Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Ze zlepšováku mladého kutila se stal světový byznys. Znáte české 3Dsimo?

Inzerce

Inzerce

Pokud jste o mladé české firmě 3Dsimo ještě neslyšeli, nejste sami. Stranou pozornosti dnes v Praze doslova raketově roste světový byznys, který přitom vzdává hold typickému českému kutilství. Ostatně byl to právě svépomocí vyrobený „zlepšovák“, který ke zrodu celé firmy, kterou vám dnes představíme, vedl.

Globální firmu 3Dsimo vede mladý podnikatel. Co stálo za jejím vznikem?

Historie společnosti 3Dsimo sahá až do roku 2013. Tehdy bylo dnes 30letému zakladateli firmy Davidu Paškevičovi něco málo přes 20 a při studiích na ČVUT pracoval jako brigádník ve firmě věnující se 3D tisku.

3D tisk byl ještě ve svých začátcích a měl proto daleko k dokonalosti. Výrobky často obsahovaly vady, kvůli kterým se celý tisk musel opakovat, nebo se výrobek složitě opravoval.

David, který v sobě ani dnes neskrývá kutilské nadšení, přemýšlel nad tím, jak problém řešit a opravy vadných výrobků zjednodušit. Výsledkem byl podomácku vyrobený prototyp pravděpodobně jednoho z vůbec prvních 3D per na světě.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Že má 3D pero komerční potenciál, David Paškevič brzy odhalil při svém tehdejším působení v domě dětí a mládeže. Když na prototyp pera náhodou narazili jeho žáci, doslova je fascinovalo, co vše lze s perem vytvářet. V tu chvíli už byl k založení firmy 3Dsimo jen krůček.

Na začátku chyběly zkušenosti a kapitál

Jako klasický technologický start-up zamířilo 3Dsimo se svým nápadem na zahraniční crowdfundingový portál, kde firma úspěšně získala první kapitál a mohla zahájit sériovou výrobu. Kapitál přesto chyběl, ukázalo se, že zasílat v nízkých objemech výrobky zákazníkům z celého světa je pro malý český start-up neúměrně nákladné. Další finance tak poskytoval CEO firmy Paškevič jak ze svých úspor, tak z půjček.

Nejen díky kampani na zahraničním portálu se ale 3Dsimo od samého počátku profilovalo jako start-up s orientací na celosvětový trh. To je samozřejmě věc, na kterou slyší velcí investoři a kapitál nakonec firma získala díky vstupu české investiční společnosti Rockaway Capital.

3Dsimo díky se díky tomu mohlo soustředit na to hlavní – kvalitu výrobků a služeb. Obrat firmy začal strmě růst. Kromě toho firma od té doby aktivně řeší i právní ochranu a po celém světě si postupně nechává patentovat své unikátní produkty.

Po několika letech došlo ke zpětnému odkupu podílu investiční skupiny Rockaway a do 3Dsimo vstoupil nový strategický partner ConQuest. Vyjma dalších financí ale ConQuest poskytl i důležité know-how v mnoha oblastech, kde 3Dsimo působí.

3Dsimu i po 8 letech od založení roste obrat o desítky procent za rok. Zatímco v roce 2020 se firma mohla pochlubit obratem 20 milionů Kč, za rok 2021 by mělo jít až o 40 milionů Kč a v příštím roce firma cílí v optimistické variantě až na stamilionový obrat.

Zaměření na kutilství, hravost a propojení retro technologií se současnými

A jaký je vlastně byznys model firmy 3Dsimo? Už na první pohled je v jejím novém sídle v pražské Libni patrné, že zákazníky firmy jsou kutilové, modeláři, „hračičkové“ a vlastně kdokoliv, kdo se chce kreativně zabavit. Nezáleží přitom na věku, pohlaví či národnosti. Hlavní cílovou skupinu tak rozhodně netvoří jen děti, jak by si někdo mohl myslet. Často naopak výrobky vyžadují určité znalosti a zručnost a jsou tak vhodné spíše pro dospělé, případně vyžadují spolupráci více členů rodiny.

Jak upřesňuje David Paškevič, 3D pero využívají kromě dětí i profesionální designeři, umělci, nebo třeba běžní lidé pro jednoduché opravy v domácnosti.

Kromě hlavního produktu, 3D pera, které bylo typicky exportním produktem, firma v posledních letech přišla s několika novinkami, se kterými slaví úspěch i v České republice. Vznikly tak značky Noyce Joyce a Boffin Magnetics.

S produkty Noyce Joyce si můžete sami sestavit retro digitronové hodiny či funkční RC minivan. Boffin Margnetics zase zábavnou formou učí mladší generace základům elektrotechniky.

V roce 2021 firma otevřela ve svém novém sídle kreativní MultiLab

Pro další růst má firma dostatečný prostor. Letos se totiž přestěhovala do svého nového sídla v pražské Libni. V prostorech bývalé výrobní haly a pražírny kávy může svou výrobní kapacitu 3Dsimo bez větších problémů až zečtyřnásobit. Umožnit jí to má prostor o rozloze téměř 1000 m2.

V něm dnes výrobky, kterých se ročně prodají již desítky tisíc, kompletuje přibližně 30 zaměstnanců. Výroba kombinuje moderní automatizované i klasické manuální postupy.

Kromě výrobní linky je ale součástí MultiLabu i komunitní centrum, které by se mělo v budoucnu otevřít veřejnosti. K dispozici zde – zdarma či za symbolický poplatek – budou návštěvníkům například 3D tiskárny, laserové řezačky a kromě mnoha dalších nástrojů pro kreativní činnosti samozřejmě i produkty firmy včetně pera 3Dsimo.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jan-hajek-web

Firma je vaším odrazem. Ta moje málem zkrachovala | Jan Hájek (Zážitky.cz)

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Inzerce