Inzerce

Inzerce

Radek Hrachovec: Jak dělat retenční marketing e-shopu?

Radek Hrachovec je odborník na retenční marketing. V posledních dvou letech přichází největší zájem o jeho obor z e-commerce. Většina e-shopů ale nechápe, co si pod pojmy jako „retence“ nebo „věrnostní program“ představit. V tomto videu jim to vysvětlíme.

„Po letech ztrát už bylo nutné začít generovat zisky, a ty se nedají generovat tak, že člověk neustále kupuje nové zákazníky,“ říká Radek, který se retenčnímu marketingu věnuje od roku 1998 a řadí se mezi největší experty na vytváření věrnostních strategií ve střední Evropě.

Už ve svých 23 letech byl zodpovědný za start věrnostního programu Baťa klub a následujících 11 let se o něj osobně staral. Od roku 2010 jako nezávislý konzultant nasbíral zkušenosti na dvou desítkách projektů jako Blažek klub, Karta Ambiente, Medusacard nebo GOPASS.

„My hrozně podceňujeme hospitality. Tu péči a starost. Jako bychom se tím nechtěli zabývat. Jiné národy to v sobě mají mnohem víc. My budujeme, řešíme… Jsme tak trochu národ techniků. V retenci to ale není jenom o zlepšování produktů, ale o schopnosti dát vědět zákazníkům, že nám na nich záleží,“ vysvětluje v rozhovoru, jak funguje retenční marketing, a dodává: „Nebudovat věrnostní program znamená kašlat na svoje zákazníky.“

Jeho hlavní poselství celého rozhovoru je jednoduché: „Polovinu času věnujte lidem, kterým jste už prodali.“ Sami ale určitě víte, jak málo firem se jím řídí, ačkoliv by jim to mohlo přinést překvapivé výsledky.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč české firmy podceňují retenční marketing?
  • Co si představujeme pod pojmem „věrnostní program“ a proč je to špatně?
  • Proč nemít na webu věrnostní program?
  • Jak se buduje důvěra našich zákazníků?
  • Kde její budování můžeme nejsnáze podpořit?
  • Jak (ne)pracovat s daty a jak se (ne)dívat na svoje zákazníky?
  • V čem se můžeme inspirovat z kamenného světa?
  • Jak se bude retenční marketing do budoucna vyvíjet?

Další inspirace:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

sm-neziskovky-web

E-mail marketing pro neziskovky | Lucie Hošková a Markéta Danišová

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Jakub Mikoláš

Před 4 roky

Skvelý rozhovor Jirko!
Musím povedať, že mi to úplne zmenilo pohľad na to, ako vnímať zákazníka.. Zbytočne sa budem snažiť o výkonnostný marketing a pchať do neho peniaze, keď ten človek na mňa neskôr zabudne a už nenakúpi – potom sú všetky peniaze vyhodené za marketing zbytočné. Pozrel som si aj štatistiky, u mňa tvorí 12% zákazníkov 30% celkového obratu. Po tomto rozhovore som si uvedomil, že je čas sa zamerať na retenciu a vzťah so zákazníkom, a udržať si zákazníka dlhodobo.
Ešte raz ďakujem!

Odpovědět »

Michal Husák Sledovat @husakmichal1

Před 4 roky

Výborné. Přesně s tím pro-zákaznickým přístupem souhlasím, a také se to v naší republice opravdu musíme ještě hodně učit. Důvěryhodnost, zákaznická podpora, kvalita jsou základem prosperující firmy.

Odpovědět »

V.F.

Před 4 roky

Ahoj Jirko!

Super pokec o retenčnom marketingu……..
Mohol by si niekedy urobiť aj rozhovor s uspešným MLM marketerom a trochu rozobrať tento druh biznisu……

Odpovědět »

Michal Horák Sledovat @horakm

Před 4 roky

Zrovna téma věrnostního programu řešíme pro náš e-shop, takže tenhle výborný rozhovor přichází jako na zavolanou. Velmi inspirativní, děkuji!

Odpovědět »

Adam Kysel

Před 3 roky

doufám že bude pokračování, thx:)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

ondrej-preuss

Konec právníků v Čechách?

marie-havlickova-web

Marie Havlíčková (Slevomat): Transformace ze slev na zážitky, změna firemní kultury, výsledek akvizice firmy

petr-andrysek-web

Petr Andrýsek: Jak se buduje úspěšná agentura?

petr-mysak-web

Petr Myšák: Co to jsou archetypy a jak je využít pro své podnikání?

Inzerce