Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Radek Hrachovec: Jak dělat retenční marketing e-shopu?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Radek Hrachovec je odborník na retenční marketing. V posledních dvou letech přichází největší zájem o jeho obor z e-commerce. Většina e-shopů ale nechápe, co si pod pojmy jako „retence“ nebo „věrnostní program“ představit. V tomto videu jim to vysvětlíme.

„Po letech ztrát už bylo nutné začít generovat zisky, a ty se nedají generovat tak, že člověk neustále kupuje nové zákazníky,“ říká Radek, který se retenčnímu marketingu věnuje od roku 1998 a řadí se mezi největší experty na vytváření věrnostních strategií ve střední Evropě.

Už ve svých 23 letech byl zodpovědný za start věrnostního programu Baťa klub a následujících 11 let se o něj osobně staral. Od roku 2010 jako nezávislý konzultant nasbíral zkušenosti na dvou desítkách projektů jako Blažek klub, Karta Ambiente, Medusacard nebo GOPASS.

„My hrozně podceňujeme hospitality. Tu péči a starost. Jako bychom se tím nechtěli zabývat. Jiné národy to v sobě mají mnohem víc. My budujeme, řešíme… Jsme tak trochu národ techniků. V retenci to ale není jenom o zlepšování produktů, ale o schopnosti dát vědět zákazníkům, že nám na nich záleží,“ vysvětluje v rozhovoru, jak funguje retenční marketing, a dodává: „Nebudovat věrnostní program znamená kašlat na svoje zákazníky.“

Jeho hlavní poselství celého rozhovoru je jednoduché: „Polovinu času věnujte lidem, kterým jste už prodali.“ Sami ale určitě víte, jak málo firem se jím řídí, ačkoliv by jim to mohlo přinést překvapivé výsledky.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč české firmy podceňují retenční marketing?
  • Co si představujeme pod pojmem „věrnostní program“ a proč je to špatně?
  • Proč nemít na webu věrnostní program?
  • Jak se buduje důvěra našich zákazníků?
  • Kde její budování můžeme nejsnáze podpořit?
  • Jak (ne)pracovat s daty a jak se (ne)dívat na svoje zákazníky?
  • V čem se můžeme inspirovat z kamenného světa?
  • Jak se bude retenční marketing do budoucna vyvíjet?

Další inspirace:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Jakub Mikoláš

Před 7 roky

Skvelý rozhovor Jirko!
Musím povedať, že mi to úplne zmenilo pohľad na to, ako vnímať zákazníka.. Zbytočne sa budem snažiť o výkonnostný marketing a pchať do neho peniaze, keď ten človek na mňa neskôr zabudne a už nenakúpi – potom sú všetky peniaze vyhodené za marketing zbytočné. Pozrel som si aj štatistiky, u mňa tvorí 12% zákazníkov 30% celkového obratu. Po tomto rozhovore som si uvedomil, že je čas sa zamerať na retenciu a vzťah so zákazníkom, a udržať si zákazníka dlhodobo.
Ešte raz ďakujem!

Odpovědět »

Michal Husák Sledovat @husakmichal1

Před 7 roky

Výborné. Přesně s tím pro-zákaznickým přístupem souhlasím, a také se to v naší republice opravdu musíme ještě hodně učit. Důvěryhodnost, zákaznická podpora, kvalita jsou základem prosperující firmy.

Odpovědět »

V.F.

Před 7 roky

Ahoj Jirko!

Super pokec o retenčnom marketingu……..
Mohol by si niekedy urobiť aj rozhovor s uspešným MLM marketerom a trochu rozobrať tento druh biznisu……

Odpovědět »

Michal Horák Sledovat @horakm

Před 7 roky

Zrovna téma věrnostního programu řešíme pro náš e-shop, takže tenhle výborný rozhovor přichází jako na zavolanou. Velmi inspirativní, děkuji!

Odpovědět »

Adam Kysel

Před 6 roky

doufám že bude pokračování, thx:)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)