Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Získejte zákazníky, registrujte se do vyhledávačů zboží!

Vladimír Macko
Před 12 roky

Pokud vlastníte internetový obchod, určitě chcete, aby vám co nejvíce vynášel. Čím vyšší budete mít návštěvnost, tím je vyšší šance, že budete mít i více zákazníků. Návštěvnost a zpětné odkazy vám zajistí i registrace do vyhledávačů.

Vyhledávače zboží slouží pro internetové obchody, které vkládají do vyhledávačů zboží XML feed. Díky tomu si může zákazník porovnávat produkty, o které má zájem, a to někdy i v desítkách obchodů. Tak si může zákazník vybrat nejlepší nabídku. Abyste mohli konkurovat dalším obchodům se stejným sortimentem, je také důležité, abyste měli přehled o jejich nabídce, vyrovnat se jí, případně dát lepší nabídku.

Výsledkem je, že registrací získáte zpětné odkazy, ale také můžete získat i reálné zákazníky. To však už závisí i na cenách a kvalitě produktů.

Kde se registrovat

České vyhledávače zboží, do kterých se vyplatí registrovat:

Inzerce

  • Heureka.cz
  • Zbozi.cz
  • Srovnanicen.cz
  • Hyperzbozi.cz
  • Hledejceny.cz
  • Monitor.cz

Pokud jste zaměřeni i na slovenský trh, určitě se registrujte do následujících vyhledávačů:

  • Najnakup.sk
  • Heureka.sk
  • Monitor-cien.sk
  • Pricemania.sk
  • Tovar.sk

Na internetu se samozřejmě nachází mnohem více takových vyhledávačů, do kterých se můžete registrovat. Do čím více vyhledávačů se zaregistrujete, tím získáte více zpětných odkazů, tudíž budete mít i větší šanci získat více zákazníků.

Jak se registrovat

  1. Vyberte si vyhledávač nebo vyhledávače, do kterých se chcete registrovat. Jak jsem výše zmínil, registrací do více vyhledávačů získáte více potencionálních zákazníků.
  2. Přečtěte si pořádně podmínky vyhledávačů zboží. Hlavně strukturu, jak má vypadat XML feed. Struktura feedu je různá.  Na stránkách jednotlivých vyhledávačů najdete, jak má vypadat.
  3. Generujte XML feed z vašeho e-shopu. Některé e-shopy již mají zabudovanou funkci generování feedu. Při některých systémech, jako například PrestaShop, je třeba si zakoupit modul na generování XML feedu.
  4. Upřednostňujte automatické generování feedu v určitých intervalech. Zajistíte tak aktuálnost produktů, což hraje velkou roli v tom, zda vás vyhledávač potrestá, nebo ne.
  5. Registrujte se do vyhledávače zboží a vložte XML feed.
  6. Dávejte si pozor na pravidla, abyste nebyl penalizován.

Na co si dávat pozor

Nezapomeňte si pořádně přečíst podmínky, pod kterými váš e-shop registrujete. Po porušení podmínek můžete být potrestán a váš e-shop může být vyřazen.

Mezi základní pravidla na stránce Heureka.cz, které byste měli dodržovat, patří:

  • pravdivé a aktuální informace o produktech,
  • cena produktů musí být v Kč a musí být konečná, včetně všech poplatků,
  • pravdivé informace o dostupnosti produktů.

Samozřejmě několik pravidel, které je třeba dodržovat. Každý vyhledávač si může upravovat pravidla podle sebe, proto se nemusí shodovat. Z tohoto důvodu si je raději přečtěte.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)