Když jsem poprvé viděl koncept Novodobé Sanitky, myslel jsem si, že za ním stojí nějaká velká společnost. Můj dojem podpořilo i to, že firma nabízí k prodeji vlastní franchisu a že po celé České republice najdete 24 poboček v různých městech a krajích. Jakmile jsem si ale všiml, že místo velké firmy vše provozuje 29letá Romana Tvarůžková, nemohl jsem ji nepožádat o rozhovor.
Inzerce
Princip Novodobé Sanitky je jednoduchý – pomáhá těm, kdo podle zákona nemají nárok na sanitku a potřebují se dopravit k lékaři. Služba je určena zejména nemocným, starším či tělesně postiženým lidem. Firma se v roce 2012 stala Podnikatelem roku podle společnosti T-Mobile a za necelé tři roky své existence se objevila už v řadě tištěných i online médií.
Romano, jak vás vůbec napadlo vymyslet podobnou službu a přijít s ní na trh? Zjišťovala jsem, co na trhu chybí a čím by se člověk mohl v dnešní době ještě prosadit, a proto mě napadla tato Novodobá Sanitka. Sama jsem akreditovaná řidička sanitky, a tak jsem k tomuto nápadu neměla až tak daleko…
Založila jste ji ve svých 27 letech. Co byl váš prvotní cíl? Čekala jste, že se firma tak rozroste? Prvotní cíl byl pomáhat lidem a samozřejmě se tím živit. Nikdy bych nečekala, že se mi podaří během 1 roku rozjet franchisový systém takovou rychlostí, že odprodám tolik poboček. To vše je samozřejmě díky hlavnímu partneru T-Mobile, který nám dal do reklamy obrovské peníze a zviditelňoval nás.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jak jste podporu od takové společnosti získala? Vyhrála jsem krajské kolo soutěže pro začínající podnikatele Rozjezdy 2012. Poté se hlasovalo o celostátním vítězi ve veřejném hlasování, kde si vítěze určovali sami lidé. Obhájila jsem prvenství a vyhrála Podnikatele roku 2012.
Zdroj fotky: Archiv Romany Tvarůžkové
Proč jste se vůbec rozhodla vydat cestou podnikatelky a nešla jste místo toho pracovat třeba do zdravotnictví? Jsem střelec, nedokážu být závislá na zaměstnavateli. Potřebuju vést lidi, tvořit a volně dýchat.
Kolik lidí dnes pro Novodobou Sanitku s.r.o. pracuje? Máte nějaké vlastní prostory? Máme samozřejmě sídlo firmy a pracují pro mě interně 2 lidé.
Vysvětlete nám, jaký je rozdíl mezi vaší a klasickou sanitkou? A proč vaše služby vůbec využít? My si můžeme účtovat peníze v hotovosti, dojezd k nemocnému máme do 15–30 minut. Ve vozidle máme občerstvení, noviny, deku na přikrytí a o klienta se s péčí staráme. To asi hovoří o všem. Samozřejmě ti, kteří mají nárok na sanitku, ji využijí. Jsme tady pro klienty, kteří na ni nárok nemají, a tak by si volali taxíka nebo by je musela odvést rodina. Na nás se mohou spolehnout, dokonce rodinám posíláme i sms, že je klient v pořádku doma.
Kdo má nárok na klasickou sanitku? To je různé. Někdy na ni nemáte nárok, když vám operují koleno, a jindy vás jen bolí břicho a na interně ji dostanete. Je to opravdu různé a závisí to na pojišťovnách.
Jak jste na tom s cenami? Podobná služba orientovaná z velké části i na lidi v důchodovém věku nemůže být příliš cenově náročná. Snažíme se mít ceny tak, aby nás uživili a zároveň aby byly pod cenami taxislužeb a přijatelné pro seniory. Našimi klienty ale nejsou pouze senioři. Vozíme lékaře, sestry, lékařské studie, maminky z porodnic apod.
Kdo je tedy vaším nejčastějším klientem? 80 % tvoří senioři, zbytek jak jsem již zmínila, lékaři, sestry, mladí lidé…
Využila jste na začátku třeba i peněz investora, případně nějaké půjčky? Jak jste to vše zafinancovala? Využila jsem půjčky rodiny a hodně pomohl již zmíněný hlavní partner T-Mobile, bez něj bychom se v životě nehnuli a na tak obrovskou reklamní kampaň nikdy neměli.
Zdroj fotky: Archiv Romany Tvarůžkové
I pro vás je určitě důležitý marketing. Jak potenciální klienty oslovujete? Jak se o vás dozvědí? To vše jsou bohužel otázky na interní záležitosti, na které bych nechtěla odpovídat. Mohu jen říct, že několik milionů korun do nás opět dal T-Mobile, a tím nás zviditelnil po celé ČR.
Velmi mne zaujal váš franchisový model. Přijde mi to tak, že jste svou službu spustila v jednom městě a pak vás napadlo ji rozšířit i do dalších měst, ale sama byste to nezvládla. Jsem daleko od pravdy? Ano, sama jsem musela nabírat zkušenosti a necelé 2 roky jako každý správný podnikatel si „osahat“ svou práci. Poté díky velkému zájmu o naši ochrannou známku jsme udělali franchisový systém a Sanitku začali rozjíždět po ČR.
Přenecháváte správu a propagaci pobočky franchisanta plně v jeho režii? Nebo i vy sama do všeho nějak zasahujete? Určitě zasahuji do spousty věcí tak, aby systém dobře fungoval. Jsem v hodně věcech otevřená a nebráním se jinému názoru či nápadu. Samozřejmě máme smlouvy nastaveny tak, aby systém dobře fungoval.
