Nalezení vhodného dodavatele je dalším klíčovým krokem pro nastartování podnikání na Amazonu. Výrobních firem připravených produkt vyrobit dle vašich požadavků a pod vaší značkou je více než dost. V tomto příspěvku vám ukáži, jak najít toho správného dodavatele.
Inzerce
V předchozích dvou dílech našeho seriálu jsme se seznámili obchodním modelem prodeje produktů pod vlastní značkou (tzv. private label). Představili jsme si největší tržistě světa – Amazon, který koncem roku 2015 disponoval celosvětově 304 miliony aktivních zákaznických účtů.
Ukázali jsme si také 5 kritérií, podle kterých lze vybrat vhodný produkt pro prodej pod vlastní značkou na Amazonu. Předtím než ale začnete hledat dodavatele, musíte si ujasnit s jakou inovací vstoupíte na trh.
Na Amazonu nefunguje pouhé kopírování bestsellerů, jak si mylně někteří zájemci o tento typ podnikání myslí. Na Amazonu funguje inovace dobře zavedených produktů. Inovace vám pomůže odlišit se od konkurence a zaujmout zákazníky.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Díky inovaci zavedených produktů vytváříte zdravé konkurenční prostředí, kde v boji o zákazníka přidaná hodnota znamená více než prvoplánové snižování cen.
Nejlepším způsobem, jak inovovat produkt, je pročíst si negativní recenze u konkurenčních produktů. Na co si v nich zákazníci nejvíce stěžují? Co je na produktu rozčílilo? Navrhují nějaké řešení?
Díky recenzím na Amazonu máte k dispozici zdarma velmi detailní zákaznický průzkum trhu. Jednoduše si na papír vypište všechny nedostatky, na které si zákazníci stěžují, určete ten nejpalčivější problém a zamyslete se nad tím, jak ho vyřešit. Mnohdy pomůže např. “pouhá” změna materiálu, ze kterého je daný produkt vyroben.
Příklad z praxe: Předtím než jsem začal prodávat švihadla na Amazonu, pročetl jsem si důkladně negativní recenze u konkurenčních švihadel. Lidé si nejvíce stěžovali na jejich nízkou kvalitu. Plastová švihadla se po několika použitích rozbila. Abych se odlišil od konkurence, rozhodl jsem se, že budu prodávat švihadlo z poctivých materiálů, jako je pravá kůže a dřevo. S touto myšlenkou jsem se pustil do hledání výrobce.
Jak tedy najdete toho správného dodavatele pro váš produkt?
V první řadě si musíme ujasnit, jaký typ dodavatele hledáme. Potřebujeme nalézt výrobní firmu, která je schopna produkt vyrobit pod vaší značkou na základě specifikace (inovace), kterou jí zadáte. Tato specifikace musí vycházet z předchozího průzkumu trhu, abyste přesně věděli, jaký produkt chcete vyrobit.
V praxi to zjednodušeně vypadá následovně: Výrobní firmy zpravidla disponují vlastním výrobním sortimentem (vyrábí např. jen švihadla), který je dobrým výchozím bodem. Jako kupující si z jejich fotogalerie na firemním webu nebo katalogu (nejčastěji v PDF formátu) vyberete produkt nejvíce odpovídající vámi stanoveným parametrům a pošlete výrobci poptávku, abyste s ním zahájili komunikaci.
Jak komunikovat s výrobcem, se dozvíte na dalších řádcích. Nejprve se ale podíváme na nástroje, které nám usnadní vyhledávání správných výrobců.
Google
Prvním nástrojem, který můžete pro hledání dodavatele použít, je Google. Do vyhledávače zadáte název zvoleného produktu a přidáte klíčová slova „manufacturer“, „factory“ nebo „private label“.
Nevýhodou tohoto postupu je, že Google vám nabídne obrovské množství internetových stránek, z nichž 95% nebude relevantních. Přesto zde můžete narazit na drobnější a lokální výrobce přímo v USA, což vám může ušetřit formality související s importem produktu.
Alibaba.com
Více sofistikovanou metodou je využití obchodní platformy Alibaba.com. Alibaba je zdaleka nejpoužívanějším obchodním portálem, s odhadem 12,7 miliard transakcí za rok.
