Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Twitter: Jak získat co nejvíce retweetů?

Jiří Rostecký
Před 9 roky

Jak získat více followerů na Twitteru?Na Facebooku se lajkuje a sdílí. Na Twitteru favorituje a retweetuje. Najít česká pojmenování není příliš jednoduché, když i sám Twitter nabízí jen Oblíbit jako překlad toho prvního. Je však docela jedno, jak tomu budeme říkat. Pro úspěch na Twitteru toho potřebujeme co nejvíc. Jak na to? Jak získat co nejvíce retweetů?

Málokdo má to štěstí, že se hned po registraci na Twitter stane v tamní komunitě známým a počet followerů (ty Twitter překládá jako sledující) mu samovolně začne růst. Může se to stát jak firmě se známou značkou, tak i jednotlivci, který je třeba celebritou.

Tamní publikum prahne po pravidelných přispěvatelích, kteří je budou zásobovat kvalitním obsahem. Většina z nás se jim ale musí první ukázat. Toho můžeme docílit třeba placenou reklamou a mnoha dalšími způsoby, z nichž tím nejvíce přirozeným je právě vkládání kvalitního obsahu, který získá co největší odezvu v podobě retweetů, díky kterým oslovíte i ty, co vás přímo nesledují.

Co publikovat na Twitteru?

Co je ovšem kvalitní obsah? Zeptat se na to musíme někoho, koho sleduje hodně lidí a jehož tweety jsou hojně sdíleny. Mezi takové patří například Marie Grafová, která pracuje jako Head of Community Management (dohlíží na klientské socmedia projekty) ve společnosti Follow Bubble a jejíž profil sleduje už téměř 7 tisíc lidí.

Inzerce

Měla trochu štěstí, protože na Twitteru byla v podstatě od jeho počátku v Česku. Zároveň se ale snažila být hodně vidět i mimo Twitter – publikovala a pohybovala se v online komunitě. Svůj úspěch ovšem sama trochu přičítá i tomu, že je žena. „Když vedle sebe na Twitteru postavíte stejně zajímavou dívku a muže, kteří tweetují to samé, bude mít dívka nejspíš více odběratelů. Zejména pokud tweetuje věci, které zajímají spíše muže.“

Zároveň ale Marie dodává, že toto pravidlo nemusí platit vždy a že se sama řídí něčím zcela jiným: „Cokoliv, co za mě jde ven, by mělo být zajímavé / vtipné / užitečné pro ty, kdo mě odebírají nebo chci, aby mě začali odebírat.“

Jak napsat úspěšný tweet?

Pokud chcete být retweetovaní, radí postavit tweet do posledního písmenka tak, aby mohl viset bez výčitek i na cizím účtu: „Obsah, který followeři retweetují, si v přesném znění vlastně vyvěsí na svůj vlastní profil. Musí se jim tedy líbit, a to jak po stránce obsahu, tak formy. V takových tweetech tedy není nic, co by na cizím, zpravidla osobním profilu překáželo.“

Čtenáře obecně zajímají následující typy tweetů:

  • užitečné (může se jednat o cennou radu stejně jako o dobrý článek, zkrátka něco, co může followerovi pomoci);
  • vtipné (i vy na své zdi zajisté vidíte spoustu vtipných poznámek a „historek z natáčení“, zkuste něco takového vymyslet také);
  • objevné (zkrátka něco, co nikdo nečeká a co ho může překvapit);
  • exkluzivní (nechte své followery stát v první řadě a své hot news jim nabídněte jako prvním);
  • zajímavé (jakékoliv jiné tweety, které jsou pro vaše followery něčím zajímavé).

Nezapomeňte na konzistenci

Určitě to ale není o tom, že začnete psát vtipy a hledat odborná klišé. Obsah, který na svůj Twitter vkládáte, by měl být konzistentní s tím, co chcete ve skutečnosti publikovat a hlavně jak se chcete prezentovat.

Pokuste se místo hledání omšelých historek napsat to, co chcete říct, nějak originálně. Můžete být vtipní.

Můžete najít něco, co se ve vašem oboru často opomíjí, lidé to podceňují, neuvědomují si to apod.

