Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na vzdělávání a linkbuilding

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

MarketingSponzorovánoVideo

Přichází podzim a s ním i další díl Novinek z onlajnu, který si pro vás připravil mediální tým online marketingové agentury eVisions. A protože podzim je tak trochu synonymem pro vzdělávání, v dnešním díle se kromě oborových novinek dozvíte, jak dělat smysluplný linkbuilding, nebo na které konference určitě vyrazit. V rámci SEO rozebereme i nové odkazové parametry sponsored a UGC, jejichž uvedení do praxe nám přiblíží přední český SEO, specialista Pavel Ungr.

#1 Novinky z oboru online marketingu

SEO – odkazové parametry sponsored a UGC

Google oznámil podstatnou změnu ohledně parametrů odkazů, které se rozhodl rozšířit. Ke stávajícímu parametru nofollow tak nově přibudou parametry sponsored a UGC.

 Pojďme si jednotlivé parametry blíže představit:

Parametr sponsored by se měl podle doporučení Googlu použít u odkazů, které vznikly v rámci placené spolupráce, affilate činností, či partnerství. UGC parametr je vhodný pro odkazy vzniklé činností uživatelů na webu, nad kterými nemá vlastník webu úplnou kontrolu, kupříkladu na diskuzních fórech. Parametr nofollow nadále nepřenáší žádnou hodnotu a použijte jej, pokud nechcete svůj web spojovat s cílovou stránkou. Zajímá vás, jak se tyto změny projeví v praxi? Nenechte si ujít rozhovor níže.

Seznam – Mapy.cz pro nevidomé

Seznam díky své službě Mapy.cz pomáhá zjednodušit cestování nevidomým a slabozrakým lidem, a to prostřednictvím haptických map. Ti si je mohou nechat u české internetové jedničky v rámci České republiky zdarma vytisknout.

Seznam sice pomalu a jistě ztrácí pozici na trhu vyhledávání, avšak líbí se nám jeho snaha o přežití díky novým projektům. Typicky třeba Seznam zprávy, Seznam TV, nebo nespočet produktových webů.

Sociální sítě – reklamy ve vyhledávání na Facebooku

Facebook od prosince minulého roku testoval zobrazování reklam ve vyhledávání. Princip funguje obdobně jako reklamy ve vyhledávání na Googlu, kdy uživatel zadá do vyhledávacího okna svůj dotaz a následně se mu ve výsledcích zobrazí reklamy dle klíčových slov či zájmů. Nyní se Facebook rozhodl tuto možnost poskytnout i dalším inzerentům a je jen otázkou času, kdy bude tato funkce přístupná celosvětově.

PPC – dynamické bannery v Skliku

Sklik počátkem září představil nový typ reklamy dynamický banner, který údajně spojuje výhody dynamického remarketingu a možnosti oslovit zcela nové uživatele v obsahové síti. De facto se totiž jedná o již známý dynamický prospecting.

Novinku ocení zejména weby, které mají k dispozici produktový feed (e-shopy, realitní kanceláře, cestovní kanceláře apod.). Ty totiž budou moci oslovit nové zákazníky (pomocí cílení, které Sklik nabízí – tj. témata, zájmy, zájmy o koupi apod.) přímo s konkrétními produkty a nebudou se muset spoléhat pouze na statické nebo responzivní bannery.

#2 Tipy a triky, jak na linkbuilding

V rámci vzdělávacího okénka si pro vás zkušený linkbuilder Tomáš Osinek připravil 5 tipů, jak dělat smysluplný linkbuilding. Co si pohlídat a na co nezapomenout?

  • Tip č. 1 – Při výběru vhodné domény pro umístění odkazu nezapomínejte na štěpení link juice. Kromě referenčních domén daného webu se soutřeďte i na počet odchozích odkazů.
  • Tip č. 2 – Ukazatelé jako Domain Rating nebo Domain Authority jsou sice fajn pro rychlý přehled o velikosti domény a síle odkazového profilu, nikdy se však slepě neřiďte pouze těmito metrikami a berte v potaz i ostatní kritéria.
  • Tip č. 3 – Při budování odkazového portfolia se snažte o přirozenost a relevanci, neboť z posledních kroků Googlu je vidět, že odkazy patří stále mezi klíčové faktory hodnocení webu. Je však důležité, aby působily organicky, jinak vyhledávač zbytečně sníží jejich váhu.
  • Tip č. 4 – Většina SEO specialistů se soustředí na získávání nových odkazů, často však zapomíná na monitoring těch ztracených. Mějte svoje odkazové portfolio pod kontrolou, ať vaše předešlá práce nepřijde vniveč.
  • Tip č. 5 – Před zběsilým budováním externích odkazů se nakonec ujistěte, že máte správně nastavenou strukturu těch interních. Interní odkazy jsou totiž nejsnáze získatelné i přizpůsobitelné, tak toho využijte.

#3 Rozhovor

U linkbuildingu a odkazů ještě chvíli zůstaneme a podíváme se, jak se nové odkazové parametry sponsored a UGC projeví v praxi. Právě to nám prozradí náš dnešní host a jedna z nejvýraznějších tváří českého SEO rybníčku, Pavel Ungr.

#4 Agenturní zákulisí – tipy na podzimní konference

Tuze rádi se vzděláváte? Pak vás potěší tipy od Adama na marketingové konference, které by vám na podzim určitě neměli uniknout.

Doporučujeme navštívit zejména: 

  • E-Business Forum 2019
  • PPC restart
  • WebTop100
  • Social Restart

Na PPC Restartu můžete PPC manažera eVisions Adama Dvořáka spolu s kolegyní Lenkou Brejškovou potkat osobně, neboť budou společně přednášet na téma Analýza konkurence. Těšíme se na vás!

A pokud jste zvědaví i na další konference, které se letošní podzim chystají, vezměte si do ruky diář spolu s kompletním seznamem marketingových konferencí a dalších oborových akcí podzimu a zimy 2019 a naplánujte si sebe-vzdělávání ještě dnes.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.



Skrýt reklamu