Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Obrat e-shopu

Jak zvýšit obrat e-shopu?

Obrat e-shopu je jedním z nejčastějších ekonomických ukazatelů, které provozovatelé internetových obchodů sledují. Ačkoliv sám o sobě nemusí být vypovídající a může být ovlivněn mnoha vědomými i nevědomými rozhodnutími podnikatele, můžeme se zamyslet nad jeho zvýšením. V tomto článku se tedy dozvíte, jak zvýšit obrat e-shopu.

Na začátku se ale ujistěte, zda je pro vás obrat e-shopu skutečně tím nejdůležitějším ukazatelem a zda ve své firmě sledujete i jiná čísla. V případě e-shopů to může být například průměrná výše objednávky a zisk, který na ní generujete. Můžete také podrobně sledovat náklady, které za získání nového zákazníky platíte, kolik vás stojí logistika a mnoho dalšího. A samozřejmě to může být samotný zisk a růst firmy.

Proto vám doporučujeme vzdělávat se v oblasti finančního řízení firmy. Zajímavou inspirací pro vás může být třeba návod, jak funguje transakční ekonomika e-shopu.

Nabídněte zákazníkům služby navíc

Příležitostí, jak zvýšit obrat e-shopu, může být třeba nabídka služeb, ze kterých si vaši zákazníci mohou při nákupu vybrat. Mezi oblíbené služby patří například tyto:

  • Prodloužení záruky.
  • Delší lhůta na vrácení zboží.
  • Pojištění zboží.
  • Dárkové balení.
  • Nákup na splátky.
  • Výměna zboží.
  • Instalace a servis zboží.
  • Zvýhodnění při nákupu.

A mnoho dalšího. Poslechněte si, jak nad službami pro zákazníky přemýšlet a co všechno jim můžete nabídnout:

muj-koberec-web

Služby e-shopu a odlišení se od konkurence | Marek Černý & Tomáš Linhart (MůjKoberec.cz)

libor-chrastecky-web

Libor Chrástecký: Budování firmy DeWALT Morava, tvorba e-shopu, služby pro zákazníky, expanze na Slovensko

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

Zlepšete zákaznický servis

Zákaznický servis je místem, na kterém můžete neustále vymýšlet nové inovace a způsoby zlepšení. Najdete v něm také spoustu příležitostí pro další růst.

Přemýšlejte zejména nad tím, jak zlepšit vaše webové stránky, aby se zákazníkům nakupovalo lépe a pohodlněji. Hledejte způsoby, jak jim nabídnout další zboží a zvýšit průměrnou hodnotu objednávky. Vylepšit můžete třeba doporučování zboží na vašem webu, případně vyhledávání, prezentaci produktů a mnoho dalšího.

Řada e-shopů neumožňuje příliš pohodlný nákup přes mobil. Ujistěte se proto, že i na něm mohou vaši zákazníci nakupovat pohodlně a že jim i tam dokážete prodat něco navíc.

V rámci servisu přemýšlejte i nad vaší zákaznickou podporou. Ta může volat zákazníkům a nabízet jim příslušenství k zakoupenému zboží, případně dražší verze produktů. Může pro vás také získávat data a zpětnou vazbu, díky čemuž budete moci vylepšit marketing a nabídku e-shopu.

Inzerce

Hledejte nové zdroje růstu

Zdrojů růstu e-shopu může být mnoho. Z naší zkušenosti je firmy vidí zejména v těchto oblastech:

  1. Rozšíření sortimentu – nabídněte zákazníkům nové zboží, které souvisí s tím původním a osloví vaše stávající i nové zákazníky.
  2. Expanze do zahraničí – zjistěte, jaký zahraniční trh nabízí prostor, který můžete naplnit.
  3. Vlastní produkty a značky – vytvořte něco vlastního, na čem budete mít mnohem vyšší marže.
  4. Vendor marketing – nabídněte dodavatelům a dalším firmám třeba reklamu na vašem webu, v e-mail marketingu či cokoliv dalšího, co jim pomůže oslovit více zákazníků.

Poslechněte si, jak nad růstem e-shopu přemýšlí další podnikatelé:

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

david-vurma-web

Zákaznická retence e-shopu v praxi | David Vurma (ACOMWARE)

Premium
petr-krivanek-web

Jak si nastavit firmu, abychom se z ní nepodělali? | Petr Křivánek (Happy Sport)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

juraj-harkabuzik-web

Práce s daty: Jak analyzovat zákaznickou podporu, její výsledky a ušlé příležitosti? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabuzik-web

Jak prodat zákazníkovi víc? | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

radek-mrkos-web

Rozjezd e-shopu Albatros Media, zdroje objednávek | Radek Mrkos

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.