Provozovatelé eshopů se každý den perou o své zákazníky. Jak získat co nejlevněji nového zákazníka, jak úsporně a efektivně pracovat s těmi stávajícími – to jsou otázky, které si musíte klást, jestliže chcete uspět. Mezi nimi je také jedna, týkající se onoho magického rozložení investice mezi jednotlivé online marketingové kanály. Což může být, především u omezených rozpočtů, pořádný oříšek. A právě s ním vám pomůžeme.
Inzerce
Důraz na efektivitu
Volba nejvhodnějších kanálů je výsledkem řady analýz, ze kterých sestavíme online marketingovou strategii. V potaz bereme nejen cílovou skupinu, rozpočet, ale i fázi, ve které svůj business máte. Konečné rozdělení zdrojů se tak podnik od podniku liší. V čem tyto strategie ale často bývají stejné, je direct mailing – kanál, který v poslední době zaznamenává největší růst podílu na koláči tržeb.
Cíl? Pomoc eshopům
Úspěšnost eshopů vnímáme jako základ pro růst klientů i naší firmy. Proto provozovatelé eshopů mají k ruce náš šestičlenný tým online marketérů. Je určený k tomu, aby ruku v ruce s klientem pracoval na maximalizaci efektivity příslušného eshopu. Ve chvíli, kdy jsme začali vnímat zásadní vliv emailingu na upselling v eshopu, připravili jsme pro provozovatele eshopů systém CentralNews. Ten má většinu funkcí budovaných právě za účelem podpory eshopů. Co konkrétně?
Funkce CentralNews přispívající k vašemu růstu
Cílený emailing je pro nás alfa omegou. Každému zákazníkovi na začátku spolupráce v mailingu vždy podrobně vysvětlíme, jaký je rozdíl v cíleném mailingu a rozesílání spamu. Přičemž my samozřejmě řešíme výhradně první variantu. Následně jeden z našich marketérů (nebo klient sám) provede tři kroky.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Připravíme filtry odběratelů dle dostupných informací jako například dle toho, co zákazník nakupuje, kdy nakupuje, za jakou cenu nakupuje, jaké značky obvykle nakupuje atd. CentralNews má na tvorbu filtrů připravené funkce, které uživateli maximálně usnadní práci.
2. krok – pokročilé filtrování dle úspěšnosti newsletterů
Jakmile máme nastaveny základní filtry, připravíme filtry dle statistik úspěšnosti prodeje v eshopu, rentability kategorií, ziskovosti nákupů a také dle následných reakcí na odesílané newslettery. Další možností je filtrování příjemců dle přijetí emailu, dle otevření, dle kliknutí na odkaz apod. CentralNews zde plní kromě role systému pro emailing také roli nástroje na vyhodnocení. Přehledně předkládá data důležitá z pohledu ekonomiky eshopu.
3. krok – volba strategie
Zvolíme strategii email marketingu a nastavíme co nejvíce automatizovaných procesů, kterými CentralNews šetří čas a postará se o velkou část mailingu sám.
Pro každou fázi nákupu specializovaný druh emailu
Aktuálně efektivní se nám jeví emailing s četností emailů 2 x až 3 x za měsíc. Je patrné, že na začátku či na konci měsíce jsou účinné newslettery – informační emaily, které zákazníka informují o novinkách, možnostech, doporučeních atd. CentralNews zde poskytuje šablony pro snadnou tvorbu newsletterů i s přehlednými statistikami s možností dalšího využití, čímž si výrazně usnadníte práci.
Shoplettery – directmaily s maximálním tahem na branku
Následně, v půli měsíce, kdy je ve většině tuzemských firem obvyklý výplatní termín, je pravý čas, kdy provozovatelé eshopů rozesílají Shoplettery – tedy čistě komerční emaily s maximálním tahem na branku. Zde není na co čekat, lidé v tomto období na internetu nakupují a my jejich motivaci k nákupům zásadně podpoříme prostřednictvím shopletterů. CentralNews se stal prvním systémem v ČR, který se tvorbu speciálních shopletterů zabývá a přináší provozovatelům vysoký komfort a efekt u realizace komerčních emailových kampaní.
Usnadněte si práci – automatizujte
U newsletterů i shopletterů nezůstávejte u jednoho poslaného emailu – navažte na ně dalšími, již automatizovanými newslettery, tzv. Autoemaily. Dle zákazníkovy činnosti se automaticky generuje druhý email, co představuje reakci na akci, kterou zákazník udělal. Akce, na které pomocí Autoemailů reagujeme, jsou v CentralNews předdefinované, a tedy uživatelsky snadno nastavitelné. Nebo tyto akce řešíme individuálně, dle specifických potřeb klientů.
Plánujte a snažte se svým příjemcům vyjít vstříc
Existuje mnoho způsobů, jak plánovat email kampaně. My si nejčastěji lámeme hlavu upsellingem, který má za cíl navázat na předchozí zájem či předchozí nákupy v eshopu. Postupujeme zde zpravidla ze dvou směrů.
1. směr – vyhodnocení charakteristiky zákazníkem nakoupeného zboží
Prodejce kol ví, po jaké době se má zákazníkovi vygenerovat zpráva s doporučením na záruční servis. Stejně tak prodejce dětského zboží ví, že pokud zákazník nakoupil autosedačku pro děti do 2 let, bude na jaře vhodná doba pro prodej sedačky na kolo. Nebo následující rok doporučení na zakoupení nové sedačky zvyšující bezpečnost dítěte s ohledem na jeho vývoj a věk.
Podaří-li se vhodně tyto profesní zkušenosti z jednotlivých oborů převést do praxe, máme v upsellingu vyhráno. Zde platí – čím větší a relevantnější zkušenosti z oboru, tím větší úspěšnost upsellingu. Nejlepších výsledků zde dosahujeme v případě úzké spolupráce mezi provozovatelem eshopu a námi, kdy na naší straně vzniká převedení zákazníkových profesních zkušeností do praxe v email marketingu.
2. směr – posouzení a využití surových dat
CentralNews poskytuje statistická data, mimo jiné o tom, kolik objednávek bylo uskutečněno v jednotlivých kategoriích v eshopu a jaká byla celková hodnota těchto objednávek. Dle zájmu zákazníků a ziskovosti prodávaného zboží se samozřejmě cílí emailing nejlépe.
Efektivně se nám projevuje také rozdělení kampaně dle hodnoty objednávek zákazníků. V takovém případě si vyhodnotíme, kolik zákazníků nakupuje v nastavených cenových hladinách, například od 1 do 3 tisíc, či od 3 do 7 tisíc a která cenová hladina přináší největší ekonomický efekt. Podle toho zákazníkům předkládáme v shopletterech takové produkty, u kterých je předpoklad, že cena těchto produktů odpovídá zákazníkovým finančním možnostem.
Současný vliv email marketingu na úspěšnost eshopů nás přiměl rozšířit společnost o samostatný tým specialistů vyvíjejících CentralNews, která je pomocí API otevřená libovolným systémům a kterémukoliv provozovateli eshopů i dalším online projektům. Klientům předáváme kromě systému také know how, jak pozitivně ovlivnit prodej v eshopu pomocí inovativního přístupu k mailingu, a to motivuje k tvorbě nových trendů.
V čem systém CentralNews eshopům pomáhá zvýšit tržby?
Pomocí něj snadno spravujte účinný marketingový kanál s velký podílem na koláči tržeb
Sbírá vám data o nakupujících. Přehledné grafy a statistiky umožní klíčová rozhodování
Díky snadnému filtrování umožňuje efektivní cílení mailingových kampaní
V každé fázi nákupu nasadí specializovaný typ mailu – newsletter, shopleter a autoemail
Propojení vašeho webu s nástrojem přes API zvládne každý programátor (poskytujeme kompletní dokumentaci i příklad nasazení)
Jeho pokročilé automatické funkce vám šetří čas
Centra News je český nástroj na rozesílání emailů, který je vhodný pro všechny typy online propagace. Autorem je společnost IT STUDIO s.r.o z Brna, která se věnuje vývoji aplikací, tvorbě webových stránek a eshopů a současně pomáhá začínajícím podnikatelům i stabilním hráčům na trhu rozvíjet jejich business skrze online marketing.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.