Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Blogeři a sociální sítě: Jak se inspirovat pro svou práci?

Patrik Gajdoš
Před 7 roky
muz-prekvapeni-pocitac-web
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Sergey Nivens

Přináším druhý díl série o tom, jak analyzovat cizí blog. Tentokrát to bude o sociálních sítích.

Kvalitní obsah tvoří základ úspěšného blogování. Pravda ale je, že pokud se nedostane k lidem, ztrácí lesk. Ani sebekrásnější žena si nezíská zájem mužů, pokud zůstane zavřená sama mezi čtyřmi stěnami. Pokud tedy nesurfuje na on-line seznamkách…

Sociální sítě mají v rámci propagace obrovský význam. V rámci průzkumu můžete vysledovat:

1) Jaké sociální sítě bloger využívá?

Nemusíte být nutně na všech sociálních sítích.

Inzerce

Vyplatí se ale vypozorovat, na kterých sociálních sítích se blogeři, píšící o podobném tématu, pohybují. Podle počtu komentářů, lajků a čtenářů vám může působení blogera na sociálních sítích napovědět, zda má pro vás význam se na vybranou sociální síť připojit.

Kdo rád experimentuje, může zkusit zviditelnění na sociální síti, kterou podobně zaměření blogeři ignorují. Pokud se zde pohybuje vaše cílová skupina čtenářů, snáze na takovém poli vyniknete. Jde ale o risk a nikdo vám nezaručí, že zde skutečně získáte návštěvnost.

2) Jaký obsah na sociálních sítích bloger publikuje?

Tohle může trvat nějaký čas. Z pečlivého sledování blogerského působení se ale dá vysledovat určitá strategie, kterou vybraní blogeři na sociálních sítích využívají.

Já třeba na Twitteru rád komentuji jiné tweety, případně sdílím podnětné články, které mě oslovily. Chci se s lidmi konstruktivně bavit, nějak s nimi navázat kontakt. Bez toho, abych je spamoval zbytečnostmi.

Tady platí jednoduchá rada. Všímejte si, které příspěvky na sociálních sítích mají u jiných blogerů nejvyšší míru zájmu. Komentářů, lajků, sdílení. Při pročtení dostatečného množství obsahu si s trochou štěstí dovede získat představu, na který obsah lidé reagují a který je naopak nechá chladnými.

Pak záleží na vás, jak se vůči tomuto poznatku můžete vymezit.

3) V kolik hodin publikuje bloger obsah na sociálních sítích?

Na internetu se válí obrovské množství doporučení, kdy se vám vyplatí publikovat obsah na Twitteru, Facebooku, Instagramu a podobně.

Osobně s obecnými radami nemám úplně dobrou zkušenost. Podle mě každá cílová skupina využívá sociální sítě trošku jiným způsobem.

Odkoukání aktivity jiných blogerů vám může dát cenné informace, kdy jejich cílovka nejvíc reaguje na jejich příspěvky. A vy si z toho můžete dost vzít.

4) Jakým způsobem bloger promuje obsah?

Řada ze sociálních sítích nabízí hned několik cest, kterými se dá šířit obsah blogu dál. Na Facebooku může jít vedle vlastní stránky blogu například o soukromý účet majitele, tématické skupiny a jiné. O placené propagaci ani nemluvě.

Sám také pociťuji, že každou sociální síť navštěvuje trochu jiná skupina lidí. Tomu se musí i přizpůsobit publikovaný obsah. Všímejte si tedy i toho, jak se u úspěšných blogerů liší obsah jednoho tématu pro různé sociální sítě.

5) Jak často bloger sdílí obsah na sociálních sítích?

Každá ze sociálních sítí má trochu jiná pravidla hry. Zatímco na Instagramu většinou postačí jedna fotka denně, u Twitteru někteří lidé doporučují aktivitu alespoň tří tweetů za den.

Všímejte si, jak často jiní blogeři sdílení novinky na svých sociálních sítích. Speciální zájem si zaslouží i to, zda například sdílejí své články opakovaně, nebo jen jednou. Aktivita odběratelů naznačí, jestli to přináší smysl, nebo ne.

Závěrem

Sociální sítě vám mohou při promování obsahu velice pomoci.

Nejde ale o jediný marketingový kanál. Existuje další, který patří k jedněm z nejtradičnějších a při správném využití dovede opravdu velké věci.

Tím je e-mail marketing. I u něj se dá od ostatních hodně inspirovat. Čím? To vám povím v příští části.

Přečtěte si předchozí díl o tom, jak můžete analyzovat cizí blog.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Patrik Gajdoš

Patrik vede blog o blogování a tvůrčím psaní. Rád se dělí o své postřehy pod heslem, že i odborné téma se dá uchopit tak, aby ho pochopil i laik.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

john-vanhara-web

John Vanhara a Jirka Rostecký: Vzdělávejte se a nebojte si říct o pomoc

Premium
marketa-jinochova-web

Budování malé značky, prodej po Instagramu, růst nákladů | Markéta Jinochová (MANKAI Paper)

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podrobný průvodce začátky podnikání na volné noze

Premium
michal-molcan-web

Řízení a byznys magazínu v 70 zemích světa | Michal Molčan

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Premium
bronislav-soborka-web

Broňa Sobotka: Tvorba produktů a marketing na volné noze

Premium
rene-nekuda-web

Jak se naučit (dlouhodobě a konzistentně) psát? | René Nekuda