Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tomáš Kánský: Moje rozhovory s celebritami jsou sexy způsobem, jak dosáhnout úspěchu!

Jiří Rostecký
Před 11 roky

tomas-kansky-malyTomáš Kánský je názorný příklad plavce proti proudu. Dělá věci, které se jiným mohou zdát nemožné. Říká slova, která jiní chápou jako nesmysly. A v neposlední řadě se chová způsobem, který jiní chápou jako nesmyslný a hloupý. Na Štědrý den jsme se rozhodli publikovat rozhovor s člověkem, který mne zaujal svou osobou i prací.

A v čem je tedy tak neobyčejný? Tomášovi je dvacet dva let a vystudoval pouze základní školu. Na střední školu sice nastoupil, ale rozhodl se ji nedokončit a před maturitou se naplno začal věnovat jiným věcem. Dnes dělá rozhovory se známými osobnostmi. Dříve provozoval vlastní kavárnu, ta ale brzy zkrachovala. Živí se tvorbou videí, reklamní činností a občas si brigádně přivydělává pořádáním plesů v Praze. V našem rozhovoru jsme se ale zaměřili hlavně na to nejzajímavější – pořad Touha s Tomášem.

Kdy si založil svůj pořad Touha s Tomášem a co tě k tomu vůbec vedlo?
To je těžké přesně určit. Nápad na podobný pořad jsem měl v hlavě už přes rok. V březnu jsem jej přihlásil do Rozjezdy 2012 od T-Mobile jakožto podnikatelský záměr. Kanál na Youtube funguje od 30. 6. 2012.

Vedlo mě k tomu něco uvnitř, co mi říkalo: „Už se vyjádři! Začni a uvidíš, jak to bude vypadat, hlavně to neodkládej, Tome. Máš světu co nabídnout!“

Inzerce

Pracuješ na něm sám s kameramanem, nebo je vás více?
Pracuju na tom zcela sám, a to od A do Z. Není to věc k chlubení, ba naopak. Mám malé finanční prostředky na to, abych mohl založit tým lidí, který by mi určitě mohl velmi pomoci, a posunout tak pořad o kus dál.

Mám pouze kameramana, díky němuž nejsou rozhovory pouze statické. Pomáhá mi i při práci s videi, například co se střihu týče. A hlavně mě zajímají jeho názory jakožto pohled diváka.

Pořad má podtitulek „Motivační show“ a slibuje, že divákům „změní život, i kdyby nechtěli“. Co přesně tím chceš říci? Co je tedy cílem pořadu?
Já nemohu úplně přesně říci, co tím myslím. Vím pouze to, že pokud mladí lidé, kteří jsou mojí cílovkou, chtějí sami se sebou něco dělat a chtějí se někam posunout, těžko dnes najdou způsob, jak zábavným a sexy způsobem sehnat informace, které jim mohou pomoci. Tento problém se se svým pořadem snažím řešit. Moji hosté jim mohou napovědět, jak dosáhnout úspěchu. Nic samozřejmě není zadarmo, vše si musí aplikovat každý sám.

Cílem pořadu je tedy lidem předkládat tu naději a informace, které se těžko hledají. Chci jim nabídnout impuls pustit se do plnění svých snů a nebát se toho, co na to řekne okolní svět.

Pořad má divákům předat jakési poselství. Hodně se zajímá o úspěch. Považuješ ty sám sebe za úspěšného? A jak podle tebe lze úspěchu dosáhnout?
Já sám sebe za úspěšného člověka považuji, neboť si uvědomuji překážky, pády a krachy, které jsem prodělal. Chápu je jako cestu, což je podle mě úspěch.

Všude slyším, čtu a se svými hosty se bavím o tom, že si člověk nesmí před problémy sednout na zadek, ale musí používat hlavu a získané informace využít při dalším kroku.

Úspěchu lze podle mě dosáhnout tak, že poznám sám sebe, svoje potřeby a cíle, co světu dokáži nabídnout a co na to potřebuji. Pak už stačí jen zkoušet.

Trochu si neumím představit, jak lze takovou show založit. Určitě bych měl problém se sháněním hostů. Jak na ně získáváš kontakty, kde je potkáváš?
Na to snad ani nejde odpovědět v pár větách. Prostě musíš jen zkoušet a zkoušet a pokud někoho potkáš, jít si pro něj. (smích) Založit takovou show opravdu není jen tak.

