Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Psychologie barev při práci: Dobře zvolený foto obraz zvýší váš výkon

inzerce
Před 5 roky

Blankytná jako studánka, temná jako hluboký les: Barvy nás ovlivňují víc, než si myslíme. Neudržíte při práci pozornost a myšlenky vám těkají všude možně? Někdy stačí změnit detail – třeba obraz na zdi.

Působení barev na lidský mozek je jeden z nejzajímavějších aspektů psychologie. Stovky světových značek si daly zpracovat drahé studie o tom, jaké barvy budou nejvhodnější pro jejich logo, přebaly nebo písmo. Nejpoužívanější barvou v marketingu se díky nim stala žlutá.

Výzkumů se zúčastnily tisíce respondentů. Přesto psychologové upozorňují, že nejde přesně odhadnout, jak barvy působí konkrétně na vás – jedná se o souhru různých faktorů ovlivněných povahou i dosavadními zážitky.

Červená stimuluje fyzickou aktivitu, modrá intelekt

Podle Amarova průvodce psychologií barev představuje červená barvu fyzična a modrá duchovna. Rudá má nejdelší vlnovou délku ze všech barev – proto platí za nejsilnější. Když vám práce nejde, červená dodá sebevědomí a nový, svěží pohled na věc.

Inzerce

Ukázky motivů pro sebevědomí a fyzično

Modrá barva podporuje mentální aktivitu. Kdo pracuje s čísly, texty nebo se obecně potřebuje při práci hodně soustředit, pomůže mu právě pohled do modré. K ideálním motivům patří:

  • Moře, jezera, řeky a další vodní plochy
  • Ledovce a sníh
  • Nebeská modř

Potřebujete si odpočinout? Pohleďte do zeleně

Zelenou rozpozná lidské oko nejsnáze ze všech druhů barev. Uklidňuje, navozuje rovnováhu a harmonii. Ideální bojovník proti přepracování. Nemůžete vyrazit do lesa? Díky foto obrazu na zdi přijde příroda za vámi. Zvolte například:

  • Rozkvetlou louku
  • Les s probleskujícími paprsky slunce
  • Makro detail rostliny

Podléháte při práci skepsi? Zahleďte se do žluté

Žlutou označují psychologové za nejveselejší barvu spektra, symbol emocí. Ne nadarmo má 75 % prodaných zvýrazňovačů žlutou barvu. Stimuluje dobrou náladu a pozitivní myšlení.

Kde a jak vybrat foto obraz?

Máte dvě možnosti – buď vybrat už hotový design a jen zvolit velikost podle vaší zdi, nebo si nechat natisknout motiv, který si sami vyfotíte. Fotku jde vytisknout na plátno, plastovou desku nebo jako plakát. Při pohledu na vlastní fotku si připomenete příjemné chvíle a práce vám hned půjde lépe od ruky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký

daniel-musil-web

Revenue operations: Co to je a proč by to vaše firma měla řešit? | Daniel Musil (AITOM)

jiri-jemelka-web

Roste vám konkurence? Jak to na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
jiri-rostecky-topline3

TOP Line #3: Rostou ceny reklamy i tržby e-shopů | Petr Miklík (Grizly) a Ondřej Chvojka (Shoptet)

Premium Nyní zdarma
jirkovi-klienti-3

Jirkovi klienti #3: Úspěšné podnikání neexistuje

Premium
jiri-navratil-web

Dr. Max roste. Co ho odlišuje ve velmi konkurenčním prostředí? | Jiří Navrátil

jaroslav-pokorny-web

Růst malé firmy na miliardu. Co je potřeba změnit? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)