Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Cookies a GDPR: Jak je nastavit a co je potřeba udělat?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Často se v souvislosti s weby mluví o cookies, a to zejména, pokud se zároveň skloňuje GDPR. Co to vlastně cookies jsou? Sušenky asi ne. Jak tedy na cookies na webu? Potřebujeme je vůbec? Není to zbytečná právní administrativa?

Cookies jsou nástroj, který umožňuje odlišit jednotlivé uživatele a uložit si o nich konkrétní údaje. Např. právě díky cookie ví příslušný web, jaké nastavení jazyka si návštěvník při minulé návštěvě vybral či jaké má předvyplnit přihlašovací jméno do formuláře (pamatuje si ho z minulé návštěvy). Cookies tedy usnadňují personalizaci webu.

Umožňují také měřit. A měření je základ on-line marketingu a webové analytiky.

V cookies jsou implicitně obsaženy osobní údaje. Proto se na ně nepřímo vztahuje nařízení GDPR. Netřeba však panikařit. Vše lze nastavit chytře.

Souhlas s využíváním cookies může provozovatel webu i po účinnosti GDPR od uživatele získat prostřednictvím pouhého nastavení jeho prohlížeče. To vyplývá i z analýzy Úřadu pro ochranu osobních údajů.

V zásadě je tedy potřeba zejména návštěvníky s užíváním cookies seznámit, rozčlenit cookies na jednotlivé druhy a vysvětlit, jak je provozovatel webu užívá.

Více se dozvíte v samotném videu a Dostupný advokát může i na pravidla spojená s cookies vaše podnikání připravit v rámci svého balíčku.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Pavel Šabatka Sledovat @PavelSabatka

Před 6 roky

No, jako nejsem právník, nicméně

* 3:30 – „dát možnost s tím souhlasit“ (jinými slovy opt-in prinicp) – zákon o elektronických komunikacích hovoří v tomto smyslu dost jinak – „nabídnout jim možnost takové zpracování odmítnout“ (opt-out princip), viz zákon o elektronických komunikacích § 89 odst. 3.

* povinnost informovat o rozsahu a účelu zpracování cookies tady už byla před GDPR a vychází ze zmíněného zákona.

* pokud vím, cookie nerovná se automaticky osobní údaj (ano, IP adresa OÚ je, nicméně to jsou 2 úplně jiné věci). A ohledně GDPR a cookies – pokud hodnotu cookie nejsem nijak schopen propojit s konkrétním člověkem, pak to přeci není osobní údaj. Tj. GDPR neřeší všechny marketingové cookies, nicméně jen ty, které jdou nějak propojit s konkrétním člověkem, ne?

* cookie lišta by do budoucna neměla být potřeba – více viz https://www.uoou.cz/cookies-a-nbsp-gdpr/d-29966
Tyto věci by mělo řešit nastavení prohlížeče, což je rozumné řešení.

Odpovědět »

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Investování do firem v Asii. Jak vypadá tamní trh? | Marek Odehnal

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-klienty

Jiřího klienti #11: Jak získat nové klienty?

Premium
daibor-pulkert-web

Kdy zavřít firmu? Nejhorší scénář, který může být příležitostí pro něco nového | Dalibor Pulkert

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-web

Jiřího klienti #10: Mindset v podnikání. Dá se změnit?

petr-macek-web

Největší chyby v projektovém řízení malých a středních firem | Petr Macek (Caflou)

Premium
marek-dobry-web

Ze zaměstnání na volnou nohu. Po necelém roce naplnil své cíle | Marek Dobrý

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-9

Jiřího klienti #9: Proč neděláte vlastní reklamu?

martin-horsky-web

Když firma přeroste zakladatele. Příklad dvou firem, kterým se to stalo | Martin Horský (JPF)