Musíš na to mít pevné nervy. Neměl jsi v počátcích strach z toho, že nebudeš vědět, jak se k celebritám chovat, na co se jich ptát, a čím tak upoutat pozornost diváků?
Sám jsi dokázal založit úspěšné projekty, tak co ti budu vyprávět. Vesměs se to neliší, vše se opakuje a dělá se to podobně. Liší se pouze figurky. Musíš mít pevné nervy. Sám jsem nikdy nějak strach nepocítil, i když si teď říkám, že jsem asi měl… (smích)

Kolik už máš za sebou rozhovorů a který díl považuješ za svůj nejlepší?
Aktuálně máme za sebou 12 hostů. Nejlepší je můj první díl (video níže, pozn. red.), i když není kvalitní. Je příliš dlouhý a docela nudný. Tehdy mi to ještě nešlo. Ale právě proto je to pro mě nejlepší díl, jelikož to byl skok do neznáma a já to zvládl!

Jak se k tobě celebrity chovají? V televizi vždy vypadají velmi mile, ale je taková i skutečnost? Řeknou ti například, na co se ptát nemáš?
Víš, myslím si, že je televize jen jedna velká show. Mohu říci, že se chovají jinak, než jak je člověk vidí v televizi. Chovají se dobře, protože jinak bych s nimi rozhovor nedělal. Více o nich ale říci nemohu, je to takový můj „kodex cti“.

Odmítlo tě hodně celebrit?
Ano.

Připravuješ si otázky dopředu, nebo se ptáš spontánně? A schvaluje ti je ten, koho se na ně budeš ptát?
Určitě jsem na všechny předem připraven. Jinak by to podle mě bylo k hostovi neuctivé. Ale na druhou stranu ani spontánnost se nesmí z rozhovoru vytratit.

Jak dlouho ti trvá příprava jednoho dílu?
Dost často se to liší, ale už jsem si v tom našel svůj systém. Základ je pokaždé stejný. Na prvním místě je vždy host. Pokud nemám hosta, nemá cenu nic připravovat. Je to velký boj, někoho si vyhlídnout, někoho potkat nebo prostě jen shánět. Zabere to dost času a řada hostů mě jednoduše odmítne. Pokud tohle zvládnu, začnu si připravovat otázky. Dost často čerpám z jiných rozhovorů, článků a dalších materiálů. Domluví se čas a místo setkání, kameraman, případně další lidi. Jakmile všechno klapne, sejdeme se a já si procvičím připravený scénář. Pak už jen čekám na hosta. Dneska to všechno zvládnu už za jedno odpoledne.

K propagaci svých videí používáš i sociální sítě. Tipuji, že právě ony ti přináší nejvíce diváků. Nebo se pletu? Co je největším zdrojem tvé sledovanosti?
Sociální sítě využívám, respektive snažím se o to. Je to vcelku složité a dost se to liší od toho, jak je užívají normální uživatelé. Myslel jsem si, že když ovládám systém uživatelsky, určitě zvládnu sdílet obsah ve velkém a nebude problém ostatní přesvědčit, aby mi v tom pomohli.

Opak byl pravdou. Je to prostě obchod a nic tu není zadarmo. Rozhoduje kvalita a musíš si vytvořit vlastní aktivní publikum.

Máš nějaké sponzory, nebo vše děláš jen na vlastní náklady?
Vše dělám na vlastní náklady, ale je pravda, že občas nabídnu možnost reklamy v jednotlivých videích. Je to prostě podnikání jako každé jiné. Musíš do toho investovat hodně úsilí, času a nervů. Bez takového přístupu člověk nemůže vlastní projekt rozjet.

Jsi velmi mladý a už vytváříš pořad na profesionální úrovni. Máš nějaký vzor ve světě showbyznysu? Existuje talkshow, které by ses chtěl přiblížit?
Díky, ale profesionální to zdaleka není. Vzorů mám strašně moc, protože mě úspěšní lidé naprosto pohlcují. Na každém člověku mě fascinuje něco jiného, takže mám řadu vzorů. Největším je pro mě Marek Eben. Věnovat se pořadu 14 let a mít za sebou 500 hostů… Je mým idolem.

A kam bys chtěl pořad do budoucna posunout ty sám?
Baví mě to tak, jak to dělám. Líbí se mi to. Rozvíjet to chci, moc si to přeji. Nevím, kam až se to dostane, nechávám tomu volnost. Doufám, že se mi povede vybudovat tak kvalitní pořad, že mi diváci budou dělat reklamu sami mezi sebou.

Tomášovi moc děkujeme za rozhovor a držíme mu pěsti při natáčení dalších dílů! Sledujte Tomáše na Youtube a na Facebooku.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Gregory

Před 11 roky

Myslím, že pan Tomáš vyjímečný opravdu je. Mohl by se zúčastnit soutěže nejtrapnější rádoby show desetiletí…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing