Inzerce

Inzerce

Psychologie barev při práci: Dobře zvolený foto obraz zvýší váš výkon

Blankytná jako studánka, temná jako hluboký les: Barvy nás ovlivňují víc, než si myslíme. Neudržíte při práci pozornost a myšlenky vám těkají všude možně? Někdy stačí změnit detail – třeba obraz na zdi.

Působení barev na lidský mozek je jeden z nejzajímavějších aspektů psychologie. Stovky světových značek si daly zpracovat drahé studie o tom, jaké barvy budou nejvhodnější pro jejich logo, přebaly nebo písmo. Nejpoužívanější barvou v marketingu se díky nim stala žlutá.

Výzkumů se zúčastnily tisíce respondentů. Přesto psychologové upozorňují, že nejde přesně odhadnout, jak barvy působí konkrétně na vás – jedná se o souhru různých faktorů ovlivněných povahou i dosavadními zážitky.

Červená stimuluje fyzickou aktivitu, modrá intelekt

Podle Amarova průvodce psychologií barev představuje červená barvu fyzična a modrá duchovna. Rudá má nejdelší vlnovou délku ze všech barev – proto platí za nejsilnější. Když vám práce nejde, červená dodá sebevědomí a nový, svěží pohled na věc.

Ukázky motivů pro sebevědomí a fyzično

Modrá barva podporuje mentální aktivitu. Kdo pracuje s čísly, texty nebo se obecně potřebuje při práci hodně soustředit, pomůže mu právě pohled do modré. K ideálním motivům patří:

  • Moře, jezera, řeky a další vodní plochy
  • Ledovce a sníh
  • Nebeská modř

Potřebujete si odpočinout? Pohleďte do zeleně

Zelenou rozpozná lidské oko nejsnáze ze všech druhů barev. Uklidňuje, navozuje rovnováhu a harmonii. Ideální bojovník proti přepracování. Nemůžete vyrazit do lesa? Díky foto obrazu na zdi přijde příroda za vámi. Zvolte například:

  • Rozkvetlou louku
  • Les s probleskujícími paprsky slunce
  • Makro detail rostliny

Podléháte při práci skepsi? Zahleďte se do žluté

Žlutou označují psychologové za nejveselejší barvu spektra, symbol emocí. Ne nadarmo má 75 % prodaných zvýrazňovačů žlutou barvu. Stimuluje dobrou náladu a pozitivní myšlení.

Kde a jak vybrat foto obraz?

Máte dvě možnosti – buď vybrat už hotový design a jen zvolit velikost podle vaší zdi, nebo si nechat natisknout motiv, který si sami vyfotíte. Fotku jde vytisknout na plátno, plastovou desku nebo jako plakát. Při pohledu na vlastní fotku si připomenete příjemné chvíle a práce vám hned půjde lépe od ruky.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

petr-volf-web

Jak spolupracovat s digitálními agenturami a nenapálit se? | Petr Volf

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

Nejoblíbenější

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Komentáře

Doporučené články

erik-tabery-web

Erik Tabery: O strachu, Respektu a sebevzdělávání

jarda-kaucky-web

Jaroslav Kaucký: Obdivuji freelancery, že si tak věří

eva-pavlikova-web

Eva Pavlíková (Nutric.cz): Jak v byznysu kombinovat racionalitu a srdce?

hynek-husnik-web

Hynek Husník (Storyous, Nexter): Když váš nápad nevyjde a musíte změnit byznys model

Inzerce