Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Jak rozjet vlastní firmu?

Chcete-li rozjet vlastní firmu, je důležité nejprve zjistit, jaký typ podnikání by vás bavil a jaký by byl nejvhodnější pro vaše zkušenosti a schopnosti.

Poté byste se měli seznámit s požadavky na založení a provozování firmy v dané oblasti, včetně povinných registrací a dalších povinností.

Dále je třeba zvážit finanční aspekty, jako je zajištění dostatečného finančního kapitálu na zahájení firmy a první období podnikání, a zvolit správnou formu podnikání.

Když budete mít všechny tyto kroky za sebou, můžete začít plánovat a připravovat se na spuštění své firmy.

10 tipů, jak rozjet vlastní firmu

  1. Zjistěte, jaký typ podnikání by vás bavil a který by pro vás byl vhodný.
  2. Seznamte se s požadavky a povinnostmi na založení a provozování firmy v dané oblasti.
  3. Zjistěte, kolik peněz na rozjezd firmy potřebujete a jakých čísel chcete v podnikání dosáhnout. Pokud potřebujete externí kapitál, prostudujte si možnosti financování firem.
  4. Zvolte správnou formu podnikání.
  5. Navrhněte a vytvořte si byznys plán podnikání, který bude obsahovat cíle, strategie a konkrétní kroky k dosažení úspěchu.
  6. Spočítejte si, kolik potřebujete prodat produktů či služeb, abyste dosáhli zisku.
  7. Připravte si marketingový plán, který bude obsahovat informace o cílové skupině, konkurenčním prostředí a způsobech, jak získat zákazníky.
  8. Připravte si obchodní plán, který bude obsahovat informace o produktech nebo službách, které budete nabízet, cenách, dodacích lhůtách a platebních podmínkách.
  9. Zjistěte, co všechno potřebujete, abyste dosáhli svých cílů.
  10. Nezapomeňte průběžně sledovat vývoj vašeho podnikání a přizpůsobovat plán a strategie aktuálním potřebám.

Inspirujte se zkušenostmi podnikatelů v našich rozhovorech:

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

V Česku máme momentálně přes 50 tisíc e-shopů. Přes 30 tisíc z nich funguje na Shoptetu. Poslechněte si rozhovor s jeho zakladatelem Miroslavem Uďanem.

Před 6 měsíců

Premium
filip-zak-web

Nedaří se vám rozjet podnikání? Udělejte tohle… | Filip Žák

Snažíte se rozjet nový byznys, ale výsledky se nedostavují? Filip Žák vám poradí, jak s tím naložit a co nejspíš musíte změnit.

Před 7 měsíců

Inzerce

Premium
jan-fabini-web

Z vlastní výroby až k zákazníkovi. Prodávejte jako značka Fabini | Jan Fabini

Vstoupili na trh v roce 2019. Dnes mají roční obrat kolem 40 milionů korun. Sami vyrábí a prodávají přímo zákazníkovi. Jan Fabini o rozbíjení stagnujícího trhu.

Před 8 měsíců

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Úspěšný e-commerce podnikatel Gabriel Šimčo detailně popisuje, jak si vytvořit strategii pro váš e-shop, abyste dlouhodobě rostli a prosperovali.

Před 9 měsíců

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

Premium
vit-aora-web

Výroba deníků a knih. E-shop Mementerra | Vít Aora

Firma má roční obrat kolem 10 milionů korun a vyrábí zcela originální produkty. Zjistěte, jak získávala první zákazníky a jak je získává dnes.

Před 10 měsíců

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Patří mezi nejbohatší Čechy. Jeho firma má roční obrat před 3 miliardy korun a zaměstnává 6 stovek lidí. Poslechněte si know-how jednoho z nejzkušenějších podnikatelů v Česku.

Před 12 měsíců

Premium
jakub-tizek-web

Začátky podnikání: Největší výzvy, které musíte překonat | Jakub Tížek (Podnikni.to)

Pořádá workshopy pro tisíce podnikatelů po celém Česku. Co je učí a jak překonat největší překážky, které brání v rozjezdu nového podnikání?

Před 1 rokem

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Pro všechny, co chtějí rozjet úspěšné podnikání. Detailní návod, jak začít podnikat a ověřit zájem o váš produkt či vaši službu na trhu. Radí Margareta Křížová.

Před 2 roky

Premium
petr-kovacik-web

Petr Kováčik: Proč Blabu neuspělo a nakonec se zavřelo?

Založil nový startup, ale nakonec ho musel zavřít. Komentoval to i zakladatel Seznamu Ivo Lukačovič. Zjistěte, proč se to stalo a co se Petr svým neúspěchem naučil.

Před 2 roky

Premium
ondrej-bartos-web

Ondřej Bartoš: Firmy, ze kterých Credo Ventures vystoupilo

Partner jednoho z nejvýraznějších investičních fondů v Česku rozebírá investice, které se nevyvedly. Proč firmy neuspěly a co je spojuje?

Před 2 roky

Premium
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

27 let pracovala ve vedeních několika nadnárodních korporací. Co se naučila o jejich řízení a jak nastavit pevné základy pro růst firmy?

Před 2 roky

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Inzerce