Inzerce

4 otázky, které si položte dříve, než začnete rozšiřovat svůj tým

Jak získat peníze na zaměstnanceJste malá firma a chcete rozšířit svůj tým? Pak si položte 4 následující otázky. Autorkou článku je Magdaléna Divišová z Online people, která má více než 7leté zkušenosti s HR v e-commerce.

Inzerce

Podnikání malé firmy a její problémy týkající se financí, lidských kapacit či produktu jsou samostatnou disciplínou. Na začátek si aspoň řekněme, že malá firma může představovat výsledek své promyšlené strategie nebo vcelku běžnou fázi vývoje většiny firem. Představme si tedy firmu, která na svůj bod zvratu teprve čeká a majorita jejích aktivit je každodenní exekutiva. Malá firma, která potřebuje rozšířit tým, protože její členové jsou zahlceni řešením úkolů od vaření kávy až po strategický pohled, by si měla položit několik základních otázek:

1. Máme klíčové lidi na klíčových místech?

Nositeli klíčových aktivit by měli být ideálně sami zakladatelé. Ať už pro jejich pracovní zkušenosti související s core businessem dané společnosti, drive nebo tah na branku. Často ani podnikání stylem dám někam kapitál není v žádném případě známka 100% úspěchu. Vždy je lepší, když zakladatelé zapojí vlastní znalosti, zkušenosti, supervizi a mentoring nebo alespoň kontakty.

2. Musíme rozšiřovat tým?

Existuje řada malých podniků, kterým např. technologická vychytávka nebo chytré outsourcování některých činností umožňují fungovat maximálně efektivně i v malém týmu či v několika lidech. Nikdy neoutsourcujte své klíčové kompetence, ale prověřte, zda zde nejsou činnosti, jejichž outsourcováním si můžete uvolnit ruce. Skutečně zde nejsou činnosti, které mohu levně zadat někomu jinému a svůj čas věnovat něčemu efektivnějšímu?

3. Jestliže ano, tak co nabídnout novým kolegům?

Peníze překvapivě nejsou jediným lákadlem, které pomáhá získat výborné kolegy. A konečně ani peníze nemusejí znamenat okamžitý cash, klíčovým kolegům můžete ve své firmě nabídnout i podíl. Dalšími a často spolehlivějšími lákadly jsou: výzva, vize, možnost podílet se na něčem, co má přidanou hodnotu pro koncové zákazníky, co zásadně obohacuje jejich život, ale i něco osobního pro nové kolegy, např. možnost pracovat s respektovanou osobností. To vše může i z malé firmy udělat lákavého zaměstnavatele.

4. Dokážete jednoduše říci, kam vaše firma kráčí?

Jestli tyto výhody a lákadla firma nedokáže jednoznačně zformulovat a nabídnout novým kolegům, měla by se smířit s tím, že si u ní nováčci budou podávat dveře  ale zejména při odcházení. Tato (malá) firma bude ztrácet čas při vyhledávání, zaškolování a předávání know-how, a jakmile se nový kolega dostane na úroveň, kdy může začít přinášet firmě benefity, pro které si ho vyhledala, neztotožní se s ní a z firmy odchází. Neméně důležité  kromě správného zformulování hlavních myšlenek  je dát o nich správně vědět, v rámci firmy, na sociálních sítích atd.

Lidé, produkt, peníze

Jestliže má firma problémy jednoznačně zformulovat svou vizi a její přidanou hodnotu pro nové kolegy, dost pravděpodobně má problémy i s jasnou komunikací svého produktu směrem ke koncovým zákazníkům. Proto debata o nových posilách v (malém) týmu je vlastně debatou o produktu, který nabízí trhu, o jeho přidané hodnotě a celkové nosné myšlence podnikání této firmy. Sekundárně pak o finančních zdrojích, které do podnikání můžete vložit. Lidé, produkt a peníze jsou pomyslnými a spojenými vrcholy každého podnikání.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Magdaléna Divišová

Magda zastupuje pozici Head of Business Development v personální agentuře OnlinePeople.cz. S hledáním nových zaměstnanců má více jak 7leté zkušenosti.

Nenechte si ujít

martinbenes-foto

Jak se stát nejmladším SEO specialistou pro největší firmu na Maltě

zena-psani-vztek-web

9 typů copy poptávek z webu: Jak s nimi naložit?

penize-koruny-snura-web

5 praktických tipů, jak vytvořit dlouhodobě vydělávající affiliate podnikání

Právě vyšlo

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání