Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tato kniha může změnit váš vztah. Připravují ji pro vás dva studenti

Jiří Rostecký
Před 7 roky

Tohle si poslechněte. Dva studenti vysoké školy – Vít Libovický (VL) a David Makovský (DM) – společně vytvořili knihu Our Love Challenges, která je určena pro zamilované páry. Není to ale ledajaká publikace.

Je to nástroj, pomocí kterého si pár může vytvořit svůj vlastní příběh a zaznamenávat své zážitky. Obsahuje více jak 180 zajímavých a různorodých výzev – od kreativních (vytvořit si svůj letní playlist), přes romantické (jít na piknik při západu slunce) až po bláznivé (tancovat na frekventovaném náměstí).

Pánové, publikace pro zamilované páry? Proč ve světě, kde čteme o globálních startupech, cestování do vesmíru, samořiditelných autech a umělé inteligenci, věnujete čas zrovna podobné knize? Jak vás to napadlo?
VL: Již rok a půl jsem s přítelkyní, které jsem k narozeninám hledal originální dárek. Padla mi do oka kniha, která byla naprosto bílá, ani na obalu nic neměla. Zaběhl jsem pro ni do Luxoru a začali jsme si do ni psát svůj příběh – lepit fotky z výletů, psát o svých zážitcích atd. Vymýšlet však stále nové věci, které bychom spolu mohli podnikat a o kterých psát, není tak jednoduché, prostě vám dojdou nápady. Řekl jsem si, že by se mi hodila podobná kniha, která je však akčnější a která už bude obsahovat podněty k různým aktivitám. Tím se zrodil nápad.

DM: Vítek mi před Vánoci 2016, když už kniha byla na světě, představil svůj projekt. Řekl mi, že by potřeboval pomoct s marketingem, protože to sám nestíhá. Jeho nápad mě ihned oslovil a začal jsem s ním spolupracovat.

Inzerce

David Makovský a Vít Libovický. | Zdroj fotky: Archiv Vítka a Davida

Je to skutečně papírová kniha. A má 200 stránek. Nepřemýšleli jste spíše o něčem více digitálním?
VL: Nápad s digitální podobou mě také napadl, ale již od začátku jsem věděl, že kniha bude mít papírovou podobu. Miluji ten pocit, když si můžu prolistovat knihu a něco fyzicky zaznamenávat. Věřím, že online projekty zaměřené na zaznamenávání a sdílení svých vzpomínek již jistě existují a bylo by těžší se prosadit. Knižní formu ale spousta lidí dokáže opravdu ocenit. Navíc se jedná o pevnou šitou vazbu, žádný paperback. Listy tak nevypadají ani po letech častého používání.

DM: Kompletní digitální verzi neplánujeme, ale přemýšlíme o možnosti stažení výzev například do mobilního zařízení. Pár by tak mohl plnit výzvy i na cestách a nemusel by se tahat s celou knížkou. Po příjezdu by pak do ní zapsal vše podstatné.

Furt mi vrtá hlavou ten nápad. V čem mě jako čtenáře kniha změní?
DM: Vy vlastně nejste čtenář, není to kniha jako taková. Jde spíše o sbírku aktivit, které se svou partnerkou můžete podnikat a zážitky z těchto dobrodružství do knihy zaznamenávat. Objevíte nová místa, ochutnáte nové jídlo, poznáte nové lidi a rozhodně také vystoupíte ze své komfortní zóny. Upevníte si tak vztah se svou partnerkou a budete mít na co vzpomínat. Nuda a stereotyp jsou častým problémem, který pár ve vztahu musí řešit a právě pro něj je tato kniha vhodná.

Vnímáte, že tenhle problém řeší více lidí ve vašem okolí?
DM: Mám ve svém okolí spoustu lidí, kteří se často marně snaží vymýšlet nové aktivity, kterými by osvěžili svůj vztah a nekončilo to vždy u trapného kina. To pak začnete googlit a hledat místa, kde jste spolu ještě nebyli, ale najít něco opravdu originálního dá zabrat.

Trochu z toho cítím, že je kniha určena hlavně pro mladé muže, aby se jim snáze vymýšlela zábava s jejich partnerkami. Funguje to i naopak a je to i pro starší?
VL: Rozhodně jim to usnadňujeme, tipy na zábavu jim servírujeme na zlatém podnose. Zajímavé však je, že 90 % našich zákazníků tvoří ženy, které knihu kupují právě jako dárek pro partnera. Zda jim knihu předávají se slovy „jsi úplně neschopnej, tak tady máš nápady, který za tebe vymysleli jiní”, nevíme, ale je to možné (smích). Nejčastěji se jedná o dívky ve věku mezi 20 a 30 lety, ale ani manželské páry hledající odreagování nebo svatební dar nejsou výjimkou.

