby mluví o cookies, a to zejména, pokud se zároveň skloňuje GDPR. Co to vlastně cookies jsou? Sušenky asi ne. Jak tedy na cookies na webu? Potřebujeme je vůbec? Není to zbytečná právní administrativa?

Cookies jsou nástroj, který umožňuje odlišit jednotlivé uživatele a uložit si o nich konkrétní údaje. Např. právě díky cookie ví příslušný web, jaké nastavení jazyka si návštěvník při minulé návštěvě vybral či jaké má předvyplnit přihlašovací jméno do formuláře (pamatuje si ho z minulé návštěvy). Cookies tedy usnadňují personalizaci webu.

Umožňují také měřit. A měření je základ on-line marketingu a webové analytiky.

V cookies jsou implicitně obsaženy osobní údaje. Proto se na ně nepřímo vztahuje nařízení GDPR. Netřeba však panikařit. Vše lze nastavit chytře.

Souhlas s využíváním cookies může provozovatel webu i po účinnosti GDPR od uživatele získat prostřednictvím pouhého nastavení jeho prohlížeče. To vyplývá i z analýzy Úřadu pro ochranu osobních údajů.

V zásadě je tedy potřeba zejména návštěvníky s užíváním cookies seznámit, rozčlenit cookies na jednotlivé druhy a vysvětlit, jak je provozovatel webu užívá.

Více se dozvíte v samotném videu a Dostupný advokát může i na pravidla spojená s cookies vaše podnikání připravit v rámci svého balíčku.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Pavel Šabatka Sledovat @PavelSabatka

Před 2 roky

No, jako nejsem právník, nicméně

* 3:30 – „dát možnost s tím souhlasit“ (jinými slovy opt-in prinicp) – zákon o elektronických komunikacích hovoří v tomto smyslu dost jinak – „nabídnout jim možnost takové zpracování odmítnout“ (opt-out princip), viz zákon o elektronických komunikacích § 89 odst. 3.

* povinnost informovat o rozsahu a účelu zpracování cookies tady už byla před GDPR a vychází ze zmíněného zákona.

* pokud vím, cookie nerovná se automaticky osobní údaj (ano, IP adresa OÚ je, nicméně to jsou 2 úplně jiné věci). A ohledně GDPR a cookies – pokud hodnotu cookie nejsem nijak schopen propojit s konkrétním člověkem, pak to přeci není osobní údaj. Tj. GDPR neřeší všechny marketingové cookies, nicméně jen ty, které jdou nějak propojit s konkrétním člověkem, ne?

* cookie lišta by do budoucna neměla být potřeba – více viz https://www.uoou.cz/cookies-a-nbsp-gdpr/d-29966
Tyto věci by mělo řešit nastavení prohlížeče, což je rozumné řešení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

otakar-janik-web

Otakar Janík: E-shop SvětPlodů.cz, retence zákazníků, prozákaznický přístup, delegování práce

ondrej-svrcek-web

Ondřej Švrček (Mobilní rozhlas): Byznys s komunikací měst a obcí budoucnosti

muz-spanek-web

Spánek: Vyvarujte se jeho nedostatku a vytvořte si správné návyky

doris-tesarkova-web

Doris Tesárková Oplová: Jak se uživit jako malířka na volné noze?

Inzerce