Inzerce

Sociální sítě z pohledu linkbuildingu aneb Kdo není na Facebooku, jakoby nežil

Sociální sítě jsou velmi populární. Registruje se zde velké procento uživatelů internetu, proto se o Facebooku často metaforicky píše: „Kdo není na Facebooku, jakoby nežil“. Jedná se o komunikační kanál, pomocí kterého uživatelé komunikují, sdílejí různé odkazy a přidávají se do různých skupin. To můžete využít i vy při propagaci vašeho webu.

Inzerce

Jaké sociální sítě známe

Existuje několik sociálních sítí, které jsou velice významné a pomohou vám při propagaci vašeho webu, hlavně při zvyšování návštěvnosti. Přímo ze sociálních sítí nezískáte zpětné odkazy, neboť ty jsou chráněny atributem rel =“nofollow“, tedy pro vyhledávač nemá takový odkaz význam. To však nesnižuje významnost sociálních sítí.  Mezi uživateli internetu je nejvíce rozšířený Facebook, ale známe více stránek, kde se vyplatí registrovat.

Významné sociální sítě:

  • Facebook.com
  • Flickr.com
  • Twitter.com
  • Myspace.com
  • Linkedin.com
  • Google+

Jak na to

Vyberte si sociální síť, kde se chcete registrovat a kde chcete propagovat své stránky. Vyplatí se registrovat minimálně na Facebook, Twitter a Google +. Pokud jste si vybrali, v každé si vytvořte účet na propagaci stránky. Můžete přidávat fotografie, videa, odkazy na články a jiné. Takto můžete získávat fanoušky, kteří díky tomu navštíví váš web. Jelikož se jedná o odkazy nofollow, nebudou mít význam pro vyhledávače, ale na druhé straně můžete získat mnohem více návštěvníků než z jiných zdrojů.

Získávat fanoušky je možné i opačně. Stačí, když si na svoji stránku umístíte sociální záložky (bookmarky). Pokud lidé navštíví vaše webové stránky, budou mít možnost, díky těmto záložkám, sdílet obsah na sociálních sítích.

Bookmarky můžete umístit i pod články, jak můžete vidět výše na obrázku. Pokud se bude lidem článek líbit, kliknou na bookmark sociální sítě, kde chtějí článek sdílet. Tímto způsobem můžete získat nové návštěvníky, protože odkaz na článek se zobrazí přítelem uživatele, který dal článek sdílet. Totéž můžete dělat i při eshopu a lidé budou moci sdílet konkrétní produkty. Bookmarky existují nejen pro sociální sítě, ale také pro linkovací služby.

Jak na Facebook

Jak víme, Facebook je nejpopulárnější sociální sítí a skvělým místem k propagaci vlastních webových stránek. Můžete si stručně přečíst, jak toho můžete využít.

1.)    Klikněte na „Vytvořit stránku“  – zde si vyberte, na jaký účel bude stránka sloužit.

2.)    Jděte na stránku https://developers.facebook.com/docs/plugins/ a vyberte si plugin, který chcete umístit na svůj web. Vybrat si můžete například lajkující nebo sdílející tlačítko. Populární je také plugin na komentáře. Kód pluginu si umístíte na vaši stránku.

3.)    Druhou možností je, když používáte různé redakční systémy, například WordPress nebo Drupal. Tehdy si můžete stáhnout plugin / modul, díky kterému budou umístěny sociální záložky u článků automaticky.

4.)    Pečujte o svou facebookovou skupinu i o web. Přidávejte nové články, získávejte nové fanoušky. I když přes Facebook nezískáte odkazy užitečné pro vyhledávače, je zde možnost, že lidé, kteří se stanou fanoušky vašich stránek na Facebooku, začnou odkazovat na vaši webovou stránku z té své.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

muj-koberec-web

Služby e-shopu a odlišení se od konkurence | Marek Černý & Tomáš Linhart (MůjKoberec.cz)

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

Právě vyšlo

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-hausenblas-web

Livestream: Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?