Do našeho týmu neustále hledáme nové textaře a redaktory. Jeden z velkých náborů máme právě za sebou. Napadlo mne sepsat článek, který by mohl začínající textaře inspirovat v tom, jak se ucházet o externí či interní práci ve firmách.
Ozvaly se nám totiž desítky textařů a my se začali probírat všemi e-maily, v nichž se často opakovalo několik stejných chyb. Ty nás mnohdy odrazovaly od spolupráce s daným textařem, jindy zase prodlužovaly celou komunikaci apod. Pojďme se podívat, o jaké chyby šlo.
Textařů se vždy ptáme na to, o čem píšou nejraději, jaká témata jsou pro ně nejbližší a co jim jde samo od ruky. Je to důležité, protože když má textař k tématu vztah, napíše text podstatně lépe. Zároveň se v něm může i více vzdělávat a stát se odborníkem, který zvládne napsat bezkonkurenční texty. Proto je pro nás důležité vědět, co ho skutečně baví a v čem má zkušenosti.
Bohužel velká část textařů ve svých e-mailech uvedla, že píše o všem. Nedělají vůbec rozdíl v tom, zda píšou o vzduchotechnice nebo environmentální výchově.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Tím se stávají hůře čitelnými a v podstatě nám říkají, že to budeme my, kdo musí určit, jaká témata jim jdou dobře zpracovat a u kterých jsou jejich výsledky velmi špatné. A na to nemáme čas.
PR článek se píše úplně jinak než e-book nebo třeba status na Facebook.
Proto se ptáme i na to, jaké texty uchazeči o práci vlastně píšou. Co jim jde nejlépe? S čím pracovali nejčastěji? Jaké v tom měli výsledky? Zkoušeli už všechno? Povedlo se to? A kde naopak ne? V čem se zkoušeli vzdělávat? A mnoho dalšího.
Naneštěstí nad tím mnoho textařů vůbec nepřemýšlí a říkají o sobě, že píšou všechno. Potom ale nemohou vědět, na co se skutečně zaměřit už jen v rámci vlastního sebevzdělávání. Vždyť napsat popisek je něco úplně jiného, než vytvořit skutečně dobrý článek na blog!
Docela nás zaskočilo, kolik zájemců o externí spolupráci s naší firmou uvedlo, že se psaní věnují třeba jen hodinu nebo dvě denně. Takřka vždy k tomu ale dodávali, že se chtějí v psaní více realizovat. Toho ale dosáhnou jen velmi těžko, pokud budou mít na psaní tak strašně málo času.
Člověk by očekával, že pokud si někdo chce vydělávat psaním, tak se v psaní bude vzdělávat. Projde nějakými kurzy, najde si školení, zúčastní se konferencí, bude sledovat oborové weby. Možností je milion, hodně jsme o tom mluvili s Honzou Ambrožem v tomto videu.
Jenomže realita je úplně jiná. V minimu e-mailů jsme se dozvěděli, že někdo investoval pár tisíc do školení nebo nějak jinak aktivně pracuje na zlepšování své práce. Drtivá většina ani nemá vlastní projekt, pro který by psala a díky němuž by mohla zkoušet a vyhodnocovat nové věci. Prostě nedělají nic.
Další častou chybou, se kterou jsme se setkávali, byly e-maily bez obsahu. Textaři nám napsali jen to, že pro nás chtějí pracovat, reagují na naše inzeráty, a to je všechno. K tomu ale už nepřidali nic, čím by nás mohli zaujmout a proč bychom s nimi měli chtít spolupracovat i my.
Pokud chcete svoje služby někomu nabídnout, zkuste ve svém e-mailu zmínit toto:
Napište toho o sobě co nejvíc, ale zároveň vynechte informace, které nejsou podstatné. Že máte dvě kočky nikoho moc nezajímá. Přesto jsme na to narazili asi u dvou uchazečů.
Co byste ještě doplnili vy?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce