Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Romana Tvarůžková: Jsme tady pro klienty, kteří nemají nárok na sanitku, a volali by si taxíka

Inzerce

Inzerce

romana-tvaruzkova-velkyKdyž jsem poprvé viděl koncept Novodobé Sanitky, myslel jsem si, že za ním stojí nějaká velká společnost. Můj dojem podpořilo i to, že firma nabízí k prodeji vlastní franchisu a že po celé České republice najdete 24 poboček v různých městech a krajích. Jakmile jsem si ale všiml, že místo velké firmy vše provozuje 29letá Romana Tvarůžková, nemohl jsem ji nepožádat o rozhovor.

Inzerce

Princip Novodobé Sanitky je jednoduchý – pomáhá těm, kdo podle zákona nemají nárok na sanitku a potřebují se dopravit k lékaři. Služba je určena zejména nemocným, starším či tělesně postiženým lidem. Firma se v roce 2012 stala Podnikatelem roku podle společnosti T-Mobile a za necelé tři roky své existence se objevila už v řadě tištěných i online médií.

Romano, jak vás vůbec napadlo vymyslet podobnou službu a přijít s ní na trh?
Zjišťovala jsem, co na trhu chybí a čím by se člověk mohl v dnešní době ještě prosadit, a proto mě napadla tato Novodobá Sanitka. Sama jsem akreditovaná řidička sanitky, a tak jsem k tomuto nápadu neměla až tak daleko…

Založila jste ji ve svých 27 letech. Co byl váš prvotní cíl? Čekala jste, že se firma tak rozroste?
Prvotní cíl byl pomáhat lidem a samozřejmě se tím živit. Nikdy bych nečekala, že se mi podaří během 1 roku rozjet franchisový systém takovou rychlostí, že odprodám tolik poboček. To vše je samozřejmě díky hlavnímu partneru T-Mobile, který nám dal do reklamy obrovské peníze a zviditelňoval nás.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jak jste podporu od takové společnosti získala?
Vyhrála jsem krajské kolo soutěže pro začínající podnikatele Rozjezdy 2012. Poté se hlasovalo o celostátním vítězi ve veřejném hlasování, kde si vítěze určovali sami lidé. Obhájila jsem prvenství a vyhrála Podnikatele roku 2012.

romana-tvaruzkova-2
Zdroj fotky: Archiv Romany Tvarůžkové

Proč jste se vůbec rozhodla vydat cestou podnikatelky a nešla jste místo toho pracovat třeba do zdravotnictví?
Jsem střelec, nedokážu být závislá na zaměstnavateli. Potřebuju vést lidi, tvořit a volně dýchat.

Kolik lidí dnes pro Novodobou Sanitku s.r.o. pracuje? Máte nějaké vlastní prostory?
Máme samozřejmě sídlo firmy a pracují pro mě interně 2 lidé.

Vysvětlete nám, jaký je rozdíl mezi vaší a klasickou sanitkou? A proč vaše služby vůbec využít?
My si můžeme účtovat peníze v hotovosti, dojezd k nemocnému máme do 15–30 minut. Ve vozidle máme občerstvení, noviny, deku na přikrytí a o klienta se s péčí staráme. To asi hovoří o všem. Samozřejmě ti, kteří mají nárok na sanitku, ji využijí. Jsme tady pro klienty, kteří na ni nárok nemají, a tak by si volali taxíka nebo by je musela odvést rodina. Na nás se mohou spolehnout, dokonce rodinám posíláme i sms, že je klient v pořádku doma.

Kdo má nárok na klasickou sanitku?
To je různé. Někdy na ni nemáte nárok, když vám operují koleno, a jindy vás jen bolí břicho a na interně ji dostanete. Je to opravdu různé a závisí to na pojišťovnách.

Jak jste na tom s cenami? Podobná služba orientovaná z velké části i na lidi v důchodovém věku nemůže být příliš cenově náročná.
Snažíme se mít ceny tak, aby nás uživili a zároveň aby byly pod cenami taxislužeb a přijatelné pro seniory. Našimi klienty ale nejsou pouze senioři. Vozíme lékaře, sestry, lékařské studie, maminky z porodnic apod.

Kdo je tedy vaším nejčastějším klientem?
80 % tvoří senioři, zbytek jak jsem již zmínila, lékaři, sestry, mladí lidé…

Využila jste na začátku třeba i peněz investora, případně nějaké půjčky? Jak jste to vše zafinancovala?
Využila jsem půjčky rodiny a hodně pomohl již zmíněný hlavní partner T-Mobile, bez něj bychom se v životě nehnuli a na tak obrovskou reklamní kampaň nikdy neměli.

romana-tvaruzkova-1
Zdroj fotky: Archiv Romany Tvarůžkové

I pro vás je určitě důležitý marketing. Jak potenciální klienty oslovujete? Jak se o vás dozvědí?
To vše jsou bohužel otázky na interní záležitosti, na které bych nechtěla odpovídat. Mohu jen říct, že několik milionů korun do nás opět dal T-Mobile, a tím nás zviditelnil po celé ČR.

Velmi mne zaujal váš franchisový model. Přijde mi to tak, že jste svou službu spustila v jednom městě a pak vás napadlo ji rozšířit i do dalších měst, ale sama byste to nezvládla. Jsem daleko od pravdy?
Ano, sama jsem musela nabírat zkušenosti a necelé 2 roky jako každý správný podnikatel si „osahat“ svou práci. Poté díky velkému zájmu o naši ochrannou známku jsme udělali franchisový systém a Sanitku začali rozjíždět po ČR.

Přenecháváte správu a propagaci pobočky franchisanta plně v jeho režii? Nebo i vy sama do všeho nějak zasahujete?
Určitě zasahuji do spousty věcí tak, aby systém dobře fungoval. Jsem v hodně věcech otevřená a nebráním se jinému názoru či nápadu. Samozřejmě máme smlouvy nastaveny tak, aby systém dobře fungoval.

Ve kterém městě jste zaznamenala největší zájem o vaše služby? A čím to podle vás je?
Popravdě ve všech, kde Sanitka je. A tam, kde není, tam brzy bude, a to díky zájmu samotných zdravotních středisek i samotných obyvatel daného města o naši firmu.

Do jakých měst se v budoucnu chystáte?
Do všech, které ještě nejsou obsazeny.

Co je pro provozování služeb Novodobé Sanitky potřebné? Určitě to nemůže dělat každý.
Franchisanty si patřičně vybíráme. Pokud je člověk „lidský“, má alespoň výuční list a je spolehlivý, není problém si naši franchisu zakoupit. Nyní máme 3 pobočky prodány samotným zdravotníkům a jednomu lékaři, který toto vykonává s kolegou a střídají se v práci, to je velký úspěch.

Je zapotřebí i nějaké zdravotnické vzdělání?
Ne, nemusí být zdravotní vzdělání. Avšak mnoho franchisantů jej má.

Vy sama v tomto oboru máte nějaké zkušenosti?
Ano, mám akreditaci řidičky DRNR a 2letou zkušenost z provozu naší Sanitky.

Čemu se dnes ve firmě věnujete? Řídíte i auto, nebo jen firmu?
Pouze vedení firmy.

Všiml jsem si, že spolupracujete s mnoha zdravotnickými zařízeními, doktory a dalšími. Jak probíhalo jejich oslovování a v čem spolupráce spočívá?
Interní záležitost, nechci sdělovat.

Chystáte se do budoucna přemýšlet třeba i o expanzi do zahraničí? Existují podobné služby i tam?
Ano, zájemce z Polska i Slovenska začínáme mít a chtěli bychom odprodat master licenci do těchto zemí jako do prvních.

Jak jinak chcete firmu rozvíjet?
V ČR pomocí franchisy a v EU pomocí master franchisy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Komentáře

Josef P

Před 9 roky

Hezký rozhovor, pro mě osobně blízké téma. Zajímalo by mě, jak se Romana poprala s loňskou velmi nešťastnou novelou dopravního zákona, kde příležitostná doprava šmahem pera spadla pod taxi službu. Jak to například řeší partner co má franšízu. Toto je totiž ukázkový model a příklad toho, jak je důležité odlišovat příležitostnou přepravu osob a taxislužbu. Copak je tohle nějaké taxi? Jak například partneři, nebo Romana sama řešila problém registrace vozů jako vozidel taxislužby, nebo nutnost opatřit všem řidičům průkaz řidiče taxislužby, atd.

Odpovědět »

Tvarůžková Romana

Před 9 roky

Dobrý den pane Josefe, tím, že prodáváme franchisy, museli si jednotliví majitelé poboček sami udělat taxi zkoušky a zapsat svá vozidla do registru vozidel taxislužby. Obdrželi žluté taxi kartičky a vše je v pořádku. Mě osobně to příjde padlé na hlavu, vozíme opravdu klienty ze zdravotních středisek a domovů seniorů a naše zákony, o těch raději pomlčím… :-)

Odpovědět »

Josef P

Před 9 roky

Děkuji za reakci, vidím, že tato situace s transformací příležitostné dopravy se Vám zdá stejně jako mě a většině dopravců naprosto mimo realitu. Já jsem loni se zájmem sledoval dění kolem petice příležitostných dopravců, ovšem stanovisko a metodický pokyn, který vydalo ministerstvo jen dokázal, že úředníci ministerstva absolutně nevědí, co který obor dopravy obnáší. Já osobně mám největší obavu z toho, že se auto někde na cestě s pasažéry porouchá. Při nutnosti sehnat opět registrované vozidlo taxislužby a řidiče s oprávněním mě jímá hrůza :-) Každopádně nenechme se otrávit, tak ať se Vám daří.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Inzerce