Inzerce

Peníze na tvorbu e-shopu

Získejte peníze na vaše podnikání na internetu

Sháníte peníze na tvorbu e-shopu? Máme pro vás několik tipů. V tomto článku se dozvíte, jakými způsoby se nejčastěji financují české e-shopy a co jim pomáhá získávat nové peníze na podnikání. Přidáme i praktické zkušenosti zakladatelů e-shopů a doporučení od několika specialistů. Pojďme na to.

Inzerce

Jak získat peníze na tvorbu e-shopu?

Většina e-shopařů začíná podnikat bez vysokého finančního kapitálu. Jako první své podnikání financují z vlastních prostředků, případně z peněz své rodiny. Postupem času ale potřebují zaplatit rozvoj e-shopu, skladové zásoby, pracovní sílu a mnoho dalšího, a proto hledají nové možnosti financování podniku.

Mezi nejčastější způsoby, jak financování firmy zajistit, patří financování od bank. Ty mají nepřeberné množství produktů a služeb, které firmám nabízejí. Podnikatelé jim musí předložit spoustu podkladů, jako je třeba podrobně zpracovaný byznys plán. Je také důležité, aby si detailně nastudovaly smlouvu s bankou a dokázaly si vyjednat výhodné podmínky.

Banky samozřejmě e-shopům nemusí půjčit vždycky. Jednak jejich podnikání nemusí správně rozumět a druhak nemusí být vhodné na konkrétní účely, pro které podnikatel peníze shání. Proto je možné vyzkoušet i další nebankovní možnosti financování.

Peníze na tvorbu e-shopu od investora

Jednou z možností je vstup investora do firmy. V Česku máme řadu investorů, kteří mají s e-commerce zkušenosti a sami v ní podnikají. Někteří z nich dokonce vybudovali úspěšné firmy jako například Vivantis Martina Rozhoně nebo Mall Ondřeje Fryce. Oni a řada dalších investorů investují zejména do firem, které zapadají do jejich portfolia, vidí v nich potenciál, generují už finanční výsledky a investice jim může pomoci růst.

Pokud hledáte investora, buďte při jeho výběru velmi opatrní. Jeho vstup do vaší firmy musí být podmíněn nejen penězi a podmínkami investice, ale současně i podrobně vyjasněnými očekáváními a pravomocemi.

Další možnosti financování podnikání

Dalšími možnosti financování tvorby e-shopu mohou být různé služby zaměřené výhradně na e-shopy, případně crowdfunding. Poslechněte si zkušenosti jiných podnikatelů a odborníků a inspirujte se při vašem hledání financování:

jan-lastuvka-web

Financování firem: Jak ho změnila pandemie? | Jan Laštůvka (Lemonero)

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

jan-lastuvka-web

Financování e-shopů: Průzkum mezi 150 firmami | Jan Laštůvka (Lemonero)

TOP obsah

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?