Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Psychologie barev při práci: Dobře zvolený foto obraz zvýší váš výkon

Inzerce

Inzerce

Blankytná jako studánka, temná jako hluboký les: Barvy nás ovlivňují víc, než si myslíme. Neudržíte při práci pozornost a myšlenky vám těkají všude možně? Někdy stačí změnit detail – třeba obraz na zdi.

Působení barev na lidský mozek je jeden z nejzajímavějších aspektů psychologie. Stovky světových značek si daly zpracovat drahé studie o tom, jaké barvy budou nejvhodnější pro jejich logo, přebaly nebo písmo. Nejpoužívanější barvou v marketingu se díky nim stala žlutá.

Výzkumů se zúčastnily tisíce respondentů. Přesto psychologové upozorňují, že nejde přesně odhadnout, jak barvy působí konkrétně na vás – jedná se o souhru různých faktorů ovlivněných povahou i dosavadními zážitky.

Červená stimuluje fyzickou aktivitu, modrá intelekt

Podle Amarova průvodce psychologií barev představuje červená barvu fyzična a modrá duchovna. Rudá má nejdelší vlnovou délku ze všech barev – proto platí za nejsilnější. Když vám práce nejde, červená dodá sebevědomí a nový, svěží pohled na věc.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Ukázky motivů pro sebevědomí a fyzično

Modrá barva podporuje mentální aktivitu. Kdo pracuje s čísly, texty nebo se obecně potřebuje při práci hodně soustředit, pomůže mu právě pohled do modré. K ideálním motivům patří:

  • Moře, jezera, řeky a další vodní plochy
  • Ledovce a sníh
  • Nebeská modř

Potřebujete si odpočinout? Pohleďte do zeleně

Zelenou rozpozná lidské oko nejsnáze ze všech druhů barev. Uklidňuje, navozuje rovnováhu a harmonii. Ideální bojovník proti přepracování. Nemůžete vyrazit do lesa? Díky foto obrazu na zdi přijde příroda za vámi. Zvolte například:

  • Rozkvetlou louku
  • Les s probleskujícími paprsky slunce
  • Makro detail rostliny

Podléháte při práci skepsi? Zahleďte se do žluté

Žlutou označují psychologové za nejveselejší barvu spektra, symbol emocí. Ne nadarmo má 75 % prodaných zvýrazňovačů žlutou barvu. Stimuluje dobrou náladu a pozitivní myšlení.

Kde a jak vybrat foto obraz?

Máte dvě možnosti – buď vybrat už hotový design a jen zvolit velikost podle vaší zdi, nebo si nechat natisknout motiv, který si sami vyfotíte. Fotku jde vytisknout na plátno, plastovou desku nebo jako plakát. Při pohledu na vlastní fotku si připomenete příjemné chvíle a práce vám hned půjde lépe od ruky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce