Inzerce

Inzerce

Jak nechat zkrachovat firmu?

Některé chyby se stále opakují. Nechat zkrachovat firmu je jednodušší, než se zdá. Na našem webu jsme pro vás vyzpovídali už stovky zkušených podnikatelů a zjišťovali jsme, co v podnikání nejvíce podcenili a proč nakonec zkrachovali. Vedle úspěšných příběhů tak zde najdete i ohlédnutí za firmami a projekty, které už dnes neexistují. Přesto se je vyplatí poslechnout.

Jak zkrachovat?

Jaké jsou nejčastější důvody, proč firmy krachují? Po debatách s podnikateli nám vykrystalizovalo několik důvodů, které lze určitě zařadit mezi ty nejčastější. Tady jsou:

  • Špatný podnikatelský záměr: Firmy, jejichž základy stály na vodě. Neověřený zájem trhu, naivní představy o potřebách zákazníků, špatné provedení. To a mnohem více podnikatelé často podceňují a může to vést i ke krachu firmy. Podívejte se, jak na byznys plán.
  • Špatný produkt: Slepému omalovánky neprodáš. Přesto se o to řada podnikatelů pokouší a vytváří produkty, o které jednoduše trh nemá zájem. V tomto rozhovoru můžete zjistit, jak zájem trhu ověřit. Podívejte se také, jak vytvořit prototyp produktu.
  • Špatný marketing: Když o vás nikdo neví, těžko si od vás něco koupí. Ani to ale podnikatelům nebrání neinvestovat do marketingu a neobtěžovat se s vlastní propagací. Podívejte se, jak sestavit marketingový plán.

Způsobů, jak zkrachovat, je samozřejmě více. Mnozí podnikatelé se nechávají příliš rychle unášet svým egem a ztratí tak důvěru svých obchodních partnerů, zaměstnanců a dalších důležitých lidí. Jiní se odmítají přizpůsobovat novým trendům. Další se nechají převálcovat silnější konkurencí nebo se jim nepovede firmu předat mladší generaci.


Související témata: Začátky podnikání | Finance na podnikání | Jak na marketing | Jak uspět v podnikání

matyas-smutny-web

Matyáš Smutný: Jak neuspět v podnikání a spadnout na úplné dno?

Příběh ovocného baru Matyho Smoothies, na jehož konci byla velká finanční ztráta, psychické zhroucení a mnoho cenných zkušeností o začátcích v podnikání.

Před 2 roky

Doporučené články

vojtech-schwangmaier-web

Vojtěch Schwangmaier (Pneumatiky.cz): Zvládání sezónnosti, neatraktivní zboží, kamenní prodejci

josef-slerka-web

Josef Šlerka: Udělejte si z učení návyk. A nepospíchejte

petr-skondrojanis-web

Petr Skondrojanis: Rozjezd COCUMA.cz, budování firemní kultury, prezentace firmy na trhu práce

michal-hanacek-web

Michal Hanáček (Pilulka): Jak vytvořit věrnostní program e-shopu?

Inzerce