Ve kterém městě jste zaznamenala největší zájem o vaše služby? A čím to podle vás je? Popravdě ve všech, kde Sanitka je. A tam, kde není, tam brzy bude, a to díky zájmu samotných zdravotních středisek i samotných obyvatel daného města o naši firmu.
Do jakých měst se v budoucnu chystáte? Do všech, které ještě nejsou obsazeny.
Co je pro provozování služeb Novodobé Sanitky potřebné? Určitě to nemůže dělat každý. Franchisanty si patřičně vybíráme. Pokud je člověk „lidský“, má alespoň výuční list a je spolehlivý, není problém si naši franchisu zakoupit. Nyní máme 3 pobočky prodány samotným zdravotníkům a jednomu lékaři, který toto vykonává s kolegou a střídají se v práci, to je velký úspěch.
Je zapotřebí i nějaké zdravotnické vzdělání? Ne, nemusí být zdravotní vzdělání. Avšak mnoho franchisantů jej má.
Vy sama v tomto oboru máte nějaké zkušenosti? Ano, mám akreditaci řidičky DRNR a 2letou zkušenost z provozu naší Sanitky.
Čemu se dnes ve firmě věnujete? Řídíte i auto, nebo jen firmu? Pouze vedení firmy.
Všiml jsem si, že spolupracujete s mnoha zdravotnickými zařízeními, doktory a dalšími. Jak probíhalo jejich oslovování a v čem spolupráce spočívá? Interní záležitost, nechci sdělovat.
Chystáte se do budoucna přemýšlet třeba i o expanzi do zahraničí? Existují podobné služby i tam? Ano, zájemce z Polska i Slovenska začínáme mít a chtěli bychom odprodat master licenci do těchto zemí jako do prvních.
Jak jinak chcete firmu rozvíjet? V ČR pomocí franchisy a v EU pomocí master franchisy.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Hezký rozhovor, pro mě osobně blízké téma. Zajímalo by mě, jak se Romana poprala s loňskou velmi nešťastnou novelou dopravního zákona, kde příležitostná doprava šmahem pera spadla pod taxi službu. Jak to například řeší partner co má franšízu. Toto je totiž ukázkový model a příklad toho, jak je důležité odlišovat příležitostnou přepravu osob a taxislužbu. Copak je tohle nějaké taxi? Jak například partneři, nebo Romana sama řešila problém registrace vozů jako vozidel taxislužby, nebo nutnost opatřit všem řidičům průkaz řidiče taxislužby, atd.
Dobrý den pane Josefe, tím, že prodáváme franchisy, museli si jednotliví majitelé poboček sami udělat taxi zkoušky a zapsat svá vozidla do registru vozidel taxislužby. Obdrželi žluté taxi kartičky a vše je v pořádku. Mě osobně to příjde padlé na hlavu, vozíme opravdu klienty ze zdravotních středisek a domovů seniorů a naše zákony, o těch raději pomlčím… :-)
Děkuji za reakci, vidím, že tato situace s transformací příležitostné dopravy se Vám zdá stejně jako mě a většině dopravců naprosto mimo realitu. Já jsem loni se zájmem sledoval dění kolem petice příležitostných dopravců, ovšem stanovisko a metodický pokyn, který vydalo ministerstvo jen dokázal, že úředníci ministerstva absolutně nevědí, co který obor dopravy obnáší. Já osobně mám největší obavu z toho, že se auto někde na cestě s pasažéry porouchá. Při nutnosti sehnat opět registrované vozidlo taxislužby a řidiče s oprávněním mě jímá hrůza :-) Každopádně nenechme se otrávit, tak ať se Vám daří.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Josef P
Před 9 roky
Hezký rozhovor, pro mě osobně blízké téma. Zajímalo by mě, jak se Romana poprala s loňskou velmi nešťastnou novelou dopravního zákona, kde příležitostná doprava šmahem pera spadla pod taxi službu. Jak to například řeší partner co má franšízu. Toto je totiž ukázkový model a příklad toho, jak je důležité odlišovat příležitostnou přepravu osob a taxislužbu. Copak je tohle nějaké taxi? Jak například partneři, nebo Romana sama řešila problém registrace vozů jako vozidel taxislužby, nebo nutnost opatřit všem řidičům průkaz řidiče taxislužby, atd.
Odpovědět »
Tvarůžková Romana
Před 9 roky
Dobrý den pane Josefe, tím, že prodáváme franchisy, museli si jednotliví majitelé poboček sami udělat taxi zkoušky a zapsat svá vozidla do registru vozidel taxislužby. Obdrželi žluté taxi kartičky a vše je v pořádku. Mě osobně to příjde padlé na hlavu, vozíme opravdu klienty ze zdravotních středisek a domovů seniorů a naše zákony, o těch raději pomlčím… :-)
Odpovědět »
Josef P
Před 9 roky
Děkuji za reakci, vidím, že tato situace s transformací příležitostné dopravy se Vám zdá stejně jako mě a většině dopravců naprosto mimo realitu. Já jsem loni se zájmem sledoval dění kolem petice příležitostných dopravců, ovšem stanovisko a metodický pokyn, který vydalo ministerstvo jen dokázal, že úředníci ministerstva absolutně nevědí, co který obor dopravy obnáší. Já osobně mám největší obavu z toho, že se auto někde na cestě s pasažéry porouchá. Při nutnosti sehnat opět registrované vozidlo taxislužby a řidiče s oprávněním mě jímá hrůza :-) Každopádně nenechme se otrávit, tak ať se Vám daří.
Odpovědět »