Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Personální strategie firmy

Personální strategie firmy je plán, kterým se podnik řídí při řešení otázek týkajících se pracovníků. To zahrnuje věci jako najímání a udržení zaměstnanců, školení a rozvoj jejich dovedností, odměňování a vedení zaměstnanců, a další otázky související s lidskými zdroji.

Cílem personální strategie je dosáhnout co nejlepšího výkonu a spokojenosti zaměstnanců, což přispívá ke splnění cílů společnosti. Může také zahrnovat postupy pro řešení konfliktů nebo plánované změny v oblasti lidských zdrojů.

Pokud s přípravou personální strategie firmy nemáte zkušenosti, zvažte služby externího personálního ředitele.

Co obsahuje personální strategie firmy?

  • Cíle společnosti v oblasti lidských zdrojů
  • Plán najímání zaměstnanců
  • Strategie udržení a rozvoje zaměstnanců
  • Školení a rozvoj dovedností zaměstnanců
  • Systém odměňování a motivace zaměstnanců
  • Postupy pro řešení konfliktů mezi zaměstnanci
  • Plánované změny v oblasti lidských zdrojů
  • Strategie pro vedení a řízení zaměstnanců
  • Procesy pro hodnocení a posuzování výkonu zaměstnanců
  • Plán pro komunikaci s pracovníky a zajištění jejich spokojenosti.

Jak se tvoří personální strategie firmy?

Na toto téma jsme pro vás vytvořili spoustu rozhovorů se zkušenými personalisty, manažery a podnikateli. Najdete je pod tímto textem. Z obecných doporučení

Vytvoření personální strategie firmy je proces, který zahrnuje několik kroků. Prvním krokem je stanovení cílů společnosti v oblasti lidských zdrojů. Tyto cíle by měly být odvozeny od obchodních cílů firmy a měly by být ideálně konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené (SMART).

Dalším krokem je analýza současného stavu společnosti v oblasti lidských zdrojů. Ta by měla zahrnovat vyhodnocení současného stavu zaměstnanců, jejich dovedností a spokojenosti, a také analýzu nákladů na lidské zdroje a jejich výkon.

Poté by se měla zvolit strategie pro dosažení cílů v oblasti lidských zdrojů. Měla by zahrnovat plán najímání zaměstnanců, postupy pro rozvoj jejich dovedností a školení, systém odměňování a motivace, a také plán pro vedení a řízení lidí ve firmě.

Nakonec by se měl vytvořit plán pro implementaci a sledování personální strategie. Tento plán by měl zahrnovat konkrétní kroky, které budou přijaty k implementaci personální strategie, a také postupy pro měření a hodnocení jejího úspěchu.

Je důležité, aby byla personální strategie pravidelně revidována a aktualizována, aby se zajistilo, že je stále relevantní pro potřeby společnosti a že pomáhá společnosti dosahovat jejích cílů.

Jak tvoří personální strategii české firmy?

Poslechněte si naše rozhovory:

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

Econea 6 let rostla každý rok o 100 %. Ze začátečnického punku se pokusila překlopit do profesionálního řízení. Výběr managementu se ale vůbec nepovedl…

Před 6 měsíců

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Metoda 3S pomáhá Janu Kodytkovi zanalyzovat a pochopit vnitřní stav firem, kterým pomáhá s jejich řízením. Poslechněte si, jak tato metoda funguje.

Před 6 měsíců

Inzerce

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Jak najít zaměstnance na zákaznickou podporu? Podívejte se, co pomáhá Juraji Harkabuzíkovi z CustomerHero.cz.

Před 6 měsíců

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Příklad firmy s 500 zaměstnanci a Marek Marušinec, který popisuje, jak lidi ve firmě rozvíjet a jak na jejich růstu pracovat.

Před 6 měsíců

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

jiri-peslar-web

Jak vzdělávat kolegy ve firmě? | Jiří Peslar

Jiří Peslar je odborník na pojištění, finance a finanční gramotnost, ale současně je také lídrem vlastního týmu. Zjistěte, jak ho vzdělává.

Před 7 měsíců

marek-marusinec-web

Výchova budoucích manažerů ve firmě. Jak na ni? | Marek Marušinec

Marek Marušinec popisuje, jak přemýšlet nad výchovou manažerů ve firmě, či zda je hledat mimo ni. Cenné tipy pro váš budoucí management.

Před 7 měsíců

Premium
martin-javier-stojka-web

Rozšiřte si trh práce, ušetřete a získejte zkušenější kolegy | Martin Javier Stojka

90 % jejich týmu není z Česka. Hledají po celém světě. Které země doporučují a kde moc nepochodíte? A jak řídit 100% remote firmu?

Před 8 měsíců

Premium
michal-holub-web

Jak zvýšit angažovanost zaměstnanců? | Michal Holub

Zjistěte, jak pracovat s podvědomím u sebe i vašich zaměstnanců, jak dělat efektivnější porady a jak svému týmu pokládat správné otázky.

Před 9 měsíců

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Kdy začít ve firmě budovat management a jak získat co nejzkušenější manažery? Podrobný návod od Jiřího Jemelky z JPF.

Před 10 měsíců

Premium
ondrej-slama-web

Šéf marketingu: Vyberte toho nejlepšího | Ondřej Sláma

Zkušený marketingový expert Ondřej Sláma radí, jak do firmy najít a vybrat co nejlepšího marketingového ředitele. Zkušenosti z Alzy, agentur i freelancingu.

Před 11 měsíců

Premium
martina-kneiflova-web

Jak nastavit vnitřní infrastrukturu firmy? | Martina Kneiflová (EY)

Dobře nastavená vnitřní infrastruktura firmy pomáhá předcházet zbytečným požárům. Poslechněte si o interních směrnicích, smlouvách, podpisových řádech, akciových plánech a dalším.

Před 1 rokem

Premium
linda-milosavljevic-web

HR ve firmě: Jak ho dělá Footshop? | Linda Milosavljević

Každý lídr se musí z 50 % svého času věnovat HR. Tvrdí to HR manažerka Footshopu Linda Milosavljević. Jak HR ve firmě vytvořit a nastavit, aby fungovalo?

Před 1 rokem

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Inzerce