Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Z mailingu děláme nejefektivnější zdroj návštěvnosti

Komerční sdělení

Provozovatelé eshopů se každý den perou o své zákazníky. Jak získat co nejlevněji nového zákazníka, jak úsporně a efektivně pracovat s těmi stávajícími – to jsou otázky, které si musíte klást, jestliže chcete uspět. Mezi nimi je také jedna, týkající se onoho magického rozložení investice mezi jednotlivé online marketingové kanály. Což může být, především u omezených rozpočtů, pořádný oříšek. A právě s ním vám pomůžeme.

Důraz na efektivitu

Volba nejvhodnějších kanálů je výsledkem řady analýz, ze kterých sestavíme online marketingovou strategii. V potaz bereme nejen cílovou skupinu, rozpočet, ale i fázi, ve které svůj business máte. Konečné rozdělení zdrojů se tak podnik od podniku liší. V čem tyto strategie ale často bývají stejné, je direct mailing – kanál, který v poslední době zaznamenává největší růst podílu na koláči tržeb.

Cíl? Pomoc eshopům

Úspěšnost eshopů vnímáme jako základ pro růst klientů i naší firmy. Proto provozovatelé eshopů mají k ruce náš šestičlenný tým online marketérů. Je určený k tomu, aby ruku v ruce s klientem pracoval na maximalizaci efektivity příslušného eshopu. Ve chvíli, kdy jsme začali vnímat zásadní vliv emailingu na upselling v eshopu, připravili jsme pro provozovatele eshopů systém CentralNews. Ten má většinu funkcí budovaných právě za účelem podpory eshopů. Co konkrétně?

Funkce CentralNews přispívající k vašemu růstu

Cílený emailing je pro nás alfa omegou. Každému zákazníkovi na začátku spolupráce v mailingu vždy podrobně vysvětlíme, jaký je rozdíl v cíleném mailingu a rozesílání spamu. Přičemž my samozřejmě řešíme výhradně první variantu. Následně jeden z našich marketérů (nebo klient sám) provede tři kroky.

1.    krok – rozdělení databáze do skupin příjemců

Připravíme filtry odběratelů dle dostupných informací jako například dle toho, co zákazník nakupuje, kdy nakupuje, za jakou cenu nakupuje, jaké značky obvykle nakupuje atd. CentralNews má na tvorbu filtrů připravené funkce, které uživateli maximálně usnadní práci.

2.    krok – pokročilé filtrování dle úspěšnosti newsletterů

Jakmile máme nastaveny základní filtry, připravíme filtry dle statistik úspěšnosti prodeje v eshopu, rentability kategorií, ziskovosti nákupů a také dle následných reakcí na odesílané newslettery. Další možností je filtrování příjemců dle přijetí emailu, dle otevření, dle kliknutí na odkaz apod. CentralNews zde plní kromě role systému pro emailing také roli nástroje na vyhodnocení. Přehledně předkládá data důležitá z pohledu ekonomiky eshopu.

3.    krok – volba strategie

Zvolíme strategii email marketingu a nastavíme co nejvíce automatizovaných procesů, kterými CentralNews šetří čas a postará se o velkou část mailingu sám.

Pro každou fázi nákupu specializovaný druh emailu

Aktuálně efektivní se nám jeví emailing s četností emailů 2 x až 3 x za měsíc. Je patrné, že na začátku či na konci měsíce jsou účinné newslettery – informační emaily, které zákazníka informují o novinkách, možnostech, doporučeních atd. CentralNews zde poskytuje šablony pro snadnou tvorbu newsletterů i s přehlednými statistikami s možností dalšího využití, čímž si výrazně usnadníte práci.

Shoplettery – directmaily s maximálním tahem na branku

Následně, v půli měsíce, kdy je ve většině tuzemských firem obvyklý výplatní termín, je pravý čas, kdy provozovatelé eshopů rozesílají Shoplettery – tedy čistě komerční emaily s maximálním tahem na branku. Zde není na co čekat, lidé v tomto období na internetu nakupují a my jejich motivaci k nákupům zásadně podpoříme prostřednictvím shopletterů. CentralNews se stal prvním systémem v ČR, který se tvorbu speciálních shopletterů zabývá a přináší provozovatelům vysoký komfort a efekt u realizace komerčních emailových kampaní.

Usnadněte si práci – automatizujte

U newsletterů i shopletterů nezůstávejte u jednoho poslaného emailu – navažte na ně dalšími, již automatizovanými newslettery, tzv. Autoemaily. Dle zákazníkovy činnosti se automaticky generuje druhý email, co představuje reakci na akci, kterou zákazník udělal. Akce, na které pomocí Autoemailů reagujeme, jsou v CentralNews předdefinované, a tedy uživatelsky snadno nastavitelné. Nebo tyto akce řešíme individuálně, dle specifických potřeb klientů.

Plánujte a snažte se svým příjemcům vyjít vstříc

Existuje mnoho způsobů, jak plánovat email kampaně. My si nejčastěji lámeme hlavu upsellingem, který má za cíl navázat na předchozí zájem či předchozí nákupy v eshopu. Postupujeme zde zpravidla ze dvou směrů.

1.    směr – vyhodnocení charakteristiky zákazníkem nakoupeného zboží

Prodejce kol ví, po jaké době se má zákazníkovi vygenerovat zpráva s doporučením na záruční servis. Stejně tak prodejce dětského zboží ví, že pokud zákazník nakoupil autosedačku pro děti do 2 let, bude na jaře vhodná doba pro prodej sedačky na kolo. Nebo následující rok doporučení na zakoupení nové sedačky zvyšující bezpečnost dítěte s ohledem na jeho vývoj a věk.

Podaří-li se vhodně tyto profesní zkušenosti z jednotlivých oborů převést do praxe, máme v upsellingu vyhráno. Zde platí – čím větší a relevantnější zkušenosti z oboru, tím větší úspěšnost upsellingu. Nejlepších výsledků zde dosahujeme v případě úzké spolupráce mezi provozovatelem eshopu a námi, kdy na naší straně vzniká převedení zákazníkových profesních zkušeností do praxe v email marketingu.

2. směr – posouzení a využití surových dat

CentralNews poskytuje statistická data, mimo jiné o tom, kolik objednávek bylo uskutečněno v jednotlivých kategoriích v eshopu a jaká byla celková hodnota těchto objednávek. Dle zájmu zákazníků a ziskovosti prodávaného zboží se samozřejmě cílí emailing nejlépe.

Efektivně se nám projevuje také rozdělení kampaně dle hodnoty objednávek zákazníků. V takovém případě si vyhodnotíme, kolik zákazníků nakupuje v nastavených cenových hladinách, například od 1 do 3 tisíc, či od 3 do 7 tisíc a která cenová hladina přináší největší ekonomický efekt. Podle toho zákazníkům předkládáme v shopletterech takové produkty, u kterých je předpoklad, že cena těchto produktů odpovídá zákazníkovým finančním možnostem.

Současný vliv email marketingu na úspěšnost eshopů nás přiměl rozšířit společnost o samostatný tým specialistů vyvíjejících CentralNews, která je pomocí API otevřená libovolným systémům a kterémukoliv provozovateli eshopů i dalším online projektům. Klientům předáváme kromě systému také know how, jak pozitivně ovlivnit prodej v eshopu pomocí inovativního přístupu k mailingu, a to motivuje k tvorbě nových trendů.

V čem systém CentralNews eshopům pomáhá zvýšit tržby?

    • Pomocí něj snadno spravujte účinný marketingový kanál s velký podílem na koláči tržeb
    • Sbírá vám data o nakupujících. Přehledné grafy a statistiky umožní klíčová rozhodování
    • Díky snadnému filtrování umožňuje efektivní cílení mailingových kampaní
    • V každé fázi nákupu nasadí specializovaný typ mailu – newsletter, shopleter a autoemail
    • Propojení vašeho webu s nástrojem přes API zvládne každý programátor (poskytujeme kompletní dokumentaci i příklad nasazení)
  • Jeho pokročilé automatické funkce vám šetří čas

Centra News je český nástroj na rozesílání emailů, který je vhodný pro všechny typy online propagace. Autorem je společnost IT STUDIO s.r.o z Brna, která se věnuje vývoji aplikací, tvorbě webových stránek a eshopů a současně pomáhá začínajícím podnikatelům i stabilním hráčům na trhu rozvíjet jejich business skrze online marketing.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Skrýt reklamu