Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Proč zobrazovat uživatelům stejnou reklamu stále dokola aneb význam retargetingu v PPC?

jan-kodl
Před 11 roky

„Pokud sledujete televizi, možná jste viděli jeden z těch víkendových pořadů, v nichž vás rybáři učí, jak se chytají ryby. Když v pořadu chytí rybu, pokaždé ji pustí. Cílem marketingu je chytit rybu a udržovat ji při životě, nikoli ji pustit. Pokud chcete růst, musíte přejít od marketingu ve stylu „chytit a pustit“ k marketingu typu „chytit a nepustit“.

Nechci tím říci, že nemusíte nahrazovat vlasec a že nemusíte dělat prodejní nabídky svým starým zákazníkům, jako kdyby to byli zákazníci noví. To jistě dělat musíte, ale nemusíte při tom utratit tolik peněz, jako když jste je získávali poprvé. Svým dosavadním zákazníkům musíte neustále poskytovat důvod k nákupu, avšak měli byste dokázat být při tom efektivnější.“

Zajímá-li vás téma PPC reklamy a nemáte ponětí, co je to retargeting, bude pro vás tento článek dalším velkým krokem k jeho porozumění. V doslovném překladu lze pojem „retargeting“ překládat jako „přecílení“ nebo „znovucílení“. Co si ale pod takovými pojmy představit?

PPC reklama vychází z poměrně přesně cílené identifikace zákazníka, a to předně díky klíčovým slovům, na jejichž základě se naše reklamy zobrazují. V neposlední řadě však také díky oblastnímu cílení, časovému plánování, definici zájmů, věku a dalších faktorů, které vybraný reklamní systém poskytuje.

Inzerce

Máme skvělou PPC reklamu, poutavé, ale přitom relevantní texty, optimalizovaná klíčová slova. Cena za získaného uživatele je přijatelná a jsou to skutečně relevantní uživatelé, kteří o daný produkt mají zájem. Ale co se nestane? Náš drahocenný uživatel odchází a nic si nekupuje. Důvodů může být celá řada – zaujala ho PPC reklama na automobil, protože o koupi automobilu uvažuje, nebo díky vaší reklamě o koupi právě začal uvažovat, nebo ho auta prostě zajímají a tak dále.

Vidíte, že z řady takovýchto uživatelů se mohou stát zákazníci, a to v brzké době. Jak ale zajistíte, že si tito uživatelé na reklamu vzpomenou za měsíc? Nebo že si vzpomenou na váš skvěle zpracovaný a přehledný web?

retargeting_flow

A právě zde nastupuje do hry retargeting. Technologie retagetingu zjednodušeně spočívá v tom, že reklamní systém díky speciálnímu kódu dokáže identifikovat uživatele, který na reklamu klikl, a následně tuto reklamu opakovaně danému uživateli zobrazovat. Systém stopuje uživatele na každém jeho kroku po internetu a připomíná mu neustále reklamu, která se mu někdy v minulosti líbila.

Retargeting je relativně nová služba, kterou PPC systémy zadavatelům nabízejí. Ve většině případů se jedná o službu příplatkovou. Proč bychom měli za retargeting připlácet? Částečně jsem již výhody naznačil výše. Uživateli je připomínána reklama, která se mu již v minulosti líbila, je tedy velká pravděpodobnost, že na ni bude opět pozitivně reagovat.

Druhá výhoda vychází z úvodního úryvku – cílem marketingu by mělo být „chytit a nepustit“. Uživatelé, které jsme pro sebe již jednou získali, jsou mnohem levnější než ti noví. Přestože si za retargetovaného zákazníka připlatíme, vyhodnocujeme-li správně PPC reklamu (odkaz), zjistíme, že taková investice se nám může velice vyplatit.

Aby nám retargeting fungoval, je třeba do kódu webu vložit sledovací skript. Tento skript si vygenerujeme jednoduše v reklamním systému. Návod, jak jej správně do kódu vložit, je vždy součástí manuálu. Ve vybraných PPC systémech se mohou lišit, proto tomuto manuálu věnujte pozornost.

Pokud jste retargeting u PPC ještě nezkoušeli, doporučuji tak učinit. Ohlasy jsou velice pozitivní, nicméně nejpřesnější čísla získáte především svou vlastní analýzou.

Zdroj: ZYMAN Sergio. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. Strana 36, odst. 2. ISBN 978-80-7261-134-8. Management press, 2008, 1. vydání.
Obrázek:http://www.semwisdom.com/blog/launch-a-successful-retargeting-campaign-on-google#axzz2P9IAHWes

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Komentáře

MSVCP140

Před 7 roky

:-) OK !

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)