Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Ze zlepšováku mladého kutila se stal světový byznys. Znáte české 3Dsimo?

Pokud jste o mladé české firmě 3Dsimo ještě neslyšeli, nejste sami. Stranou pozornosti dnes v Praze doslova raketově roste světový byznys, který přitom vzdává hold typickému českému kutilství. Ostatně byl to právě svépomocí vyrobený „zlepšovák“, který ke zrodu celé firmy, kterou vám dnes představíme, vedl.

Globální firmu 3Dsimo vede mladý podnikatel. Co stálo za jejím vznikem?

Historie společnosti 3Dsimo sahá až do roku 2013. Tehdy bylo dnes 30letému zakladateli firmy Davidu Paškevičovi něco málo přes 20 a při studiích na ČVUT pracoval jako brigádník ve firmě věnující se 3D tisku.

3D tisk byl ještě ve svých začátcích a měl proto daleko k dokonalosti. Výrobky často obsahovaly vady, kvůli kterým se celý tisk musel opakovat, nebo se výrobek složitě opravoval.

David, který v sobě ani dnes neskrývá kutilské nadšení, přemýšlel nad tím, jak problém řešit a opravy vadných výrobků zjednodušit. Výsledkem byl podomácku vyrobený prototyp pravděpodobně jednoho z vůbec prvních 3D per na světě.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Že má 3D pero komerční potenciál, David Paškevič brzy odhalil při svém tehdejším působení v domě dětí a mládeže. Když na prototyp pera náhodou narazili jeho žáci, doslova je fascinovalo, co vše lze s perem vytvářet. V tu chvíli už byl k založení firmy 3Dsimo jen krůček.

Na začátku chyběly zkušenosti a kapitál

Jako klasický technologický start-up zamířilo 3Dsimo se svým nápadem na zahraniční crowdfundingový portál, kde firma úspěšně získala první kapitál a mohla zahájit sériovou výrobu. Kapitál přesto chyběl, ukázalo se, že zasílat v nízkých objemech výrobky zákazníkům z celého světa je pro malý český start-up neúměrně nákladné. Další finance tak poskytoval CEO firmy Paškevič jak ze svých úspor, tak z půjček.

Nejen díky kampani na zahraničním portálu se ale 3Dsimo od samého počátku profilovalo jako start-up s orientací na celosvětový trh. To je samozřejmě věc, na kterou slyší velcí investoři a kapitál nakonec firma získala díky vstupu české investiční společnosti Rockaway Capital.

3Dsimo díky se díky tomu mohlo soustředit na to hlavní – kvalitu výrobků a služeb. Obrat firmy začal strmě růst. Kromě toho firma od té doby aktivně řeší i právní ochranu a po celém světě si postupně nechává patentovat své unikátní produkty.

Po několika letech došlo ke zpětnému odkupu podílu investiční skupiny Rockaway a do 3Dsimo vstoupil nový strategický partner ConQuest. Vyjma dalších financí ale ConQuest poskytl i důležité know-how v mnoha oblastech, kde 3Dsimo působí.

3Dsimu i po 8 letech od založení roste obrat o desítky procent za rok. Zatímco v roce 2020 se firma mohla pochlubit obratem 20 milionů Kč, za rok 2021 by mělo jít až o 40 milionů Kč a v příštím roce firma cílí v optimistické variantě až na stamilionový obrat.

Zaměření na kutilství, hravost a propojení retro technologií se současnými

A jaký je vlastně byznys model firmy 3Dsimo? Už na první pohled je v jejím novém sídle v pražské Libni patrné, že zákazníky firmy jsou kutilové, modeláři, „hračičkové“ a vlastně kdokoliv, kdo se chce kreativně zabavit. Nezáleží přitom na věku, pohlaví či národnosti. Hlavní cílovou skupinu tak rozhodně netvoří jen děti, jak by si někdo mohl myslet. Často naopak výrobky vyžadují určité znalosti a zručnost a jsou tak vhodné spíše pro dospělé, případně vyžadují spolupráci více členů rodiny.

Jak upřesňuje David Paškevič, 3D pero využívají kromě dětí i profesionální designeři, umělci, nebo třeba běžní lidé pro jednoduché opravy v domácnosti.

Kromě hlavního produktu, 3D pera, které bylo typicky exportním produktem, firma v posledních letech přišla s několika novinkami, se kterými slaví úspěch i v České republice. Vznikly tak značky Noyce Joyce a Boffin Magnetics.

S produkty Noyce Joyce si můžete sami sestavit retro digitronové hodiny či funkční RC minivan. Boffin Margnetics zase zábavnou formou učí mladší generace základům elektrotechniky.

V roce 2021 firma otevřela ve svém novém sídle kreativní MultiLab

Pro další růst má firma dostatečný prostor. Letos se totiž přestěhovala do svého nového sídla v pražské Libni. V prostorech bývalé výrobní haly a pražírny kávy může svou výrobní kapacitu 3Dsimo bez větších problémů až zečtyřnásobit. Umožnit jí to má prostor o rozloze téměř 1000 m2.

V něm dnes výrobky, kterých se ročně prodají již desítky tisíc, kompletuje přibližně 30 zaměstnanců. Výroba kombinuje moderní automatizované i klasické manuální postupy.

Kromě výrobní linky je ale součástí MultiLabu i komunitní centrum, které by se mělo v budoucnu otevřít veřejnosti. K dispozici zde – zdarma či za symbolický poplatek – budou návštěvníkům například 3D tiskárny, laserové řezačky a kromě mnoha dalších nástrojů pro kreativní činnosti samozřejmě i produkty firmy včetně pera 3Dsimo.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

TOP obsah

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Inzerce