Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

4 otázky, které si položte dříve, než začnete rozšiřovat svůj tým

Jak získat peníze na zaměstnanceJste malá firma a chcete rozšířit svůj tým? Pak si položte 4 následující otázky. Autorkou článku je Magdaléna Divišová z Online people, která má více než 7leté zkušenosti s HR v e-commerce.

Podnikání malé firmy a její problémy týkající se financí, lidských kapacit či produktu jsou samostatnou disciplínou. Na začátek si aspoň řekněme, že malá firma může představovat výsledek své promyšlené strategie nebo vcelku běžnou fázi vývoje většiny firem. Představme si tedy firmu, která na svůj bod zvratu teprve čeká a majorita jejích aktivit je každodenní exekutiva. Malá firma, která potřebuje rozšířit tým, protože její členové jsou zahlceni řešením úkolů od vaření kávy až po strategický pohled, by si měla položit několik základních otázek:

1. Máme klíčové lidi na klíčových místech?

Nositeli klíčových aktivit by měli být ideálně sami zakladatelé. Ať už pro jejich pracovní zkušenosti související s core businessem dané společnosti, drive nebo tah na branku. Často ani podnikání stylem dám někam kapitál není v žádném případě známka 100% úspěchu. Vždy je lepší, když zakladatelé zapojí vlastní znalosti, zkušenosti, supervizi a mentoring nebo alespoň kontakty.

TIP: Podle Jiřího Urbana z VašeČočky.cz by ředitel firmy měl vytvořit takové prostředí, aby firma mohla zdravě růst. Přečtěte si více

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

2. Musíme rozšiřovat tým?

Existuje řada malých podniků, kterým např. technologická vychytávka nebo chytré outsourcování některých činností umožňují fungovat maximálně efektivně i v malém týmu či v několika lidech. Nikdy neoutsourcujte své klíčové kompetence, ale prověřte, zda zde nejsou činnosti, jejichž outsourcováním si můžete uvolnit ruce. Skutečně zde nejsou činnosti, které mohu levně zadat někomu jinému a svůj čas věnovat něčemu efektivnějšímu?

3. Jestliže ano, tak co nabídnout novým kolegům?

Peníze překvapivě nejsou jediným lákadlem, které pomáhá získat výborné kolegy. A konečně ani peníze nemusejí znamenat okamžitý cash, klíčovým kolegům můžete ve své firmě nabídnout i podíl. Dalšími a často spolehlivějšími lákadly jsou: výzva, vize, možnost podílet se na něčem, co má přidanou hodnotu pro koncové zákazníky, co zásadně obohacuje jejich život, ale i něco osobního pro nové kolegy, např. možnost pracovat s respektovanou osobností. To vše může i z malé firmy udělat lákavého zaměstnavatele.

4. Dokážete jednoduše říci, kam vaše firma kráčí?

Jestli tyto výhody a lákadla firma nedokáže jednoznačně zformulovat a nabídnout novým kolegům, měla by se smířit s tím, že si u ní nováčci budou podávat dveře  ale zejména při odcházení. Tato (malá) firma bude ztrácet čas při vyhledávání, zaškolování a předávání know-how, a jakmile se nový kolega dostane na úroveň, kdy může začít přinášet firmě benefity, pro které si ho vyhledala, neztotožní se s ní a z firmy odchází. Neméně důležité  kromě správného zformulování hlavních myšlenek  je dát o nich správně vědět, v rámci firmy, na sociálních sítích atd.

Lidé, produkt, peníze

Jestliže má firma problémy jednoznačně zformulovat svou vizi a její přidanou hodnotu pro nové kolegy, dost pravděpodobně má problémy i s jasnou komunikací svého produktu směrem ke koncovým zákazníkům. Proto debata o nových posilách v (malém) týmu je vlastně debatou o produktu, který nabízí trhu, o jeho přidané hodnotě a celkové nosné myšlence podnikání této firmy. Sekundárně pak o finančních zdrojích, které do podnikání můžete vložit. Lidé, produkt a peníze jsou pomyslnými a spojenými vrcholy každého podnikání.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Magdaléna Divišová

Magda zastupuje pozici Head of Business Development v personální agentuře OnlinePeople.cz. S hledáním nových zaměstnanců má více jak 7leté zkušenosti.

Nenechte si ujít

martinbenes-foto

Jak se stát nejmladším SEO specialistou pro největší firmu na Maltě

zena-psani-vztek-web

9 typů copy poptávek z webu: Jak s nimi naložit?

penize-koruny-snura-web

5 praktických tipů, jak vytvořit dlouhodobě vydělávající affiliate podnikání

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

Premium
juraj-striezenec-web

Kiwi.com: Pád na nulu. Jak dostat firmu z existenční krize? | Juraj Strieženec

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

Inzerce