Inzerce

Co to je affiliate odkaz?

Affiliate odkaz je zjednodušeně řečeno odkaz, který směřuje na určitou webovou stránku a zároveň identifikuje konkrétní osobu, která odkaz vytvořila.

Inzerce

Tento systém funguje v rámci spolupráce mezi affiliate programy a affiliate partnery. Programy partnerům nabízí provizi z prodeje jejich zboží. Pokud partner přivede na stránky programu (např. na internetový obchod) návštěvníka a ten si koupí nějaké zboží, partner z toho inkasuje provizi.

Tento poměrně férový systém může ale fungovat pouze tehdy, pokud e-shop dokáže identifikovat, že zákazník přišel díky konkrétnímu partnerovi. Zákazník totiž většinou neřekne, že byl někým odkázán, pravděpodobně to sám ani neví.

A právě to je důvod, proč existují tzv. affiliate odkazy. To jsou odkazy, jejichž část identifikuje konkrétního partnera. Pokud přes tento odkaz návštěvník nakoupí, e-shop snadno idenktifikuje, díky kterému partnerovi na web přišel, a může mu přičíst provizi.

Affiliate odkaz lze většinou poznat již na první pohled – nemusí to ale být tak snadné. Ve většině případů je ve tvaru domena.tld/nejaky-kod. Například český software pro tvorbu affiliate programů Affilbox používá tvar domena.tld/?a_box=kod-partnera. Tento kód je právě identifikátorem konkrétního affiliate partnera.

Mezi affiliate partnery se čas od času vede diskuze o tom, zda lidé na affiliate odkazy klikají, nebo zda raději napíší URL adresu ručně, aby se kliknutí na affiliate odkaz vyhnuli. Bohužel, občas to tak dělají.

Ve skutečnosti se zákazníkům nic nestane, pokud na affiliate odkaz kliknout. Nezvýší se cena zboží, nezmění se podmínky nákupu, zkrátka se neděje vůbec nic. Pouze člověk, který je na daný e-shop přivedl (a doporučil jim ho tak) za to získá odměnu, kterou si zpravidla e-shop odečte z marže, kterou na zboží má.

Pokud vás zajímá, jak affiliate partneři vydělávají peníze, podívejte se na rozhovor s Peterem Chodelkou.

Chtěli byste vlastní affiliate program, nebo přejít pod lepší affiliate síť? Vyzkoušejte affiliate síť eHUB.cz s více než 10 letou tradicí na trhu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

petr-macek-web

Projektové řízení: Jakých základních pravidel se držet? | Petr Macek (Caflou.cz)

vit-endler-web

Hledáte investora? Co ho bude nejvíce zajímat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

Komentáře

Jiří Daněk

Před 2 roky

Dobrý den,, měl bych na Vás jako odborníky dotaz. Můžu použít videa výrobců produktů, popř. použít jiné videa produktů či služeb a použít je, abych mohl produkt/službu prodat? tzn. (dát si je na stránky a nebo např. sestříhat do speciálního videa) a pod toto video vožit affil na tento produkt/službu? Jde mi o to, jestli něco neporušuju. Děkuji

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce