Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak CRM posiluje péči o zákazníky?

Komerční sdělení

Klíčový okamžik v našem podnikání je bezpochyby moment s naším zákazníkem, kdy potřebuje od nás pomoci, není s něčím spokojený, nebo je třeba ujištění, že je pro dodavatele stále důležitým klientem.

Aby bylo situaci učiněno za dost, měli bychom jako dodavatel služeb popřemýšlet o systémech, principech a určitých standardech našich služeb. Zkrátka optimalizovat proces prací a komunikace se zákazníkem tak, aby dostával nejen kvalitní produkt či službu, ale také uspokojivou zpětnou reakci přizpůsobenou svým aktuálním potřebám a postavení. Tohoto stavu je možné dosáhnout díky efektivnímu procesnímu řízení, které je co do informací podpořené kvalitním CRM systémem.

CRM systémy nejsou jen způsobně utříděné kontakty ve formě jmen a telefonních čísel. Je to o individuálním plánu zákazníka, který povede naše podnikání směrem ke zdaru. CRM sleduje zákazníkova přání, osobnost, preference, jaké produkty ho zajímají, jak se mu líbí být oslovován a mnoho dalších věcí. Je to prostředek pro přilákání a získání nových zákazníků, udržování zákaznické základny, či budování důvěry.

Výhody pro všechny strany

Zákaznickou spokojenost ovlivňují určité aspekty chování a přístupů, se kterými se setkává zákazník z naší strany přímo i nepřímo. Je důležité poznamenat, že spokojenost zákazníka by vždy měla být prioritní záležitostí, dlouhodobým a budovatelským procesem – v našem podnikání představuje unikátní procesní složku, kterou není radno podceňovat. Její perfektní zvládnutí netkví jen v odměně věrného zákazníka, ale také v nastavení efektivnosti řízení komunikace a nákladů, což se ve výsledku odráží na celkové pozitivní vnitrofiremní atmosféře naší společnosti.

Moderní CRM systémy disponují všemi potřebnými nástroji pro zavedení strategického řízení. Umožňují pracovat a získávat data o zákaznické loajalitě, uchovávat je a dále je rozvíjet a maximalizovat k vyššímu užitku. Příkladem praktického nástroje pro zvyšování loajality jsou například věrnostní programy podporované právě CRM systémy, které celý proces automatizují. Jen samotná registrace zákazníka do takového programu představuje uložení celé řady segmentačních kritérií (přes hodnotu zákazníka až po přístup ke smlouvě či informacím o objednávce zákazníka), které jsou v rámci jednotné databáze cenné pro další oddělení: služby zákazníkům, prodeje i marketingu.

Díky CRM systémům je také možné s ohledem na historie naši klientské databáze identifikovat další podobné segmenty zákazníků a z množství dostupných dat zjistit i důvod neaktivity či případné nespokojenosti. Na tomto základě už lze stavět relevantnější komunikaci či obchodní nabídku, kterou je navíc možné podrobit a/b testování, čímž si maximalizuje pravděpodobnost úspěchu u daného klienta v daném segmentu.

Jste už připraveni na nový druh vašeho úspěchu ve vztazích se zákazníky?

CRM Salesforce je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících systémů tohoto druhu ve světě. Za posledních 18 let dospěl do unikátní platformy, která kombinuje marketing, sales, service a technologie. Zároveň je opakovaně po dobu posledních 6 let jmenována časopisem Forbes za jednu z nejinovativnějších společností na světě.

Salesforce má za sebou obrovskou komunitu a vlastní trh s rozšířeními, které lze během chvíle dokoupit. Navíc jsou data bezpečně ukládána a zálohována online, bez nutnosti provozovat vlastní server,“ dodává zakladatel Enehano Solutions Jiří Mach.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Skrýt reklamu