Přichází podzim a s ním i další díl Novinek z onlajnu, který si pro vás připravil mediální tým online marketingové agentury eVisions. A protože podzim je tak trochu synonymem pro vzdělávání, v dnešním díle se kromě oborových novinek dozvíte, jak dělat smysluplný linkbuilding, nebo na které konference určitě vyrazit. V rámci SEO rozebereme i nové odkazové parametry sponsored a UGC, jejichž uvedení do praxe nám přiblíží přední český SEO, specialista Pavel Ungr.
Inzerce
#1 Novinky z oboru online marketingu
SEO – odkazové parametry sponsored a UGC
Google oznámil podstatnou změnu ohledně parametrů odkazů, které se rozhodl rozšířit. Ke stávajícímu parametru nofollow tak nově přibudou parametry sponsored a UGC.
Pojďme si jednotlivé parametry blíže představit:
Parametr sponsored by se měl podle doporučení Googlu použít u odkazů, které vznikly v rámci placené spolupráce, affilate činností, či partnerství. UGC parametr je vhodný pro odkazy vzniklé činností uživatelů na webu, nad kterými nemá vlastník webu úplnou kontrolu, kupříkladu na diskuzních fórech. Parametr nofollow nadále nepřenáší žádnou hodnotu a použijte jej, pokud nechcete svůj web spojovat s cílovou stránkou. Zajímá vás, jak se tyto změny projeví v praxi? Nenechte si ujít rozhovor níže.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Seznam díky své službě Mapy.cz pomáhá zjednodušit cestování nevidomým a slabozrakým lidem, a to prostřednictvím haptických map. Ti si je mohou nechat u české internetové jedničky v rámci České republiky zdarma vytisknout.
Seznam sice pomalu a jistě ztrácí pozici na trhu vyhledávání, avšak líbí se nám jeho snaha o přežití díky novým projektům. Typicky třeba Seznam zprávy, Seznam TV, nebo nespočet produktových webů.
Sociální sítě – reklamy ve vyhledávání na Facebooku
Facebook od prosince minulého roku testoval zobrazování reklam ve vyhledávání. Princip funguje obdobně jako reklamy ve vyhledávání na Googlu, kdy uživatel zadá do vyhledávacího okna svůj dotaz a následně se mu ve výsledcích zobrazí reklamy dle klíčových slov či zájmů. Nyní se Facebook rozhodl tuto možnost poskytnout i dalším inzerentům a je jen otázkou času, kdy bude tato funkce přístupná celosvětově.
PPC – dynamické bannery v Skliku
Sklik počátkem září představil nový typ reklamy dynamický banner, který údajně spojuje výhody dynamického remarketingu a možnosti oslovit zcela nové uživatele v obsahové síti. De facto se totiž jedná o již známý dynamický prospecting.
Novinku ocení zejména weby, které mají k dispozici produktový feed (e-shopy, realitní kanceláře, cestovní kanceláře apod.). Ty totiž budou moci oslovit nové zákazníky (pomocí cílení, které Sklik nabízí – tj. témata, zájmy, zájmy o koupi apod.) přímo s konkrétními produkty a nebudou se muset spoléhat pouze na statické nebo responzivní bannery.
#2 Tipy a triky, jak na linkbuilding
V rámci vzdělávacího okénka si pro vás zkušený linkbuilder Tomáš Osinek připravil 5 tipů, jak dělat smysluplný linkbuilding. Co si pohlídat a na co nezapomenout?
Tip č. 1 – Při výběru vhodné domény pro umístění odkazu nezapomínejte na štěpení link juice. Kromě referenčních domén daného webu se soutřeďte i na počet odchozích odkazů.
Tip č. 2 – Ukazatelé jako Domain Rating nebo Domain Authority jsou sice fajn pro rychlý přehled o velikosti domény a síle odkazového profilu, nikdy se však slepě neřiďte pouze těmito metrikami a berte v potaz i ostatní kritéria.
Tip č. 3 – Při budování odkazového portfolia se snažte o přirozenost a relevanci, neboť z posledních kroků Googlu je vidět, že odkazy patří stále mezi klíčové faktory hodnocení webu. Je však důležité, aby působily organicky, jinak vyhledávač zbytečně sníží jejich váhu.
Tip č. 4 – Většina SEO specialistů se soustředí na získávání nových odkazů, často však zapomíná na monitoring těch ztracených. Mějte svoje odkazové portfolio pod kontrolou, ať vaše předešlá práce nepřijde vniveč.
Tip č. 5 – Před zběsilým budováním externích odkazů se nakonec ujistěte, že máte správně nastavenou strukturu těch interních. Interní odkazy jsou totiž nejsnáze získatelné i přizpůsobitelné, tak toho využijte.
#3 Rozhovor
U linkbuildingu a odkazů ještě chvíli zůstaneme a podíváme se, jak se nové odkazové parametry sponsored a UGC projeví v praxi. Právě to nám prozradí náš dnešní host a jedna z nejvýraznějších tváří českého SEO rybníčku, Pavel Ungr.
#4 Agenturní zákulisí – tipy na podzimní konference
Tuze rádi se vzděláváte? Pak vás potěší tipy od Adama na marketingové konference, které by vám na podzim určitě neměli uniknout.
Doporučujeme navštívit zejména:
E-Business Forum 2019
PPC restart
WebTop100
Social Restart
Na PPC Restartu můžete PPC manažera eVisions Adama Dvořáka spolu s kolegyní Lenkou Brejškovou potkat osobně, neboť budou společně přednášet na téma Analýza konkurence. Těšíme se na vás!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.