Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Jdeme v nich mnohem více do hloubky. Žádná teorie, pouze praxe.
Zpovídáme špičkové hosty z řad TOP podnikatelů a manažerů.
Cenné know-how pro majitele a šéfy malých i velkých firem.
Zjistit více

Inzerce

Srovnávače zboží pomohou vyrůst i vašemu byznysu. Stačí k tomu kvalitně nastavený produktový feed

Plánujete rozšířit inzerci e-shopu na srovnávače zboží? S produktovou reklamou na online platformách dokážete získat nové zákazníky a výrazně podpořit důvěryhodnost značky. Dosáhnout těchto výsledků není vůbec složité. Potřebujete k tomu feed v bezvadném stavu. V článku vám poradíme, čemu se věnovat v jeho nastavení, aby požadavky srovnávačů splňoval.

Proč jsou srovnávače zboží silný prodejní kanál

V e-commerce hrají zbožáky již dlouhodobě prim. Patří mezi nejvíce konverzní kanály a zákazníci, kteří tam zamíří, jsou již rozhodnuti zboží nakoupit. Proto je hlavně zajímá srovnání ceny.

Současně plní roli nákupního poradce. Po cenovce si zákazník všímá také uživatelského hodnocení produktů a služeb. Pozitivní recenze od spotřebitelů dokážou výrazně zvednout důvěryhodnost obchodu, takže dokáže lépe zabodovat mezi zákazníky.

TIP: Jak předejít negativní zpětné vazbě na srovnávačích? Kontaktujte zákazníka již při vzniku problému a nečekejte až na online hodnocení. Pokud už takový feedback získáte, snažte se mu vyjít vstříc, vykomunikovat situaci a najít vhodné řešení.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nejsilnější hráči na trhu

Český trh nabízí obecně zaměřené i specializované srovnávače. Mezi nejvyhledávanější patří Heureka, Zboží.cz, Facebook a globální Google Nákupy. Podobné podmínky jako místní zbožáky mají i zahraniční platformy – Allegro, eMag, Idealo či Ceneo. Při expanzi si ale musíte pohlídat lokalizaci e-shopu, dopravu, logistiku a konkurenci v dané zemi.

Druhý typ zbožáků zastupují hlavně platformy GLAMI, FAVI a Biano. E-shopaři se specifickým zbožím (móda, sportovní potřeby, nábytek, dekor apod.) z nich dokážou vytěžit větší návštěvnost díky úzkému profilu svého sortimentu. Aktuální trendy nahrávají marketplacům. U nás jsou to například Alza nebo Mall, na kterých spotřebitel přímo nakoupí a zároveň využije výhody vyhledávače.

TIP: Usnadněte si nastavení inzerce díky nástroji Mergado. Šikovný správce produktových feedů vám pomůže nastavit formáty pro požadované srovnávače zboží napříč celým světem bez potřeby služeb programátora.

Na co se zaměřit při úpravě feedu?

Každý zbožák má na produktový feed své vlastní požadavky. A tím musíte po registraci začít. Pokud feed dané podmínky nesplňuje, porovnávač inzerci zamítne. Prvním krokem jsou proto schválené produkty, které potřebujete dostat do produktové karty – naleznete v ní nabídky jiných e-shopů se stejným výrobkem. I zde samozřejmě platí podmínky pro přiřazení, tzv. párování produktů, kde bezchybně připravený feed vynikne nejvíce.

TIP: Slabá místa v inzerci najdete pomocí auditu XML a CSV feedu. Jediné, co pro tuto službu musíte znát, je jeho URL adresa. Bezplatný audit nabízí také Mergado. Zobrazí vám všechny problémy ve feedu a možnosti jejich oprav. A většinu těchto chyb upravíte i přímo v Mergadu.

Vyšší kvalita dat, která proudí do srovnávače, vám pomůže výrazně zviditelnit nabídku a odlišit se od konkurence. Jak to funguje v praxi?

1. Správně naplněné kategorie

Špatně nastavené kategorie jsou častým problémem při zamítnuté inzerci. Vyhněte se tomu, že vám Heureka, GLAMI či Zboží.cz nezařadí produkty do nabídky.

Nastavení správných kategorií podle stromu kategorií jednotlivých zbožáků je jednou z nejčastějších marketérských činností. Téměř každý velký srovnávač má definovaný vlastní systém. Úklidem v kategoriích se vyhnete problémům, kdy váš zákazník najde zboží z kategorie obuv v sekci pneumatiky. Moderní nástroje pro editování feedu pro tento účel nabízí našeptávače. Sbírají údaje ze stromů kategorií a přehledně vás navigují pro jejich správné zařazení.

2. Úprava povinných elementů

Proč věnovat pozornost povinným informacím ve feedu? Pokud plánujete inzerci na více srovnávačích najednou, musíte upravit každý produktový feed zvlášť podle podmínek dané platformy. Mezi největší úskalí při jejich nastavení patří úkony, které na pár kliků vyřešíte s automatizovaným editorem.

Například skrývání produktů, které nejsou skladem. Pokud na svém e-shopu inzerujete vyprodaný sortiment, odradíte tím zákazníka od pokračování v nákupu, takže zbytečně platíte prokliky.

Pevnou složkou inzerce jsou také produktové obrázky. Obsahuje váš feed URL obrázku? Nezapomínejte, že obrázek zboží je první, čeho si nakupující všimne. Jeho kvalita prodává – pohlídejte si proto, jestli neobsahuje vodoznaky, má bílé pozadí nebo nabízíte také variantní obrázky produktů. V opačném případě bude vaše inzerce zamítnuta.

Mezi další povinné elementy ve feedu patří i identifikátory, které slouží k cílenému vyhledávání produktů. Jejich správným nastavením dokážete dostat zboží na vyšší pozice ve vyhledávání.

TIP: S Mergadem dokážete automatizovaně upravit datové feedy a zrychlit tím každodenní marketingové úkony. Navíc ušetříte náklady za práci programátorů. Že ještě Mergado neznáte? Vyzkoušejte ho na 30 dní zdarma v plné výbavě a zjistěte, kde všude vám usnadní e-shopařský život.

Jakou strategii zvolit na srovnávačích zboží

Pokud chcete z inzerce vytěžit maximum a dostat se zákazníkům více na oči, můžete využít více strategií, například:

  1. e-shop využije sílu vyladěného produktového feedu, který v dostatečné kvalitě nemá pro podmínky srovnávače konkurenci
  2. e-shop se zaměří na sběr recenzí a vytvoří si profil důvěryhodného a bezpečného obchodu
  3. e-shop využije bidding – aukční systém, který posouvá produkt do TOP nabídky srovnávače v dané kategorii (u Heureky je podmínkou zapojení do programu Ověřeno zákazníky)
  4. e-shop konkuruje nejnižší cenou (nutno zvážit podle marže produktu a vyhnout se ztrátovosti)

Odlišit se od jiných e-shopů není snadné. Pamatujte, že konkurence se shromažďuje na produktové kartě a je dobré vědět, jak vypadá nabídka jiných značek. Nabízejí dopravu zdarma, dárek k nákupu nebo doplňkový servis? Nezapomeňte zkontrolovat také popis zboží, kvalitní produktové fotky či recenze na jejich sortiment.

Závěr:

  • Začněte být vidět tam, kde to pro vás má potenciál a rozhodněte se podle toho, jak je profilovaný sortiment vašeho e-shopu.
  • Nezapomeňte na důvěryhodnost značky, kterou budují i ​​spokojené recenze zákazníků.
  • Při správě feedu pro srovnávače a inzertní portály se neobejdete bez správce feedu – můžete využít čas a schopnosti programátora nebo si jej upravit sami a automatizovaně s nástrojem Mergado.
  • Jestli máte v rozpočtu místo, využijte bidding a dostaňte se do čela produktové karty.
  • Ovlivněte finální rozhodnutí nakupujícího ve váš prospěch, odlište se od konkurence a přidejte do nabídky něco navíc (prodlouženou záruku, zvýhodněnou dopravu a mnohé další).

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

patrik-babinec-web

Expanze do zahraničí z pohledu logistiky | Patrik Babinec (Skladon)

jan-lastuvka-web

Aktuální situace v e-commerce: Následky covidu, vliv války na Ukrajině, zdražování | Jan Laštůvka (Lemonero)

marek-danko-web

Produktové obrázky: Jaké v nich dělají e-shopy chyby? | Marek Daňko (Feed Image Editor)

Právě vyšlo

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

jakub-kaderavek-web

WordPress: Vyplatí se na něm vytvářet e-shop? | Jakub Kadeřávek

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Nejoblíbenější

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Komentáře

TOP obsah

Premium
jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podrobný průvodce začátky podnikání na volné noze

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Premium
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

Inzerce