Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Jak nechat zkrachovat firmu?

Některé chyby se stále opakují. Nechat zkrachovat firmu je jednodušší, než se zdá. Na našem webu jsme pro vás vyzpovídali už stovky zkušených podnikatelů a zjišťovali jsme, co v podnikání nejvíce podcenili a proč nakonec zkrachovali. Vedle úspěšných příběhů tak zde najdete i ohlédnutí za firmami a projekty, které už dnes neexistují. Přesto se je vyplatí poslechnout.

Jak zkrachovat?

Jaké jsou nejčastější důvody, proč firmy krachují? Po debatách s podnikateli nám vykrystalizovalo několik důvodů, které lze určitě zařadit mezi ty nejčastější. Tady jsou:

  • Špatný podnikatelský záměr: Firmy, jejichž základy stály na vodě. Neověřený zájem trhu, naivní představy o potřebách zákazníků, špatné provedení. To a mnohem více podnikatelé často podceňují a může to vést i ke krachu firmy. Podívejte se, jak na byznys plán.
  • Špatný produkt: Slepému omalovánky neprodáš. Přesto se o to řada podnikatelů pokouší a vytváří produkty, o které jednoduše trh nemá zájem. V tomto rozhovoru můžete zjistit, jak zájem trhu ověřit. Podívejte se také, jak vytvořit prototyp produktu.
  • Špatný marketing: Když o vás nikdo neví, těžko si od vás něco koupí. Ani to ale podnikatelům nebrání neinvestovat do marketingu a neobtěžovat se s vlastní propagací. Podívejte se, jak sestavit marketingový plán.

Způsobů, jak zkrachovat, je samozřejmě více. Mnozí podnikatelé se nechávají příliš rychle unášet svým egem a ztratí tak důvěru svých obchodních partnerů, zaměstnanců a dalších důležitých lidí. Jiní se odmítají přizpůsobovat novým trendům. Další se nechají převálcovat silnější konkurencí nebo se jim nepovede firmu předat mladší generaci.


Související témata: Začátky podnikání | Finance na podnikání | Jak na marketing | Jak uspět v podnikání

Premium
petr-kovacik-web

Petr Kováčik: Proč Blabu neuspělo a nakonec se zavřelo?

Založil nový startup, ale nakonec ho musel zavřít. Komentoval to i zakladatel Seznamu Ivo Lukačovič. Zjistěte, proč se to stalo a co se Petr svým neúspěchem naučil.

Před 8 měsíců

Premium
tomas-sebek-web

Tomáš Šebek: uLékaře.cz málem zkrachovalo. Příběh o investorech a změně strategie firmy

Známý chirurg musel předstoupit před své zaměstnance a říct jim, že nemá na výplaty. Příběh o špatných investorech a rozhodnutích, kterým vy můžete předejít.

Před 8 měsíců

Inzerce

matyas-smutny-web

Matyáš Smutný: Jak neuspět v podnikání a spadnout na úplné dno?

Příběh ovocného baru Matyho Smoothies, na jehož konci byla velká finanční ztráta, psychické zhroucení a mnoho cenných zkušeností o začátcích v podnikání.

Před 4 roky

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

Inzerce