Inzerce

Inzerce

Twitter: Jak získat co nejvíce retweetů?

Jak získat více followerů na Twitteru?Na Facebooku se lajkuje a sdílí. Na Twitteru favorituje a retweetuje. Najít česká pojmenování není příliš jednoduché, když i sám Twitter nabízí jen Oblíbit jako překlad toho prvního. Je však docela jedno, jak tomu budeme říkat. Pro úspěch na Twitteru toho potřebujeme co nejvíc. Jak na to? Jak získat co nejvíce retweetů?

Málokdo má to štěstí, že se hned po registraci na Twitter stane v tamní komunitě známým a počet followerů (ty Twitter překládá jako sledující) mu samovolně začne růst. Může se to stát jak firmě se známou značkou, tak i jednotlivci, který je třeba celebritou.

Tamní publikum prahne po pravidelných přispěvatelích, kteří je budou zásobovat kvalitním obsahem. Většina z nás se jim ale musí první ukázat. Toho můžeme docílit třeba placenou reklamou a mnoha dalšími způsoby, z nichž tím nejvíce přirozeným je právě vkládání kvalitního obsahu, který získá co největší odezvu v podobě retweetů, díky kterým oslovíte i ty, co vás přímo nesledují.

Co publikovat na Twitteru?

Co je ovšem kvalitní obsah? Zeptat se na to musíme někoho, koho sleduje hodně lidí a jehož tweety jsou hojně sdíleny. Mezi takové patří například Marie Grafová, která pracuje jako Head of Community Management (dohlíží na klientské socmedia projekty) ve společnosti Follow Bubble a jejíž profil sleduje už téměř 7 tisíc lidí.

Měla trochu štěstí, protože na Twitteru byla v podstatě od jeho počátku v Česku. Zároveň se ale snažila být hodně vidět i mimo Twitter – publikovala a pohybovala se v online komunitě. Svůj úspěch ovšem sama trochu přičítá i tomu, že je žena. „Když vedle sebe na Twitteru postavíte stejně zajímavou dívku a muže, kteří tweetují to samé, bude mít dívka nejspíš více odběratelů. Zejména pokud tweetuje věci, které zajímají spíše muže.“

Zároveň ale Marie dodává, že toto pravidlo nemusí platit vždy a že se sama řídí něčím zcela jiným: „Cokoliv, co za mě jde ven, by mělo být zajímavé / vtipné / užitečné pro ty, kdo mě odebírají nebo chci, aby mě začali odebírat.“

Jak napsat úspěšný tweet?

Pokud chcete být retweetovaní, radí postavit tweet do posledního písmenka tak, aby mohl viset bez výčitek i na cizím účtu: „Obsah, který followeři retweetují, si v přesném znění vlastně vyvěsí na svůj vlastní profil. Musí se jim tedy líbit, a to jak po stránce obsahu, tak formy. V takových tweetech tedy není nic, co by na cizím, zpravidla osobním profilu překáželo.“

Čtenáře obecně zajímají následující typy tweetů:

  • užitečné (může se jednat o cennou radu stejně jako o dobrý článek, zkrátka něco, co může followerovi pomoci);
  • vtipné (i vy na své zdi zajisté vidíte spoustu vtipných poznámek a „historek z natáčení“, zkuste něco takového vymyslet také);
  • objevné (zkrátka něco, co nikdo nečeká a co ho může překvapit);
  • exkluzivní (nechte své followery stát v první řadě a své hot news jim nabídněte jako prvním);
  • zajímavé (jakékoliv jiné tweety, které jsou pro vaše followery něčím zajímavé).

Nezapomeňte na konzistenci

Určitě to ale není o tom, že začnete psát vtipy a hledat odborná klišé. Obsah, který na svůj Twitter vkládáte, by měl být konzistentní s tím, co chcete ve skutečnosti publikovat a hlavně jak se chcete prezentovat.

Pokuste se místo hledání omšelých historek napsat to, co chcete říct, nějak originálně. Můžete být vtipní.

Můžete najít něco, co se ve vašem oboru často opomíjí, lidé to podceňují, neuvědomují si to apod.

Informujte o tom, co chystáte a co jste třeba právě udělali. Udělejte to ale nějak originálně – třeba se zeptejte publika na názor.

Sdílejte hodnotný obsah, a to klidně i ze zahraničních zdrojů. Zajímá vaše followery? Řeší nějaký jejich problém?

9 základních strategií pro eshopy, jak zvýšit příjmy http://t.co/uJiLg8ZXzy by @CrazyEgg #ecommerce #sales #cro

— Jan Kvasnička (@Jan_Kvasnicka) 31. květen 2015

Pomoci může i nějaký ten evergreen – stará pravda, kterou je nutné připomenout. Viditelnost vašich tweetů zásadně ovlivní třeba fotografie nebo video.

Jak často na Twitteru přispívat?

Tuto otázku si klade mnoho lidí a firem. Kolik je hodně a kolik je málo? Nikdo neví. Můžete se ale řídit nejcennější radou, která existuje. Pište jen tehdy, kdy skutečně máte to říct. „Twitter zatím netrpí facebookovým zobrazováním toho ,nejdůležitějšího’ (pak je moje viditelnost ovlivněná mj. i správnou frekvencí publikování nových příspěvků), ale běží chronologicky. Pokud tedy máte co říct jen jednou za měsíc, nemusíte se na rozdíl od Facebooku bát, že už se do lajny svých čtenářů nedostanete. Takže i tato frekvence může být v pořádku,“ říká Grafová.

Svoje tvrzení dokládá i na tom, jak uživatelé Twitter používají. Díky tomu, že ve svém feedu vidí tweety seřazené chronologicky, prochází jeden tweet za druhým – obvykle od nejnovějšího po nejstarší (rolují dolů). Nabízí se tedy hledat takovou intenzitu, abyste se dostali do lajny svých followerů, a to je hodně individuální.

Má to ale i opačný efekt – „twitterovou slepotu“. „Pokud vydáte hodně tweetů během krátkého intervalu, vytvoříte tím na zdi odběratele velkou plochu. Tu potom dost možná přeskočí, aniž by si cokoliv přečetl,” popisuje Grafová s tím, že vhodná frekvence publikování by měla odpovídat jak vlastní agendě, tak efektu, kterého chceme dosáhnout.

Zde dodat nějaký titulek.
Marie Grafová

Řada uživatelů proto využívá nástroje, které jim usnadní práci. Já mám zkušenosti s Tweriodem, který vám na základě vašich followerů zjistí, kdy jsou nejčastěji online. Tato data poté zanesu do Bufferu, díky němuž mohu snadno plánovat tweety dopředu, a ony se automaticky publikují. Díky kombinaci obou nástrojů vydáváme připravené a „vymazlené“ tweety tehdy, kdy je může vidět co nejvíce lidí.

Několik doporučení na závěr

Koho na Twitteru sledujete nejraději? A proč?

Pošli to dál

Twitter Sdílet Linkedin Pocket
jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

veronika-allister-web

Veronika Allister: Jak správně spát?

daniel-docekal-2-web

Daniel Dočekal: Jak vytvořit úspěšný blog?

ondrej-hajek-web

Jak měřit a vyhodnocovat affiliate marketing e-shopu?

Právě vyšlo

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidat komentář

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

link-lide-web

12 mýtů linkbuildingu, kterým možná věříte i vy

jiri-bohac-web

Jiří Boháč: Jak se provozuje kamenné i on-line zlatnictví?

michal-truban-web

Michal Truban (Websupport): Rozjezd firmy, podnikání na Slovensku, osobní rozvoj

michal-hanacek-web

Michal Hanáček (Pilulka): Jak vytvořit věrnostní program e-shopu?

Inzerce