Každý podnikatel, který prodává své zboží nebo služby by měl dokonale znát své zákazníky. Neplatí to jenom v případě, kdy je produkt prodáván přímým prodejem. Platí to i v situacích, kdy provozujete internetových obchod a zákazníků máte stovky, nebo tisíce. I zde je důležité je dokonale znát. Proč? Podívejte se s námi na hlavní důvody.
Zákazník, který nemá žádné problémy, je ten ideální. Ať už vaší vinou, nebo vinou jiných okolností, může nastat to, že má problém. To není nic neobvyklého. Vaší prioritou by mělo být jeho nejrychlejší vyřešení. A právě zde je identifikace zákazníka velmi důležitá. Výrazně to eliminuje dobu spojenou s tím, že budete zjišťovat:
Už jenom tím, že volá ze svého telefonního čísla lze snadno zjistit, o jakého zákazníka jde, jaké požadavky řešil v minulosti, jaké služby využívá, nebo co od vás nakupoval. My zabezpečujeme telemarketing, který toto dokáže. Při řešení konkrétních požadavků tak dochází k tomu, že v době kdy operátor hovor přijme, může vidět všechny potřebné informace, což mu dává možnost soustředit se výhradně na problém a jeho podstatu. Doba k řešení se tak výrazně sníží.
Když znáte své zákazníky, budete přesně vědět i to, jak si s vašimi produkty nebo s vaší službou stojíte. Dnes už je minulostí vést si různé záznamy složitou formou. Hitem současné doby je moderní software pro řízení podniku. Dokonalý program, který kromě jiného dokáže evidovat i pro vás to nejdůležitější – jsou to data o konkrétních zákaznících. K nim máte nejenom nonstop přístup, ale můžete jednoduše vytvářet přehledy s ohledem na různá období, nebo jiné faktory. Stačí k tomu obvykle jenom připojení k internetu a počítač, tablet, nebo mobilní telefon. S nadsázkou lze říci, že potřebná data můžete zjistit za pár vteřin třeba z pláže na dovolené. Lze tak přesně znát:
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Právě tyto, ale i další nezbytné informace vám mohou pomoci nabrat ten správný směr. Můžete vyloučit produkty, o které není zájem, stejně jako budete lépe vědět, jak vypadá vzorek vaší cílové skupiny a tomu přizpůsobit nabídku. Tím, že znáte své zákazníky, lépe zjistíte, na koho primárně cílit. A to i v souvislosti se zákazníkem novým. Stejně tak budete vědět, kdo již delší dobu nenakoupil. Toho můžete k nákupu motivovat třeba tím, že mu pošlete zajímavou slevu ve formě kuponu. I když si snížíte svou marži, získáte obchod, na kterém vyděláte. Navíc oslovení stávajícího zákazníka je vždy cenově výhodnější, než snaha získat zcela nového, pomocí klasických marketingových kanálů.
Pokud jste někdy nakoupili v internetovém obchodě, jistě vám pravidelně chodí emailový newsletter. Jestliže má obecnou formu, znamená to, že daný obchod své zákazníky příliš nezdá a nabízí jenom to, o čem si myslí, že je nejlepší. Obchod, který své zákazníky zná, však může zvolit personalizované nabídky. O co se jedná? Pokud zákazník koupí například tiskárnu, může mu obchod v budoucnu nabízet levné náplně do tiskáren, které jsou kompatibilní s tou jeho. Stejně tak mu může nabízet třeba papíry. Pokud koupil mobilní telefon, může mu nabízet obal, nebo ochranné sklo, či paměťovou kartu. Jsou to věci, které jsou nejenom kompatibilní s koupenou věcí, ale jsou to i věci, které s největší pravděpodobností zákazník využije. Tyto personalizované nabídky mají v segmentu prodeje velmi vysoký konverzní poměr, což je rozhodně důvod, proč je dobré své zákazníky dobře znát a vědět, co potřebují, nebo mohou potřebovat.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce