Inzerce

Radek Hrachovec: Jak dělat retenční marketing e-shopu?

Radek Hrachovec je odborník na retenční marketing. V posledních dvou letech přichází největší zájem o jeho obor z e-commerce. Většina e-shopů ale nechápe, co si pod pojmy jako „retence“ nebo „věrnostní program“ představit. V tomto videu jim to vysvětlíme.

„Po letech ztrát už bylo nutné začít generovat zisky, a ty se nedají generovat tak, že člověk neustále kupuje nové zákazníky,“ říká Radek, který se retenčnímu marketingu věnuje od roku 1998 a řadí se mezi největší experty na vytváření věrnostních strategií ve střední Evropě.

Už ve svých 23 letech byl zodpovědný za start věrnostního programu Baťa klub a následujících 11 let se o něj osobně staral. Od roku 2010 jako nezávislý konzultant nasbíral zkušenosti na dvou desítkách projektů jako Blažek klub, Karta Ambiente, Medusacard nebo GOPASS.

„My hrozně podceňujeme hospitality. Tu péči a starost. Jako bychom se tím nechtěli zabývat. Jiné národy to v sobě mají mnohem víc. My budujeme, řešíme… Jsme tak trochu národ techniků. V retenci to ale není jenom o zlepšování produktů, ale o schopnosti dát vědět zákazníkům, že nám na nich záleží,“ vysvětluje v rozhovoru, jak funguje retenční marketing, a dodává: „Nebudovat věrnostní program znamená kašlat na svoje zákazníky.“

Jeho hlavní poselství celého rozhovoru je jednoduché: „Polovinu času věnujte lidem, kterým jste už prodali.“ Sami ale určitě víte, jak málo firem se jím řídí, ačkoliv by jim to mohlo přinést překvapivé výsledky.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč české firmy podceňují retenční marketing?
  • Co si představujeme pod pojmem „věrnostní program“ a proč je to špatně?
  • Proč nemít na webu věrnostní program?
  • Jak se buduje důvěra našich zákazníků?
  • Kde její budování můžeme nejsnáze podpořit?
  • Jak (ne)pracovat s daty a jak se (ne)dívat na svoje zákazníky?
  • V čem se můžeme inspirovat z kamenného světa?
  • Jak se bude retenční marketing do budoucna vyvíjet?

Další inspirace:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

eliska-flasarova-web

Jak řídit marketing vaší firmy? | Eliška Flasarová (SmartEmailing.cz)

radek-mrkos-web

Rozjezd e-shopu Albatros Media, zdroje objednávek | Radek Mrkos

Právě vyšlo

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Jakub Mikoláš

Před 5 roky

Skvelý rozhovor Jirko!
Musím povedať, že mi to úplne zmenilo pohľad na to, ako vnímať zákazníka.. Zbytočne sa budem snažiť o výkonnostný marketing a pchať do neho peniaze, keď ten človek na mňa neskôr zabudne a už nenakúpi – potom sú všetky peniaze vyhodené za marketing zbytočné. Pozrel som si aj štatistiky, u mňa tvorí 12% zákazníkov 30% celkového obratu. Po tomto rozhovore som si uvedomil, že je čas sa zamerať na retenciu a vzťah so zákazníkom, a udržať si zákazníka dlhodobo.
Ešte raz ďakujem!

Odpovědět »

Michal Husák Sledovat @husakmichal1

Před 5 roky

Výborné. Přesně s tím pro-zákaznickým přístupem souhlasím, a také se to v naší republice opravdu musíme ještě hodně učit. Důvěryhodnost, zákaznická podpora, kvalita jsou základem prosperující firmy.

Odpovědět »

V.F.

Před 5 roky

Ahoj Jirko!

Super pokec o retenčnom marketingu……..
Mohol by si niekedy urobiť aj rozhovor s uspešným MLM marketerom a trochu rozobrať tento druh biznisu……

Odpovědět »

Michal Horák Sledovat @horakm

Před 5 roky

Zrovna téma věrnostního programu řešíme pro náš e-shop, takže tenhle výborný rozhovor přichází jako na zavolanou. Velmi inspirativní, děkuji!

Odpovědět »

Adam Kysel

Před 3 roky

doufám že bude pokračování, thx:)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda