Inzerce

Cookies a GDPR: Jak je nastavit a co je potřeba udělat?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Často se v souvislosti s weby mluví o cookies, a to zejména, pokud se zároveň skloňuje GDPR. Co to vlastně cookies jsou? Sušenky asi ne. Jak tedy na cookies na webu? Potřebujeme je vůbec? Není to zbytečná právní administrativa?

Cookies jsou nástroj, který umožňuje odlišit jednotlivé uživatele a uložit si o nich konkrétní údaje. Např. právě díky cookie ví příslušný web, jaké nastavení jazyka si návštěvník při minulé návštěvě vybral či jaké má předvyplnit přihlašovací jméno do formuláře (pamatuje si ho z minulé návštěvy). Cookies tedy usnadňují personalizaci webu.

Umožňují také měřit. A měření je základ on-line marketingu a webové analytiky.

V cookies jsou implicitně obsaženy osobní údaje. Proto se na ně nepřímo vztahuje nařízení GDPR. Netřeba však panikařit. Vše lze nastavit chytře.

Souhlas s využíváním cookies může provozovatel webu i po účinnosti GDPR od uživatele získat prostřednictvím pouhého nastavení jeho prohlížeče. To vyplývá i z analýzy Úřadu pro ochranu osobních údajů.

V zásadě je tedy potřeba zejména návštěvníky s užíváním cookies seznámit, rozčlenit cookies na jednotlivé druhy a vysvětlit, jak je provozovatel webu užívá.

Více se dozvíte v samotném videu a Dostupný advokát může i na pravidla spojená s cookies vaše podnikání připravit v rámci svého balíčku.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
bara-novakova-web

Psychologie v copywritingu | Bára Nováková

Pro předplatitele
martin-brablec-web

Martin Brablec: Jak řídit značku digitální agentury?

vit-hutar-web

Zodpovědnost marketérů, vlastní byznys, marketing finGOODu | Vít Hutař

Právě vyšlo

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Komentáře

Pavel Šabatka Sledovat @PavelSabatka

Před 3 roky

No, jako nejsem právník, nicméně

* 3:30 – „dát možnost s tím souhlasit“ (jinými slovy opt-in prinicp) – zákon o elektronických komunikacích hovoří v tomto smyslu dost jinak – „nabídnout jim možnost takové zpracování odmítnout“ (opt-out princip), viz zákon o elektronických komunikacích § 89 odst. 3.

* povinnost informovat o rozsahu a účelu zpracování cookies tady už byla před GDPR a vychází ze zmíněného zákona.

* pokud vím, cookie nerovná se automaticky osobní údaj (ano, IP adresa OÚ je, nicméně to jsou 2 úplně jiné věci). A ohledně GDPR a cookies – pokud hodnotu cookie nejsem nijak schopen propojit s konkrétním člověkem, pak to přeci není osobní údaj. Tj. GDPR neřeší všechny marketingové cookies, nicméně jen ty, které jdou nějak propojit s konkrétním člověkem, ne?

* cookie lišta by do budoucna neměla být potřeba – více viz https://www.uoou.cz/cookies-a-nbsp-gdpr/d-29966
Tyto věci by mělo řešit nastavení prohlížeče, což je rozumné řešení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
eduard-mika-web

Seniorní management. Jak ho přivést a motivovat? | Eduard Míka (Reflex Capital, ex-MALL.cz)

Pro předplatitele
david-spinar-web

David Špinar (Miton): Jak řídit firmu přes čísla a dělat lepší rozhodnutí?

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding