Inzerce

Šimon Pánek (Člověk v tísni): Neziskový sektor nabízí skutečný smysl

Šimon Pánek je jednou z nejvýraznějších postav českého neziskového sektoru. Je spoluzakladatelem a ředitelem humanitární organizace Člověk v tísni a v roce 1989 byl také jedním ze studentských vůdců Sametové revoluce.

Inzerce

Soudě dle internetu je Šimon Pánek také jedním z lidí, které by Češi nejraději viděli ve funkci prezidenta. Svou kandidaturu do příštích prezidentských voleb oficiálně odmítl, v našem rozhovoru ale přiznává, že do budoucna ji nevylučuje.

Rozhovor ale není o politice. Šimona Pánka jsem se zeptal na to, jaký je život v neziskovém sektoru, jak se v něm poměřuje úspěch a proč by do něj měli vstupovat mladí lidé. Často totiž čtu články o úspěšných lidech z oblasti byznysu, sportu, umění a z dalších oblastí, jen ojediněle ale narazím na článek o někom, kdo zasvětil život pomáhání ostatním.

Proto mě zajímalo, zda i neziskový sektor má svoje „success stories“ a jak si úspěch Člověka v tísni, který dnes pomáhá v 30 zemích a hospodaří s ročním rozpočtem kolem 1,5 miliardy  Kč, vysvětluje sám Šimon Pánek. Zapomenout jsem nemohl ani na jeho rady ostatním neziskovám – co podle něj dělají špatně a jak mohou získat pro svoje projekty více peněz.

Příležitost i pro vás

Na MladýPodnikatel.cz natáčím rozhovory a píši články, které mají inspirovat a vzdělávat lidi, kteří se rozhodli nastartovat vlastní podnikání nebo kariéru. Prostor ale věnuji i dobročinným projektům v rámci série rozhovorů s názvem Dobrovory. Cílem je nejen podpořit jednotlivé projekty, ale pomoci jim také najít nové pomocníky do jejich týmu a třeba i podporovatele, ať už finanční nebo jiné.

Podpořit můžete i Člověka v tísni. Nabízí unikátní příležitosti, jak se seberealizovat a najít skutečný smysl v tom, co děláte. Dlouhodobě do svého týmu hledá nové kolegy a zaměřuje se na mnoho rozdílných oblastí od humanitární pomoci, rozvojové spolupráce, podpory lidských práv, programů sociální integrace až po různé vzdělávací a osvětové programy.

V současné době hledá nové kolegy například na tyto pozice:

Více informací o ostatních pracovních příležitostech ve Člověku v tísni naleznete zde. Organizaci můžete podpořit i tím, že její inzeráty sdílíte svým přátelům.

Buďte přítelem

Člověka v tísni lze podpořit i mnoha dalšími způsoby. Pokud jim chcete pomoci například s marketingem, neváhejte je kontaktovat zde. Stát se můžete také členem Klubu přátel. Stačí přispět i pár korunami měsíčně a podpořit tak činnost Člověka v tísni.

Věnovat můžete i skutečný dárek. Stejnojmenný projekt Člověka v tísni vám nabízí možnost koupit dárek, který pomůže přesně tam, kde je potřeba. Může to být měsíc doučování pro děti, školní pomůcky, ale třeba i dobytek nebo záchod. Za 7 let takto Člověk v tísni rozdal například přes 6000 koz a vybavil skoro 2 stovky škol.

Různým projektům můžete pomoci i jednorázovým darem. Sami si navíc můžete vybrat, který projekt chcete podpořit. Může to být pomoc Ukrajině, Nepálu, můžete podpořit stavbu škol v Africe nebo přispět na sociální programy v Čechách. Příležitostí je skutečně hodně. Vyberte si alespoň jednu a přispějte. Pokud nemáte na procházení stránek čas, začněte třeba Klubem přátel.

Podívejte se na další Dobrovory:

V následujících měsících vyjdou i další rozhovory s dobročinnými organizacemi. Zatím vyšly bez tohoto dva a podle prvních výsledků se povedlo najít dobrovolníky, kteří jim pomohou s marketingem a s dalšími činnostmi, které mají vliv třeba na financování dílčích dobročinných projektů a konání dobra pro ostatní. Podívat se na tyto rozhovory můžete zde:

Děkuji moc všem, co mi pomáhájí tyto projekty podporovat. Díky vám využíváme síly naší internetové komunity i na místech, kde na to často zapomínáme. Děkuji za každý e-mail, ve kterém jim poradíte, jak vystupovat na internetu efektivněji, každou hodinu vaší cenné konzultace či každou korunu, kterou jim pošlete. A nebo prostě jenom za sdílení.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jana-najbrtova-web

Jana Najbrtová: Budování projektu Seniorem s radostí, získávání sponzorů, práce se seniory

libor-winkler-web

Libor Winkler: Budování byznysu, filantropie, tipy pro neziskovky

david-ondracka-web

David Ondráčka: O Transparency International, boji s korupcí i zákulisí politiky

Právě vyšlo

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání