Přichází podzim a s ním i další díl Novinek z onlajnu, který si pro vás připravil mediální tým online marketingové agentury eVisions. A protože podzim je tak trochu synonymem pro vzdělávání, v dnešním díle se kromě oborových novinek dozvíte, jak dělat smysluplný linkbuilding, nebo na které konference určitě vyrazit. V rámci SEO rozebereme i nové odkazové parametry sponsored a UGC, jejichž uvedení do praxe nám přiblíží přední český SEO, specialista Pavel Ungr.
Google oznámil podstatnou změnu ohledně parametrů odkazů, které se rozhodl rozšířit. Ke stávajícímu parametru nofollow tak nově přibudou parametry sponsored a UGC.
Pojďme si jednotlivé parametry blíže představit:
Parametr sponsored by se měl podle doporučení Googlu použít u odkazů, které vznikly v rámci placené spolupráce, affilate činností, či partnerství. UGC parametr je vhodný pro odkazy vzniklé činností uživatelů na webu, nad kterými nemá vlastník webu úplnou kontrolu, kupříkladu na diskuzních fórech. Parametr nofollow nadále nepřenáší žádnou hodnotu a použijte jej, pokud nechcete svůj web spojovat s cílovou stránkou. Zajímá vás, jak se tyto změny projeví v praxi? Nenechte si ujít rozhovor níže.
Seznam díky své službě Mapy.cz pomáhá zjednodušit cestování nevidomým a slabozrakým lidem, a to prostřednictvím haptických map. Ti si je mohou nechat u české internetové jedničky v rámci České republiky zdarma vytisknout.
Seznam sice pomalu a jistě ztrácí pozici na trhu vyhledávání, avšak líbí se nám jeho snaha o přežití díky novým projektům. Typicky třeba Seznam zprávy, Seznam TV, nebo nespočet produktových webů.
Facebook od prosince minulého roku testoval zobrazování reklam ve vyhledávání. Princip funguje obdobně jako reklamy ve vyhledávání na Googlu, kdy uživatel zadá do vyhledávacího okna svůj dotaz a následně se mu ve výsledcích zobrazí reklamy dle klíčových slov či zájmů. Nyní se Facebook rozhodl tuto možnost poskytnout i dalším inzerentům a je jen otázkou času, kdy bude tato funkce přístupná celosvětově.
Sklik počátkem září představil nový typ reklamy dynamický banner, který údajně spojuje výhody dynamického remarketingu a možnosti oslovit zcela nové uživatele v obsahové síti. De facto se totiž jedná o již známý dynamický prospecting.
Novinku ocení zejména weby, které mají k dispozici produktový feed (e-shopy, realitní kanceláře, cestovní kanceláře apod.). Ty totiž budou moci oslovit nové zákazníky (pomocí cílení, které Sklik nabízí – tj. témata, zájmy, zájmy o koupi apod.) přímo s konkrétními produkty a nebudou se muset spoléhat pouze na statické nebo responzivní bannery.
V rámci vzdělávacího okénka si pro vás zkušený linkbuilder Tomáš Osinek připravil 5 tipů, jak dělat smysluplný linkbuilding. Co si pohlídat a na co nezapomenout?
U linkbuildingu a odkazů ještě chvíli zůstaneme a podíváme se, jak se nové odkazové parametry sponsored a UGC projeví v praxi. Právě to nám prozradí náš dnešní host a jedna z nejvýraznějších tváří českého SEO rybníčku, Pavel Ungr.
Tuze rádi se vzděláváte? Pak vás potěší tipy od Adama na marketingové konference, které by vám na podzim určitě neměli uniknout.
Doporučujeme navštívit zejména:
Na PPC Restartu můžete PPC manažera eVisions Adama Dvořáka spolu s kolegyní Lenkou Brejškovou potkat osobně, neboť budou společně přednášet na téma Analýza konkurence. Těšíme se na vás!
A pokud jste zvědaví i na další konference, které se letošní podzim chystají, vezměte si do ruky diář spolu s kompletním seznamem marketingových konferencí a dalších oborových akcí podzimu a zimy 2019 a naplánujte si sebe-vzdělávání ještě dnes.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.