Jeho nespornou výhodou je, že zde cíleně vybíráte mezi výrobními a velkoochobními podniky. Portál již dávno není pouze doménou asijských výrobců. Naleznete zde výrobní firmy ze všech částí světa. Vyhledávání vhodného výrobce zde usnadňují detailní možnosti filtrování nabídek a kategorizace jednotlivých firem dle výrobních oborů.
Thomasnet.com
Další platformou, kterou můžete využít, je thomasnet.com. Tento portál se zaměřuje čistě na dodavatele v USA, což při obchodování na americkém Amazonu může být výhodou. Můžete zde opět filtrovat dodavatele dle nejrůznějších parametrů a prohlížet si jejich firemní profily včetně např. produktových katalogů a certifikátů.
Nevýhodou oproti Alibabovi je právě geografické zaměření portálu, které v některých branžích neposkytuje dostatečné množství výrobců a konkurenceschopné nákupní ceny.
Jak probíhá komunikace s dodavateli
Prvním krokem při vyhledávání dodavatele je vytvoření seznamu potencionálních výrobců. K tomu nám stačí jednoduchá tabulka, do které si poznačíme názvy a kontaktní údaje vyhledaných firem, případně základní údaje o jejich nabídce.
V druhém kroku si sestavíme text naší poptávky.
Co by měla poptávka obsahovat:
přesnou specifikaci poptávaného produktu
požadavky na balení a značení na obalu produktu
certifikace a další požadavky, které musí produkt splňovat
odběrové množství
kontaktní údaje
Připravenou poptávku rozešleme na vybrané výrobní firmy, nejlépe e-mailem. Zpravidla během 2 – 3 dnů obržíme první reakce na poptávku, které buď obsahují již hrubou cenovou nabídku nebo žádost o další specifikaci. Zavedenou výrobní firmu poznáte tak, že reaguje pohotově na vaše dotazy. Je si vědoma toho, že oslovíte více výrobců a ne-komunikací by mohla přijít o potenciální obchod.
V další fázi probíhá komunikace a vyjednávání detailů zakázky s cílem zajistit si finální cenovou nabídku na poptávaný produkt. Tato komunikace často probíhá prostřednictvím online chatu přes služby, jako je Skype nebo Alibaba Trade Manager. Tímto způsobem lze rychleji vykomunikovat jednotlivé detaily a urychlit tak fázi výběru dodavatele. Je samozřejmě výhodou, pokud mluvíte anglicky. Jestliže se tímto jazykem nedomluvíte, nespoléhejte jen na překladač. Najděte si někoho např. z rodiny nebo přátel, kdo rozumí anglicky a s komunikací vám pomůže.
Pro konečný výběr dodavatele si vyžádáme konkrétní cenovou nabídku alespoň od 5 – 10 firem, abychom měli, co porovnávat. Z těchto nabídek vybereme 3 nejlepší a s těmi postupujeme do dalšího kola vyjednávání.
To probíhá pouze elektronickou formou (e-mail, chat). Narozdíl od telefonického hovoru nebo osobního setkání máte dostatek prostoru na to, abyste si promysleli další krok v rámci komunikace. Nic se nestane, pokud na chatu zareagujete na otázku výrobce např. až po 10 minutách, během kterých si můžete v klidu promyslet svou odpověď.
Po dojednání všech detailů zakázky je nutné si nechat zaslat fyzické vzorky výrobků. Jedině to vám dá jasnější představu o tom, jakou kvalitu produkt ve skutečnosti má. Stačí, když si necháte zaslat 5 vzorků. Je to běžný postup, na který jsou výrobní firmy zvyklé. Většinou zaplatíte jen za dopravu. Firmy, které vás nechají zaplatit i samotné vzorky, vám pak tuto částku odečtou z ceny objednávky, pokud tedy objednáte. Za zaslání vzorků můžete zaplatit od 30 do 200 dolarů. Po přezkoumání vzorků probíhá finální fáze vyjednávání s cílem vybrat výrobce, u kterého zakázku objednáte.
Cesta k výběru vhodného dodavatele samozřejmě není přímočará. Vyžaduje trpělivost, důslednost a dodržení jednotlivých fází procesu.
Na co si dát pozor při komunikaci s výrobcem:
Pošlete výrobci přesnou specifikaci vašeho produktu včetně plánovaných inovací.
Neobjednávejte napoprvé více než 500 kusů. Ideální počet je 200. Takové množství vám stačí, abyste poznali, zda je to skutečně ten správný produkt pro prodej na Amazonu.
Trvejte na kvalitě. Výrobci vám budou nabízet levnější a mnohdy méně kvalitnější řešení.
Nechte si zaslat vzorky a zkontrolujte jejich kvalitu.
Domluvte si s výrobcem předem podmínky platby. 30% záloha předem a 70% po zkontrolování vzorků je pro obě strany přijatelný platební model, který snižuje případná rizika, která by mohla hrozit ze strany výrobce (použití méně kvalitnějších materiálů, atd.)
Výběrem vhodného dodavatele ale nejsme u konce. V další části našeho seriálu si ukážeme proces vzniku a vývoje vlastní značky, která se stane vašim hlavním aktivem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jan Furiš prodává na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou. Žije v Rakousku, odkud s notebookem v ruce řídí na dálku svá podnikání v Německu, Velké Británii a USA. Společně s kolegy provozuje odborný blog Podnikání na Amazonu a je spoluautorem kurzu MEGABYZNYS, který učí začínající podnikatele, jak nastartovat vlastní podnikání na Amazonu v USA.
Nenechte si ujít
Petr Macek: Jak na finanční řízení digitální agentury?
Doufam, ze za tenhle guest post dostal Jirka alespon dobre zaplaceno. Je to totiz nehorazna s*acka a vsichni tihle frikulini jsou v podstate takovy novodobi podomni prodavaci. Je ale smutny, ze se to objevuje tady.
Taky mi celý „info-podnikání“ leze krkem, člověk dostane denně tři návody, jak vydělat miliony, a když jsem poprvé viděl Amazon, měl jsem stejnej pocit. Nakonec jsem se viděl s Honzou Furišem osobně, všechno jsme probrali a já se do toho pustil.
To mě donutilo změnit pohled na online kurzy jako na celek, teď se koukám, kdo za kurzy stojí a jakou má kurz kvalitu, neházím všechno do jednoho pytle. Je to stejný jako se vším – v restauraci si dáte přesolenou polívku a nepomluvíte kompletně celej restaurační byznys, ale konkrétní restauraci. Jsem rád, že jsem se tohle naučil i v souvislosti s online kurzy – nemít předsudky je v životě, z mého pohledu, hodně důležitý.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Stefan James Sledovat @prolifemastery
Před 7 roky
Doufam, ze za tenhle guest post dostal Jirka alespon dobre zaplaceno. Je to totiz nehorazna s*acka a vsichni tihle frikulini jsou v podstate takovy novodobi podomni prodavaci. Je ale smutny, ze se to objevuje tady.
Pro pobaveni doporucuju http://dfens-cz.com/podnikame-s-jirkou/
Odpovědět »
Tom Karásek
Před 7 roky
Taky mi celý „info-podnikání“ leze krkem, člověk dostane denně tři návody, jak vydělat miliony, a když jsem poprvé viděl Amazon, měl jsem stejnej pocit. Nakonec jsem se viděl s Honzou Furišem osobně, všechno jsme probrali a já se do toho pustil.
To mě donutilo změnit pohled na online kurzy jako na celek, teď se koukám, kdo za kurzy stojí a jakou má kurz kvalitu, neházím všechno do jednoho pytle. Je to stejný jako se vším – v restauraci si dáte přesolenou polívku a nepomluvíte kompletně celej restaurační byznys, ale konkrétní restauraci. Jsem rád, že jsem se tohle naučil i v souvislosti s online kurzy – nemít předsudky je v životě, z mého pohledu, hodně důležitý.
Odpovědět »
asas
Před 7 roky
konkrétně dostane 33 000 za jednu takzvanou „konverzi“.. no pachy nesmrdí i od sebevětších podvodníků :))
Odpovědět »
tt
Před 7 roky
kdy už tyhle sračky skončí ?
Odpovědět »
Radek
Před 7 roky
Jirko, neničte si nejlepší web co se podnikání na internetu v ČR týče. Velmi si váším vaší práce ale tohle je odpad největšího kalibru.
Odpovědět »