Informujte o tom, co chystáte a co jste třeba právě udělali. Udělejte to ale nějak originálně – třeba se zeptejte publika na názor.

Sdílejte hodnotný obsah, a to klidně i ze zahraničních zdrojů. Zajímá vaše followery? Řeší nějaký jejich problém?

Pomoci může i nějaký ten evergreen – stará pravda, kterou je nutné připomenout. Viditelnost vašich tweetů zásadně ovlivní třeba fotografie nebo video.

Jak často na Twitteru přispívat?

Tuto otázku si klade mnoho lidí a firem. Kolik je hodně a kolik je málo? Nikdo neví. Můžete se ale řídit nejcennější radou, která existuje. Pište jen tehdy, kdy skutečně máte to říct. „Twitter zatím netrpí facebookovým zobrazováním toho ,nejdůležitějšího’ (pak je moje viditelnost ovlivněná mj. i správnou frekvencí publikování nových příspěvků), ale běží chronologicky. Pokud tedy máte co říct jen jednou za měsíc, nemusíte se na rozdíl od Facebooku bát, že už se do lajny svých čtenářů nedostanete. Takže i tato frekvence může být v pořádku,“ říká Grafová.

Svoje tvrzení dokládá i na tom, jak uživatelé Twitter používají. Díky tomu, že ve svém feedu vidí tweety seřazené chronologicky, prochází jeden tweet za druhým – obvykle od nejnovějšího po nejstarší (rolují dolů). Nabízí se tedy hledat takovou intenzitu, abyste se dostali do lajny svých followerů, a to je hodně individuální.

Má to ale i opačný efekt – „twitterovou slepotu“. „Pokud vydáte hodně tweetů během krátkého intervalu, vytvoříte tím na zdi odběratele velkou plochu. Tu potom dost možná přeskočí, aniž by si cokoliv přečetl,” popisuje Grafová s tím, že vhodná frekvence publikování by měla odpovídat jak vlastní agendě, tak efektu, kterého chceme dosáhnout.

Zde dodat nějaký titulek.
Marie Grafová

Řada uživatelů proto využívá nástroje, které jim usnadní práci. Já mám zkušenosti s Tweriodem, který vám na základě vašich followerů zjistí, kdy jsou nejčastěji online. Tato data poté zanesu do Bufferu, díky němuž mohu snadno plánovat tweety dopředu, a ony se automaticky publikují. Díky kombinaci obou nástrojů vydáváme připravené a „vymazlené“ tweety tehdy, kdy je může vidět co nejvíce lidí.

Několik doporučení na závěr

  • Uvědomte si, že lidé nemají čas. Twitter pravděpodobně projíždí v rychlosti. Představte si tedy svůj tweet mezi hromadou dalších a položte si otázku, proč by je zrovna ten váš měl zaujmout.
  • Zkuste tweet doplnit něčím dalším – třeba obrázkem nebo videem. Jednak se tak zvýší plocha, kterou tweetem zaujmete, a jednak tím můžete udělat tweet atraktivnějším.
  • Pište jasná, stručná, výstižná sdělení. Nezatěžujte followery složitými sděleními.
  • Publikujte jen to, co vaše followery zajímá. Buďte v tom konzistentní.
  • Pokuste se reagovat na nějakou aktuální novinku, situaci, dění ve společnosti apod. Spojte to s tím, co děláte, udělejte z toho vtípek.
  • Pokuste se strohé informace a novinky napsat zajímavě, originálně, atraktivně.
  • Publikujte jen tehdy, pokud skutečně máte co říct. Nepřehánějte to. Méně je více.
  • Vyhodnocujte to, co děláte. Twitter nabízí několik základních statistik, dívejte se na ohlasy publika a zkoušejte nové věci.
  • Pokud chcete odkazovat na své stránky, zkuste k tomu využít UTM parametry.

Koho na Twitteru sledujete nejraději? A proč?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-web

Jak růst na volné noze? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
martin-kucera-web

Jak se řídí letiště, kterým ročně projde 14 milionů pasažérů? | Martin Kučera (Letiště Praha)

marek-odehnal-web

Zlatá horečka umělé inteligence. Co znamená pro investory do akcií? | Marek Odehnal

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého