Jak zvýšit obrat e-shopu?
Obrat e-shopu je jedním z nejčastějších ekonomických ukazatelů, které provozovatelé internetových obchodů sledují. Ačkoliv sám o sobě nemusí být vypovídající a může být ovlivněn mnoha vědomými i nevědomými rozhodnutími podnikatele, můžeme se zamyslet nad jeho zvýšením. V tomto článku se tedy dozvíte, jak zvýšit obrat e-shopu.
Na začátku se ale ujistěte, zda je pro vás obrat e-shopu skutečně tím nejdůležitějším ukazatelem a zda ve své firmě sledujete i jiná čísla. V případě e-shopů to může být například průměrná výše objednávky a zisk, který na ní generujete. Můžete také podrobně sledovat náklady, které za získání nového zákazníky platíte, kolik vás stojí logistika a mnoho dalšího. A samozřejmě to může být samotný zisk a růst firmy.
Proto vám doporučujeme vzdělávat se v oblasti finančního řízení firmy. Zajímavou inspirací pro vás může být třeba návod, jak funguje transakční ekonomika e-shopu.
Příležitostí, jak zvýšit obrat e-shopu, může být třeba nabídka služeb, ze kterých si vaši zákazníci mohou při nákupu vybrat. Mezi oblíbené služby patří například tyto:
A mnoho dalšího. Poslechněte si, jak nad službami pro zákazníky přemýšlet a co všechno jim můžete nabídnout:
Zákaznický servis je místem, na kterém můžete neustále vymýšlet nové inovace a způsoby zlepšení. Najdete v něm také spoustu příležitostí pro další růst.
Přemýšlejte zejména nad tím, jak zlepšit vaše webové stránky, aby se zákazníkům nakupovalo lépe a pohodlněji. Hledejte způsoby, jak jim nabídnout další zboží a zvýšit průměrnou hodnotu objednávky. Vylepšit můžete třeba doporučování zboží na vašem webu, případně vyhledávání, prezentaci produktů a mnoho dalšího.
Řada e-shopů neumožňuje příliš pohodlný nákup přes mobil. Ujistěte se proto, že i na něm mohou vaši zákazníci nakupovat pohodlně a že jim i tam dokážete prodat něco navíc.
V rámci servisu přemýšlejte i nad vaší zákaznickou podporou. Ta může volat zákazníkům a nabízet jim příslušenství k zakoupenému zboží, případně dražší verze produktů. Může pro vás také získávat data a zpětnou vazbu, díky čemuž budete moci vylepšit marketing a nabídku e-shopu.
Zdrojů růstu e-shopu může být mnoho. Z naší zkušenosti je firmy vidí zejména v těchto oblastech:
Poslechněte si, jak nad růstem e-shopu přemýšlí další podnikatelé:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.