Blankytná jako studánka, temná jako hluboký les: Barvy nás ovlivňují víc, než si myslíme. Neudržíte při práci pozornost a myšlenky vám těkají všude možně? Někdy stačí změnit detail – třeba obraz na zdi.
Působení barev na lidský mozek je jeden z nejzajímavějších aspektů psychologie. Stovky světových značek si daly zpracovat drahé studie o tom, jaké barvy budou nejvhodnější pro jejich logo, přebaly nebo písmo. Nejpoužívanější barvou v marketingu se díky nim stala žlutá.
Výzkumů se zúčastnily tisíce respondentů. Přesto psychologové upozorňují, že nejde přesně odhadnout, jak barvy působí konkrétně na vás – jedná se o souhru různých faktorů ovlivněných povahou i dosavadními zážitky.
Podle Amarova průvodce psychologií barev představuje červená barvu fyzična a modrá duchovna. Rudá má nejdelší vlnovou délku ze všech barev – proto platí za nejsilnější. Když vám práce nejde, červená dodá sebevědomí a nový, svěží pohled na věc.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Modrá barva podporuje mentální aktivitu. Kdo pracuje s čísly, texty nebo se obecně potřebuje při práci hodně soustředit, pomůže mu právě pohled do modré. K ideálním motivům patří:
Zelenou rozpozná lidské oko nejsnáze ze všech druhů barev. Uklidňuje, navozuje rovnováhu a harmonii. Ideální bojovník proti přepracování. Nemůžete vyrazit do lesa? Díky foto obrazu na zdi přijde příroda za vámi. Zvolte například:
Žlutou označují psychologové za nejveselejší barvu spektra, symbol emocí. Ne nadarmo má 75 % prodaných zvýrazňovačů žlutou barvu. Stimuluje dobrou náladu a pozitivní myšlení.
Máte dvě možnosti – buď vybrat už hotový design a jen zvolit velikost podle vaší zdi, nebo si nechat natisknout motiv, který si sami vyfotíte. Fotku jde vytisknout na plátno, plastovou desku nebo jako plakát. Při pohledu na vlastní fotku si připomenete příjemné chvíle a práce vám hned půjde lépe od ruky.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 3 dny
Před 3 dny
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce