Inspirace pro vaše podnikání a marketing

PPC reklama: Kdo musí a kdo nemusí být plátce DPH?

V jednom z komentářů ke článku zazněla prosba, abych ujasnil, jak je to při využívání PPC reklamy s platbou DPH, nutností být živnostník, mít DIČ apod. Smyslem tohoto článku je tedy tyto otázky objasnit.

Nejdůležitější je zaplatit

Hned na úvod můžu napsat, že využívat PPC reklamu může úplně každý bez nutnosti prokazovat se živnostenským či jiným oprávněním. Pokud pořádáme mega oslavu svých osmnáctých narozeni a chceme pozvat 10 000 lidí z celé České republiky, můžeme událost propagovat třeba na facebooku.

Faktem je, že o peníze jde vždycky až na prvním místě. Pokud tedy máte funkční platební kartu a dostatek peněz na inzerci, můžete si propagovat kdekoliv, cokoliv chcete (podle pravidel pro inzerci).

Funkční karta rovná se povolené platby do zahraničí, bavíme-li se o Facebooku a Google Adwords.

Včera, dnes a zítra

Zajímavé je ale srovnání, jak probíhají platby do různých systémů. Pokud začneme Sklikem, Seznam má již nějakou dobu zavedený systém peněženky, do které si klient nabije kredit a následně z této peněženky může hradit všechny placené služby, které Seznam nabízí, tedy i PPC kampaně.

Pokud dobíjíme kredit do peněženky, jedná se o klasický bankovní převod, tedy čekáme cca 2 dny.

Jiná situace nastává, pokud inzerujete v systému Adwords. Předdefinujete hlavní platební kartu, případně záložní a po potvrzení transakce je kredit ihned připraven k použití, přestože peníze ještě neopustily banku.

[poll id=“15″]

A u Facebooku zase jinak. Předdefinujeme platební kartu, založíme kampaně, inzerujeme a peníze z karty jsou nám za inzerci odečítány pravidelně každý týden. V přehledech máte možnost vidět denní proinzerovanou částku.

Fakturace jedna báseň

Pokud vystupujeme jako podnikatelé, všechny systémy jsou na to samozřejmě připraveny. Všude máte na výběr, zda využíváte reklamu jako fyzická osoba či jako podnikatel. V případě, že vyberete podnikatelský účet, máte opět na výběr – tentokrát zda máte či nemáte DIČ, tedy jste-li plátce, či nikoliv.

Všechny systémy nabízejí bezproblémový fakturační systém. Největší radost bude mít vaše účetní z Facebooku, který (jak jsem psal) účtuje pravidelně každý týden. Myšleno je samozřejmě také na dárkové kupony.

Zajímavost na konec

Do seznam peněženky nabíjíte kredit jako částku včetně DPH. Následně ale všude počítáte s částkou bez DPH. Z mého pohledu je to trochu matoucí. V případě Adwords a Facebooku počítáte vždy s konečnou částkou.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Komentáře čtenářů: 2

  1. Josef P.

    -

    Jakmile v AdWords vyberete podnikatelský účet a nabijete kredit, tak se automaticky stáváte minimálně identifikovanou osobou k DPH pro styk v rámci EU, z dobitého kreditu musíte dopočítat DPH a to odvést finančnímu úřadu. Následně si ho ale můžete nárokovat zpět. Nevím jak je to nyní, ale nedávno se při výběru podnikatelského účtu v AdWords nedalo bez zadání DIČ vůbec pokračovat v registraci. Ano i v Adwords můžou inzerovat nepodnikatelé, ale pozor, jen nekomerční produkty, nebo stránky. Takže ano, oslava narozenin není problém, ale web na kterém je affil, atd už jako soukromá osoba propagovat nesmíte, tedy můžete, ale Google to velmi rychle utne. U FB to funguje úplně stejně, inzerce nekomerčních stránek, nebo akcí, narozenin, atd je bez problémů. Jak začnete inzerovat vlastní komerční produkt, podnikáte. Samozřejmě je zde otázka, jak rychle to začne náš pružný finanční úřad přezkoumávat a pokutovat. Možná nikdy, možná to nechá rok, nebo dva ležet, kdo ví.

    Odpovědět
  2. Jan Kodl

    -

    Děkuji za doplnění.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu