Inzerce

Inzerce

Vladimír Dědek: Vývoj e-shopu a hledání vývojářů (nejen) v Alze

Webové řešení je základním stavebním kamenem každého e-shopu. Proto se jeho tvorbě nebo alespoň výběru nevěnujeme poprvé. Tentokrát se ale podíváme, jak svůj web i všechno za ním vyvíjí samotná Alza.

Pro Alzu dnes pracuje 44 vývojářů, z toho jsou 2 bodyshoppovaní (ve videu zjistíte, co to znamená). 29 z nich pracuje na webové verzi Alzy, 15 na mobilních aplikacích. Jejich vedoucím je Vladimír Dědek, který je sám vývojář. Postupem času se ale posunul do role team-leadera a dokáže dnes skvěle zhodnotit, s jakými největšími nedostatky se u vývojářů setkává a v čem by se podle něj měli více vzdělávat.

V rozhovoru jsme probrali i to, jak Alza přistupuje k vývoji svého řešení, jak určuje priority pro další práci a jak definuje poměr mezi inovacemi a vývojářskou rutinou. Nezmínit jsme nemohli ani hledání nových vývojářů, jejich motivování a udržení ve firmě.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak probíhá vývoj webového řešení Alzy?
  • Kdy vyvíjet vlastní řešení a kdy použít kabicové apod.?
  • Má dnes ještě smysl investovat peníze do vlastního vývoje?
  • Co je na vývoji vlastního řešení nejtěžší?
  • Jak při vývoji určovat priority?
  • Jak hledat nové vývojáře a čím je motivovat?
  • Kdy se vyplatí vyvíjet vlastní mobilní aplikaci?
  • V čem dělají vývojáři nejčastěji chybu a co jim chybí?

Jak je to v Alze?

V rozhovoru s Vladimírem rozebíráme i prioritizaci úkolů pro vývojáře. Vladimír na toto téma již v minulosti napsal článek, ve kterém najdete podrobnosti o ICE score. Ve videu detailněji vysvětluje, jak to všechno funguje, jak to v praxi používají a v čem jim to pomáhá.

alza-vyvoj-2
Vývoj Alzy najdete v její holešovické centrále, kde pracuje přes dvě stovky lidí.
alza-vyvoj-1
Za poslední 2 roky se IT oddělení Alzy zdvojnásobilo.
alza-vyvoj-3
Vývoj Alzy není jen o tom, co vidíte na webových stránkách. Spoustu práce zabere hlavně optimalizace a rozvoj interních procesů.
alza-vyvoj-4
Hezké pracovní prostředí je jedním z motivátorů pro vývojáře. Dalšími jsou home-office, angažovanost na tvorbě strategie firmy a aktivní podíl na klíčových projektech firmy.

Alza na Mladém podnikateli:

Další videa a články o vývoji:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

Právě vyšlo

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

Nejoblíbenější

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

Komentáře

Marian Benčat

Před 4 roky

Pan dědek je mi velmi sympatický a snad ve všem s ním souhlasim. Co ale nechápu a už kolem 40. minuty mě to tak vytáčelo, že jsem video skoro zavřel je to, proč se pan redaktor ptá pořád sakra neustále 20x na 2 stejný otázky jen jinak položené? To si nedokáže připravit otázky předem, že se 20x musí ptát na to, jestli je lepší mít vlastní programátory, nebo externisty a na to, ejstli je lepší vlastní řešení, nebo hotové?

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 4 roky

Další parádní host a zajímavý vhled do takhle velké firmy. Pokud to tam takhle funguje a mají takového šéfa, pak se nedivím, že je nízká fluktuace. Myslím, že docela zřetelný důvod, proč se vyplácí mít za šéfa bývalého vývojáře a ještě s velkým přesahem do jiných oborů.

Odpovědět »

Vladimír Dědek Sledovat @starec

Před 4 roky

Díky, vážím si toho!

Odpovědět »

milos

Před 4 roky

Jj, presah je kral :) Parada.

Odpovědět »

milos

Před 4 roky

Jo zapomel jsem, ale eshop se neda „udelat“ pres vikend :) Tedy alespon aby mel po roku obrat v radech mil., to by mel ale pan vedet :D Tady ta veta jev CR jako mor spolecne s vetou ze to jiz nejde.

Odpovědět »

Tony Sledovat @toncek87

Před 4 roky

Samozřejmě, že úspěšný e-shop nevybudujete za víkend. Nevšiml jsem si, že by někdo také tvrdil, že eshop bude mít obraty v řádech milionů. Nicméně pokud to má být „one man show“ se skladem pod postelí jak říká pan Děděk, tak to za víkend uděláte s prstem v nose… Předpokládám, že v tom kontextu bylo především myšleno e-shop jako SW platforma, tedy že za víkend koupíte hosting, pustíte krabicové řešení a naplníte obsahem

Odpovědět »

Vladimír Dědek Sledovat @starec

Před 4 roky

Ano, myslel jsem to ve smyslu „za víkend udělat webovky“. Ne rozjet komplet… :-)

Odpovědět »

milos

Před 3 roky

Jisteze mate pravdu a prave proto jsme „spicka“ mezi klikaci :)

Odpovědět »

Ondřej Kučera

Před 2 měsíci

Zdravím, pochopil jsem správně, že v oddělení web. vývoje pod panem Dědkem pracují převážně vývojáři na HPP, tzn. téměř všichni jsou stálí zaměstnanci společnosti Alza.cz a nejedná se o najaté freelancery, resp. o spolupráci s OSVČ? Dostala se ke mně informace zcela opačného rázu. A jaká je situace dnes, tj. téměř 4 roky od rozhovoru? Sám pan Dědek tu reagoval na komentáře. Věřím, že se mi dostane odpovědi přímo od něj. Díky.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

daniel-docekal-web

Daniel Dočekal: Jak uspět na Twitteru?

petr-sigut-web

Petr Šigut: Jak se buduje portál Hlídačky.cz?

richard-galovic-web

Richard Galovič: Jak se podniká s historickou značkou Favorit?

martin-fuks-web

Martin Fuks: Stres v podnikání, vnitřní motivace, strach ze selhání

Inzerce