Inspirovali jste se někde?
VL: Inspirací byl zcela jistě deník Wreck This Journal, ve kterém čtenář na každé straně nalezne úkol, který s pomocí deníku splní. Vytrhávají se stránky, háže se z okna, polívá kafem… Já chtěl být trochu milejší a romantičtější a i naše cílovka má za sebou pár let života navíc.

Jak tu knihu vyrábíte?
DM: Knihu si necháváme tisknout na Smíchově, kde ji rovnou svážou, zabalí a na paletách pošlou k Vítkovi do garáže. Příště by mohli přijet i s paleťákem, ještěrky zatím vážně nemáme a dvě tuny se z náklaďáku špatně sundávají ručně…(smích)

Kolik kusů jí už máte „na skladě“ a kolik jste toho prodali?
DM: Momentálně nám zbývá “na skladě” něco málo přes 500 kusů. Jedná se již o druhou várku knih, prvních 350 jsme prodali během prosince a ledna, od února jsme již rozeslali dalších téměř 600 kusů a poptávka každým dnem roste.

Jak ji prodáváte?
VL: Zákazníci si knihu mohou aktuálně pořídit na našem webu www.ourlovechallenges.cz. Zároveň se chystáme na expanzi do zahraničí pomocí Amazonu, který nám značně usnadní logistiku, přece jen nošení 40 kilových přepravek na Uloženku dá zádům celkem zabrat.

Máte nějaký plán, jak ji dostat mezi potenciální zákazníky?
DM: Snažíme se používat média, která jsou blízká naší klietele, tzn Facebook, Youtube a blogy. Nově zkoušíme navázat spolupráci se svatebními salóny a propracováváme se na knižní veletrhy. Mladí lidé tráví spoustu času na internetu, takže se snažíme inzerovat převážně tam.

Jste dva studenti. Nepřemýšlíte o někom, kdo by vám třeba i finančně mohl pomoci?
DM: O finanční podpoře jsme přemýšleli, ale nakonec se nám podařilo prvotní náklad financovat z vlastní a rodinné kapsy. Každá další várka knih již je financována tou předchozí, takže zatím vycházíme dobře.

VL: Rádi bychom ale expandovali na cizí trh, např. do USA a to už ty finance budou slušně lítat. Proto máme v plánu využít komunitní financování – Kickstarter, který by sloužil i jako forma propagace a reklamy.

S čím teď nejvíc potřebujete pomoct? Třeba nás bude číst někdo, kdo se vám ozve…
VL: Určitě se samotnou propagací knihy. Chceme být vidět a dostat se do povědomí co nejvíce lidí. Uvítáme spolupráci s e-shopy, blogy, youtubery, rádi se objevíme i na fyzických akcích a podělíme se s veřejností o náš produkt i příběh. Také bychom nepohrdli šikovným kameramanem a střihařem pro točení reklamních spotů.

Jaké s knihou máte cíle? Kolik toho třeba chcete prodat?
DM: Aktuálně prodáváme kolem dvaceti knih denně a věříme, že toto číslo bude ještě narůstat. Jak to bude v zahraničí zatím nedokážeme odhadnout, ale když se dobře vychytají kampaně, může to být dost zajímavé…

Název je anglický, obsah je český. Proč?
VL: Původně jsem odhadoval, že největší část klientely bude mezi 16-20 lety, což je generace, která v angličtině žije. V dnešní době je na internetu vše v AJ a pro spoustu mladých lidí je to “cool”. Anglický název nám navíc usnadní přechod do zahraničí, nebudeme muset vymýšlet nové jméno. Když jsme zjistili, že nás kupují i starší lidé, kteří často zmiňovali, že by raději na knize měli český název, přidali jsme na titulní stránku alespoň český podnadpis “Kniha pro zamilované”.

Zmiňovali jste, že se chystáte na expanzi do zahraničí – kam to bude?
DM: Překlad do AJ již máme hotový, takže se nabízí USA, UK, možná Austrálie. Následovat budou německy mluvící země, poté knihu přeložíme do španělštiny a kdo ví, co bude dál. Zatím to je ale jen na počítači a kdy budou první cizojazyčné výtisky na světě nedokážeme říct. Hodně záleží na tom, kdy spustíme kampaň v zahraničí. Hrubý odhad je konec druhého čtvrtletí tohoto roku, ale to se může ještě změnit.

Na závěr si nemůžu odpustit jednu otázku. Co na to vaše partnerky?
DM: Momentálně jsem bez partnerky, přeci jenom podnikat, studovat a při tom všem udržet dlouhodobý vztah je docela obtížné, popravdě nechápu, jak to Vítek dělá (smích).

VL: Bez své přítelkyně bych tento nápad nejspíše nikdy nedostal – má proto radost, že se mi ho podařilo zrealizovat a nadšeně vymýšlí další a další nápady. Stejně jako se v realitě nechodí jen na jedno pivo, jednou knihou to u nás rozhodně končit nebude :)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)