Inzerce

Inzerce

Richard Branson, britský podnikatel, který na jedné značce vytvořil obrovské impérium

Dnes se podíváme blíže na podnikatele, který si dal za cíl vyletět až ke hvězdám, což se mu povedlo. Richard Branson totiž dokázal vytvořit nesmírně široké obchodní impérium zahrnující více jak tři sta společností, z nichž jedna se zabývá i lety do kosmu.

Virgin Group, jeho impérium

Richard Branson se narodil 18. července 1950. Jako dítě prý trpěl dyslexií a krátkozrakostí, na jeho obchodním talentu se to ovšem vůbec nepodepsalo. Ve svých šestnácti letech začal podnikat a vytvořil svůj první projekt – školní noviny nazvané Student. O čtyři roky později založil svou značku Virgin, která je dnes proslavená po celém světě. Začal se zásilkovým prodejem gramofonových desek, o dva roky později dokonce otevřel kamenné obchody.

Kromě toho vlastní nahrávací společnost, která zastupovala nebo zastupuje ta nejznámější jména na poli hudebního byznysu, například Rolling Stones, Sex Pistols nebo Phil Collins. V roce 1992 nahrávací společnost prodal, i když nerad, za půl miliardy britských liber. V osmdesátých letech založil společnosti na distribuci filmů do televizního vysílání, leteckou přepravní společnost a cestovní kancelář, vše pod značkou Virgin. V devadesátých letech se k tomu přidalo nové vydavatelství, kosmetická firma, telekomunikační podnik, vlaková doprava a firma organizující svatby. V roce 2004 zakložil Richard Branson svůj asi nejambicióznější projekt, Virgin Galactic, firmu zaměřenou na komerční cesty do kosmu a vesmírnou turistiku. Branson je v této oblasti průkopníkem a očekává velký nárůst zájmu během několika málo let.

Dnes je Branson čtvrtým nejbohatším Britem a jeho majetek se odhaduje na 4,2 miliardy amerických dolarů. Jeho obchodní impérium Virgin Group zahrnuje více než čtyři sta firem po celém světě.

Každá cesta začíná prvním krokem

Richard Branson vždy kladl důraz na postupné plnění úkolů, krůček po krůčku: „Pokud si budete klást různé výzvy (úkoly), porostete, váš život se změní, váš náhled bude pozitivní. Není to vždycky jednoduché dosáhnout nějakého cíle, ale není to důvod přestat. Místo toho si raději řekněte: Já to udělám. Budu to zkoušet dokud nevyhraju.“

Také zdůrazňoval důležitost relaxace a odpočinku: „Upřímně věřím, že práce by měla být protkána zábavou a tím myslím, že by vás měla bavit, ne pracovat, trápit se a být stresován. Nevidím důvod proč strávit každý moment od vstávání ráno prací někdy až k bodu vyčerpání. Zábava nás osvěžuje, je stimulační a životně důležitá k fyzické a duševní rovnováze. Vědět jak se smát a milovat a ocenit druhé, to je to, o čem je život.“

Také zdůrazňuje důležitost činů, které mají větší hodnotu než pouhá slova: „Nejlepší lekci co jsem se kdy naučil bylo Udělej To. Cokoliv to je, jakkoliv těžké a skličující se to jeví, jak řekl starověký Řek, Platón: „Začátek je nejdůležitější část každé práce“, zatímco Číňané říkají: „Cesta 1000 mil dlouhá začíná prvním krokem.“

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

pavel-ungr-freelance-klub-web

Upřímná zpověď Pavla Ungra. Proběhl 3. Freelance Klub

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

Zpětné odkazy

Vyzkoušejte: 8 tipů, jak mohou e-shopy získávat zpětné odkazy

Tvorba eshopu

13 mýtů o provozování e-shopů, kterým věří začátečníci

radim-stezka-web

Radim Stezka (Queens): Jak spolupracovat s influencery?

josef-slerka-web

Josef Šlerka: Udělejte si z učení návyk. A nepospíchejte

Inzerce