Tisková zpráva: Praha, 19. října 2015 – Pod taktovkou společností ShopSys a Shoptet, předních hráčů na českém trhu v oblasti pronájmu a tvorby e-shopů, se v sobotu 17. října uskutečnil druhý ročník konference ShopCamp. Přednáškový sál Fakulty architektury ČVUT byl obsazen do posledního místa. Během 9 přednášek a 5 workshopů získali účastníci cenné rady, jak na e-shop a také zajímavé informace o české e-commerce.
Inzerce
V úvodní přednášce Tomáše Bravemana z Heureka.cz se přítomní dozvěděli, že odvětví, které nejvíce v minulém roce on-line posílilo, je prodej drogerie, a to o 106 %. Navíc tento segment neovládají velcí hráči a je zde rozhodně prostor pro další obchody a růst. Překvapivou informací bylo i to, že on-line prodeji oblečení vévodí Tchibo. Z celkového obratu e-commerce nejvíce ukrajují mobilní telefony (24,1 %) a bílá technika (20 %). Třetí místo s 9 % obsadilo zboží spadající do sekce dům a zahrada.
Další přednášky pod taktovkou předních českých odborníků na on-line marketing přinesly e-shopařům rady a inspiraci. Marek Prokop přinesl úvahu o tom, co zbude e-shopům, pokud vypnou všechny kampaně. Vyzdvihl IT a logistiku, tedy příjemný nákup a rychlé doručení. Jana Nádvorníková vystoupila s tématem PPC reklam a zdůraznila, že základem je přehledný e-shop, ve kterém se zákazník neztratí. Bez toho nelze stavět dál. Výrazně doporučovala také úzkou spolupráci mezi majitelem e-shopu a PPC specialistou. Eliška Vyhnánková pak radila, jak pracovat s Facebookem a upozornila na skutečnost, že Facebook má na reálného uživatele milion impulzů a jak lépe cílit reklamu přímo pro něj. Dopolední přednášky uzavřel Jan Kvasnička, odborník na UX, jehož vystoupení se zabývalo personalizací, která není jen o tom, zobrazit výpis prohlédnutých produktů. Je nutné s ní pracovat a například skvělým místem je prázdný košík, který pak zákazníka navede zpět do e-shopu. Také zdůraznil možnost využívání geolokace v případě výdejových míst.
Pavel Ungr, specialista na SEO, všem e-shopařům připomenul důležitost analýzy klíčových slov, bez které nelze postavit e-shop s dobrou strukturou. Současně však upozornil, že na prvním místě je vždy zákazník, který se musí v obchodě cítit dobře a orientovat se v něm. Jan Tichý z Medio Interactive pak hovořil o přemíře analytických nástrojů, které mají e-shopaři k dispozici a které je zahlcují nepotřebnými informacemi a dalšímu rozhodování nijak nepomáhají. Přitom dle jeho zkušenosti stačí mít 4-5 reportů se správnými čísly.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
V rámci ShopCampu také vystoupil investor Ondřej Tomek, který dal přítomným návod jak oslovit případné investory a na které věci si dát pozor. Nadšení je jedním ze základních signálů možného úspěchu daného projektu. Je možné jej přetlumočit jako schopnost vytrvat, i když se nebude dařit. Popsal také, že je výrazný rozdíl v jednání a záměrech investora, pokud do projektu vkládá své peníze nebo peníze získané od dalších subjektů.
V rámci konference mělo možnost krátce prezentovat své produkty šest startupů. Představily se tak například služby konkurenčních cenových reportů a predikcí, datové analytiky, personalizace, online chatu či nástroje na jednoduchou volbu velikostí oblečení.
„Při výběru přednášejících jsme chtěli účastníkům přinést jak zajímavé informace, tak i rady. Věřím, že se nám to povedlo, přednáškový sál i workshopy byly obsazené do posledního místa. Videa všech přednášek budou v horizontu několika dnů na webu,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
„Stejně jako minulý rok byla na ShopCampu super atmosféra. Sešli se tu opět skvělí lidé, jak přednášející, tak posluchači, a to je pro nás jasný impulz, že myšlenku těchto campů má smysl dále rozvíjet. Už teď přemýšlíme nad dalším ročníkem a jediné co můžeme prozradit je, že to bude opravdu velké!“ shrnuje dnešní akci Petr Svoboda, CEO společnosti ShopSys.
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 6 000 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy nawww.shoptet.cz.
O společnosti ShopSys
ShopSys je shopdeveloper a již 12 let na vlastní platformě vyvíjí českým a slovenským klientům e-shopy. Zaměstnává přes 50 odborníků, z nichž se většina stará o funkčním rozvoj e-shopů a nonstop dohled. Předním e-shopům své kapacity a know-how nabízí pomocí agilních kontraktů a měsíčních paušálů. Českou online komunitu posouvá prostřednictvím odborných konferencí ShopCamp, Barcamp Ostrava a PHPlive.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.