Pokud hledáte jednoduchý způsob podnikání, právě přeposílání objednávek je skvělým řešením nejen pro začínající podnikatele. V článku se dozvíte, co je to přeposílání objednávek, jak funguje a jaké výhody přináší.
Inzerce
Co je to přeposílání objednávek
Přeposílání objednávek je forma obchodní spolupráce mezi dvěma podnikatelskými subjekty. Zpravidla se jedná o internetové obchody, kde jeden je „hlavní“ obchod, který umožňuje druhému obchodu prodávat své produkty na vlastní internetové stránce. Druhý obchod tak nemusí vlastnit žádný tovar, ale může ho prodávat. Lidé si často tento způsob spolupráce zaměňují s názvem dropshipping, což není správné. Jedná se o podobné formy spolupráce, ale v konečném důsledku fungují úplně jinak. Přeposílání objednávek funguje tak, že vy zboží nevlastníte, věnujete se jen zprostředkování prodeje.
Jak můžete začít:
Vyberte si internetový obchod, se kterým chcete spolupracovat. Můžete si vybrat ze seznamu, který naleznete na konci článku, případně rovnou napište e-mail do e-shopu, který vás zaujal.
Potřebujete vlastní doménu, na které bude běžet váš e-shop.
Dohodněte se na podmínkách s dodavatelem (hlavní e-shop). Např. jaká bude výše provize, kdy vám bude vyplácena a podobně. Můžete podepsat i smlouvu o spolupráci, ale není to nutností.
Dodavatel by vám měl poskytnout XML feed, na základě kterého si jednoduše importujete produkty do svého obchodu. Samozřejmě, produkty je možné vložit i jiným způsobem, například pomocí CSV nebo ručně, ale je s tím hodně námahy a stále byste museli dávat pozor na aktuálnost informací. Proto je import pomocí XML feedu nejlepším řešením.
Importujte produkty do svého e-shopu. Záleží, jaký systém používáte, protože někde máte modul na import XML v ceně, někde si ho musíte dokoupit.
Stránku byste ještě měli naplnit informacemi, které jsou pro internetové obchody nezbytné. Např. obchodními podmínkami nebo popisy produktů.
Nyní máte vlastní internetový obchod. Můžete začít získávat zákazníky.
Jak funguje přeposílání objednávek:
Zákazník provede ve vašem internetovém obchodě jakoukoliv objednávku.
Vy objednávku přepošlete do „hlavního“ e-shopu, například mailem.
Dodavatel se postará o kompletní vybavení objednávky. Zboží posílá zákazníkovi spolu s fakturou, která zní na jméno jeho společnosti. Vaše společnost není nikde zmíněna. Můžete se ale například dohodnout, že k objednávkám bude dodavatel přikládat vizitky s názvem vašeho e-shopu. „Hlavní“ e-shop rovněž odpovídá za reklamace a vrácení zboží.
Z vyřízených objednávek vám plyne provize. Pokud si budete chtít nechat peníze vyplatit, prostě vystavíte firmě fakturu na stanovenou částku.
Faktura vám bude vyplacena.
Výhody přeposílání objednávek
Spolupráce ve formě přeposílání má řadu výhod. Je to dobrý způsob pro začínající podnikatele, kteří nemají zkušenosti nebo peníze na velký byznys.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Nízké počáteční náklady (nemusíte platit ani sklad, ani za nákup zboží),
sháníte zákazníky, ale neřešíte objednávky,
také neřešíte reklamace,
máte vlastní obchod, s vlastním designem a doménou
a mnoho jiných výhod.
Systémy na přeposílání objednávek
Na českém trhu funguje několik internetových stránek, které se věnují sdružování e-shopů nabízejících spolupráci ve formě přeposílání objednávek, proto si můžete jednoduše vybrat obchod už z předem připraveného seznamu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.
Záleží na zákazníkovi a obchodních podmínkách eshopu.
Zákazníci jsou různí. Někteří se na fakturu dívají pořádně, jiní ne. Některých zajímá jen kvalita produktu a když je produkt v pořádku, nemusí je ani trápit, že na faktuře je jiné jméno.
ale
V internetovém obchodě by bylo dobré uvést například v obchodních podmínkách fakt, že zboží bude odesláno s fakturou s jiným jménem firmy.
A za třetí, někteří zákazníci ani nečtou obchodní podmínky a tak ani nevědí správný název firmy.
Doufám, že jsem dostatečně odpověděl na Vaši otázku :)
mám otázku zda se celý tento článek a celé toto „podnikání“ týká pouze affiliante programů takového typu, že se zaregistruji na určité stránce (např vaše tři příklady na konci článku) a odtud si vyberu eshopy, se kterými oni spolupracují, nebo jestli lze fungovat i „samostatně“ a jestli je to i reálné udělat stránky a sám se domluvit z jakýmkoliv e-shopem na internetu?
Doufám, že jsem to napsal nějak srozumitelně a předem děkuji za odpověď :)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Michal
Před 11 roky
A to není zákazníkovi pak divné, že má na faktuře jiný e-shop ?
Odpovědět »
Vladimír Macko
Před 11 roky
Záleží na zákazníkovi a obchodních podmínkách eshopu.
Zákazníci jsou různí. Někteří se na fakturu dívají pořádně, jiní ne. Některých zajímá jen kvalita produktu a když je produkt v pořádku, nemusí je ani trápit, že na faktuře je jiné jméno.
ale
V internetovém obchodě by bylo dobré uvést například v obchodních podmínkách fakt, že zboží bude odesláno s fakturou s jiným jménem firmy.
A za třetí, někteří zákazníci ani nečtou obchodní podmínky a tak ani nevědí správný název firmy.
Doufám, že jsem dostatečně odpověděl na Vaši otázku :)
Odpovědět »
Filip
Před 11 roky
Dobrý den,
mám otázku zda se celý tento článek a celé toto „podnikání“ týká pouze affiliante programů takového typu, že se zaregistruji na určité stránce (např vaše tři příklady na konci článku) a odtud si vyberu eshopy, se kterými oni spolupracují, nebo jestli lze fungovat i „samostatně“ a jestli je to i reálné udělat stránky a sám se domluvit z jakýmkoliv e-shopem na internetu?
Doufám, že jsem to napsal nějak srozumitelně a předem děkuji za odpověď :)
Odpovědět »