Email už zdaleka není jediným způsobem, jak lidé v současnosti komunikují, a to jak ve svém skoukromém tak profesním životě. Hlavním komunikačním kanálem dneška jsou totiž jednoznačně sociální sítě jako je Facebook či Twitter. Na první pohled se tak může zdát, že pokud chcete udržet krok se svými zákazníky a obchodními partnery, musí Vaše firma být vidět právě a především na Facebooku, že Vaši zákazníci musí mít možnost Vás tak zvaně „friendnout“ a sdílet s Vámi odkazy či komentovat Vaše fotky. Měli bychom tedy například začít uvádět na firemní vizitky i svoje kontaky na již výše zmíněný Facebook či Twitter?
Inzerce
Na první pohled by se mohl takový krok zdát zcela logický, či dokonce pokrokový. Vizitka, která je nezbytnou součástí a vlastně základem každé presentace a propagace obchodních splečností a jejich zástupců, tradičně obsahuje kontaktní údaje nutné při obchodním styku. Kromě názvu firmy a jména dotyčné osoby, která firmu zastupuje, se tak na navštívenku uvádí poštovní adresa, telefoní číslo, email, webové stránky a třeba i IČO firmy. Z tohoto důvodu se tak skoro samo nabízí tento seznam ještě rozšířit o pár dalších možností. Než ale tento krok uděláte doporučujeme Vám jej důkladně zvážit. I zde totiž platí, že méně může být někdy více.
Možná si řeknete, proč tolik povyku pro pár údajů, ale problémem je právě v tom, že uvedení kontaktních údajů na sociální sítě v rámci obchodního styku nemusí mít vždy pozitivní účinek.Tento krok Vás může vystavit velice nepříjemné a komlikované situaci, či dokonce Vaše podnikání přímo poškodit. Jde především o to, že sice sociální sítě představují nebývalé možnosti pro komunikaci v rámci podnikání, na druhou stranu ale například zásadně problematizují dosavadní tradiční dělení mezi soukromým a profesním životem.
V tomto článku Vám nabízíme stručnou charakteristiku nejrozšířenějších sociálních sítí, která Vám pomůže například právě při rozhodování, které kontaktní údaje uvádět na Vaší vizitce, a kterým údajům se radši vyhnout.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Začněme již zmíměným Facebookem. Ačkoli se jedná o nejrozsáhlejší společenský webový systém, který umožňuje vytváření sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli a sdílení multimediálních dat, využívání osobního profilu na Facebooku nedoporučujeme. Důvodem je především nemožnost efektivně oddělit soukromé od pracovního, tedy oddělit Vaše opravdové přátele od „přátel“, kteří jsou Vašimi klienty a obchodními partnery. Pokud si ale přesto přejete být i profesně přítomni na Facebooku, doporučujeme Vám si vedle osobního účtu vytvořit ještě jeden pracovní účet.
Twitter
V případě sociální sítě Twitter ale tato otázka už není tak jednoduchá. Záleží především na tom, proč a jak Twitter využíváte. Pokud se Vaše „tweety“ týkají například sledování vývoje v rámci technologií nebo jiných inovací ve Vašem oboru, Twitter představuje možnost jak být jednak v kontaktu s Vašimi klienty a obchodními partnery, a jednak skvělou příležitost jak demonstrovat Váš zájem a odborné znalosti v dané oblasti.
Na rozdíl od výše zmíněného problému typického pro Facebook, tedy nežádoucí míchání světa osobního se světem pracovním, v případě sociální sítě Linkedin toto nebezpečí nehrozí. Linkedin je totiž přímo určený pro účely podnikání a bussinessu. To ale ještě neznamená, že Linkedin je tou pravou sociální sítí pro Vaše podnikání. Vzhledem k tomu, že se jedná o síť, kde se setkávají především profesionálové, je Linkedin vhodný pouze pro komunikaci s firmou či podnikatelem a ne pro navazování kontaktů s konečnými spotřebyteli.
Google+
Nakonec ještě zmiňme Google+, který byl veřejnosti představen minulý rok. Google+ nabízí vhnodnou variantu k Facebooku, který se do obchodního světa příliš nehodí. Sociální síť Google+ totiž má tu výhodu, že umožňuje klenty a další profesní kontakty sloučit do tzv. Kruhu (Circle), a tak je oddělit od Vašich osobních kontaktů. Takto totiž máte možnost zajistit, že příspěvky, které sdílíte vidí pouze ti, kterým jsou určeny. Další výhoudou Google+ je jeho novátorství, a tak na vizitce může u obchodních partnerů vzbuzovat dojem, že sledujete nejnovější trendy internetového a telekomunikačního vývoje. Na druhou stranu ale připomeňme, že nevýhodou novátorství této sociální sítě je, že její používání není zdaleka tak rozšířené a počet uživatelů prozatím velmi omezený, a tak reálně Google+ není zatím pro komunikaci v rámci podnikání příliš efektivní.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Na facebook není problém si kontakty rozčlenit do listů a následně sdílet obsah jen s určitými skupinami. Když se to vezme do důsledků, tak v tomto ohledu nabízí i více možností než google plus, protože dokáže zablokovat zobrazení i jednotlivým uživatelům.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Fabulator
Před 12 roky
Na facebook není problém si kontakty rozčlenit do listů a následně sdílet obsah jen s určitými skupinami. Když se to vezme do důsledků, tak v tomto ohledu nabízí i více možností než google plus, protože dokáže zablokovat zobrazení i jednotlivým uživatelům.
Odpovědět »