Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Psychologie barev při práci: Dobře zvolený foto obraz zvýší váš výkon

Blankytná jako studánka, temná jako hluboký les: Barvy nás ovlivňují víc, než si myslíme. Neudržíte při práci pozornost a myšlenky vám těkají všude možně? Někdy stačí změnit detail – třeba obraz na zdi.

Působení barev na lidský mozek je jeden z nejzajímavějších aspektů psychologie. Stovky světových značek si daly zpracovat drahé studie o tom, jaké barvy budou nejvhodnější pro jejich logo, přebaly nebo písmo. Nejpoužívanější barvou v marketingu se díky nim stala žlutá.

Výzkumů se zúčastnily tisíce respondentů. Přesto psychologové upozorňují, že nejde přesně odhadnout, jak barvy působí konkrétně na vás – jedná se o souhru různých faktorů ovlivněných povahou i dosavadními zážitky.

Červená stimuluje fyzickou aktivitu, modrá intelekt

Podle Amarova průvodce psychologií barev představuje červená barvu fyzična a modrá duchovna. Rudá má nejdelší vlnovou délku ze všech barev – proto platí za nejsilnější. Když vám práce nejde, červená dodá sebevědomí a nový, svěží pohled na věc.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Ukázky motivů pro sebevědomí a fyzično

Modrá barva podporuje mentální aktivitu. Kdo pracuje s čísly, texty nebo se obecně potřebuje při práci hodně soustředit, pomůže mu právě pohled do modré. K ideálním motivům patří:

  • Moře, jezera, řeky a další vodní plochy
  • Ledovce a sníh
  • Nebeská modř

Potřebujete si odpočinout? Pohleďte do zeleně

Zelenou rozpozná lidské oko nejsnáze ze všech druhů barev. Uklidňuje, navozuje rovnováhu a harmonii. Ideální bojovník proti přepracování. Nemůžete vyrazit do lesa? Díky foto obrazu na zdi přijde příroda za vámi. Zvolte například:

  • Rozkvetlou louku
  • Les s probleskujícími paprsky slunce
  • Makro detail rostliny

Podléháte při práci skepsi? Zahleďte se do žluté

Žlutou označují psychologové za nejveselejší barvu spektra, symbol emocí. Ne nadarmo má 75 % prodaných zvýrazňovačů žlutou barvu. Stimuluje dobrou náladu a pozitivní myšlení.

Kde a jak vybrat foto obraz?

Máte dvě možnosti – buď vybrat už hotový design a jen zvolit velikost podle vaší zdi, nebo si nechat natisknout motiv, který si sami vyfotíte. Fotku jde vytisknout na plátno, plastovou desku nebo jako plakát. Při pohledu na vlastní fotku si připomenete příjemné chvíle a práce vám hned půjde lépe od ruky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

marek-odehnal-web

Investování pro freelancery | Marek Odehnal

Právě vyšlo

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
petr-rokyta-web

18 let budování firmy. V Česku, Rusku a dalších zemích | Petr Rokyta (Automator)

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

TOP obsah

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Premium
petr-janosik-web

SaaS byznys: Jak se buduje Smartlook? | Petr Jánošík

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Inzerce