Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Přeposílání objednávek: Jak to funguje a jak se na tom dá vydělávat?

Vladimír Macko
Před 12 roky

Pokud hledáte jednoduchý způsob podnikání, právě přeposílání objednávek je skvělým řešením nejen pro začínající podnikatele. V článku se dozvíte, co je to přeposílání objednávek, jak funguje a jaké výhody přináší.

 Co je to přeposílání objednávek

Přeposílání objednávek je forma obchodní spolupráce mezi dvěma podnikatelskými subjekty. Zpravidla se jedná o internetové obchody, kde jeden je „hlavní“ obchod, který umožňuje druhému obchodu prodávat své produkty na vlastní internetové stránce. Druhý obchod tak nemusí vlastnit žádný tovar, ale může ho prodávat. Lidé si často tento způsob spolupráce zaměňují s názvem dropshipping, což není správné. Jedná se o podobné formy spolupráce, ale v konečném důsledku fungují úplně jinak. Přeposílání objednávek funguje tak, že vy zboží nevlastníte, věnujete se jen zprostředkování prodeje.

Jak můžete začít:

  1. Vyberte si internetový obchod, se kterým chcete spolupracovat. Můžete si vybrat ze seznamu, který naleznete na konci článku, případně rovnou napište e-mail do e-shopu, který vás zaujal.
  2. Potřebujete vlastní doménu, na které bude běžet váš e-shop.
  3. Dohodněte se na podmínkách s dodavatelem (hlavní e-shop). Např. jaká bude výše provize, kdy vám bude vyplácena a podobně. Můžete podepsat i smlouvu o spolupráci, ale není to nutností.
  4. Dodavatel by vám měl poskytnout XML feed, na základě kterého si jednoduše importujete produkty do svého obchodu. Samozřejmě, produkty je možné vložit i jiným způsobem, například pomocí CSV nebo ručně, ale je s tím hodně námahy a stále byste museli dávat pozor na aktuálnost informací. Proto je import pomocí XML feedu nejlepším řešením.
  5. Importujte produkty do svého e-shopu. Záleží, jaký systém používáte, protože někde máte modul na import XML v ceně, někde si ho musíte dokoupit.
  6. Stránku byste ještě měli naplnit informacemi, které jsou pro internetové obchody nezbytné. Např. obchodními podmínkami nebo popisy produktů.
  7. Nyní máte vlastní internetový obchod. Můžete začít získávat zákazníky.

Jak funguje přeposílání objednávek:

  1. Zákazník provede ve vašem internetovém obchodě jakoukoliv objednávku.
  2. Vy objednávku přepošlete do „hlavního“ e-shopu, například mailem.
  3. Dodavatel se postará o kompletní vybavení objednávky. Zboží posílá zákazníkovi spolu s fakturou, která zní na jméno jeho společnosti. Vaše společnost není nikde zmíněna. Můžete se ale například dohodnout, že k objednávkám bude dodavatel přikládat vizitky s názvem vašeho e-shopu. „Hlavní“ e-shop rovněž odpovídá za reklamace a vrácení zboží.
  4. Z vyřízených objednávek vám plyne provize. Pokud si budete chtít nechat peníze vyplatit, prostě vystavíte firmě fakturu na stanovenou částku.
  5. Faktura vám bude vyplacena.

Přeposílání objednávek

Výhody přeposílání objednávek

Spolupráce ve formě přeposílání má řadu výhod. Je to dobrý způsob pro začínající podnikatele, kteří nemají zkušenosti nebo peníze na velký byznys.

Inzerce

  • Nízké počáteční náklady (nemusíte platit ani sklad, ani za nákup zboží),
  • sháníte zákazníky, ale neřešíte objednávky,
  • také neřešíte reklamace,
  • máte vlastní obchod, s vlastním designem a doménou
  • a mnoho jiných výhod.

Systémy na přeposílání objednávek

Na českém trhu funguje několik internetových stránek, které se věnují sdružování e-shopů nabízejících spolupráci ve formě přeposílání objednávek, proto si můžete jednoduše vybrat obchod už z předem připraveného seznamu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Komentáře

Michal

Před 12 roky

A to není zákazníkovi pak divné, že má na faktuře jiný e-shop ?

Odpovědět »

Vladimír Macko

Před 12 roky

Záleží na zákazníkovi a obchodních podmínkách eshopu.
Zákazníci jsou různí. Někteří se na fakturu dívají pořádně, jiní ne. Některých zajímá jen kvalita produktu a když je produkt v pořádku, nemusí je ani trápit, že na faktuře je jiné jméno.
ale
V internetovém obchodě by bylo dobré uvést například v obchodních podmínkách fakt, že zboží bude odesláno s fakturou s jiným jménem firmy.
A za třetí, někteří zákazníci ani nečtou obchodní podmínky a tak ani nevědí správný název firmy.
Doufám, že jsem dostatečně odpověděl na Vaši otázku :)

Odpovědět »

Filip

Před 11 roky

Dobrý den,

mám otázku zda se celý tento článek a celé toto „podnikání“ týká pouze affiliante programů takového typu, že se zaregistruji na určité stránce (např vaše tři příklady na konci článku) a odtud si vyberu eshopy, se kterými oni spolupracují, nebo jestli lze fungovat i „samostatně“ a jestli je to i reálné udělat stránky a sám se domluvit z jakýmkoliv e-shopem na internetu?

Doufám, že jsem to napsal nějak srozumitelně a předem děkuji za odpověď :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)