Inzerce

Novinky z onlajnu #42: Ideální FB příspěvek, cílená PPC reklama v TV a Instagram Creators Account

Mediální tým agentury eVisions vás vítá u prvních letošních Novinek z onlajnu! Tradičně se těšte na spoustu výživných novinek z oblasti SEO, PPC, sociálních sítí i německého online rybníčku. Nenechte si uniknout ani rozhovor s Jirkou Maříkem z agentury Performics, který vám prozradí, na co se všechno z hlediska PPC připravit v roce 2019.

Inzerce

Novinky z oblasti sociálních médií

Instagram Creators Account – speciální účet pro influencery

Instagram začal připravovat nový typ účtu, tzv. Creators Account, který vytvoří speciálně pro influencery a další online tvůrce. Součástí účtu bude mnoho nových nástrojů vyvinutých speciálně pro potřeby osobností s velkou sledovaností. Bude obsahovat např. vylepšené přehledy nebo speciální štítky, které umožní selektovat různé typy followerů. Instagram tak chce influencery podpořit v budování širší fanouškovské komunity i osobních značek.

Sdílejte Stories jen s blízkými přáteli

Nově můžete vaše IG Stories sdílet pouze s uzavřeným okruhem přátel. Stačí vytvořit speciální skupinu pod názvem Blízcí přátelé a zařadit do ní vybrané uživatele, se kterými chcete sdílet příběhy s osobnějším obsahem. Nástroj pro sdílení Stories s vybranými přáteli najdete v pravém horním rohu vašeho instagramového profilu. Když ho otevřete, zobrazí se vám návrhy přátel, se kterými jste nejvíce v kontaktu. Nebo si můžete vytvořit svou vlastní skupinu lidí a s tou své Stories sdílet.

Analýza: Jak vypadá ideální FB příspěvek?

Společnost BuzzSumo zanalyzovala přes 700 milionů příspěvků sdílených na FB stránkách v roce 2018, aby zjistila optimální délku, typ, čas sdílení příspěvku a další faktory, které mohou pomoci zvýšit výkon sdíleného obsahu na Facebooku.

Jaké nejzásadnější poznatky analýza přinesla?

    • Nejvýkonnější typ obsahu je video obsah – příspěvky ve formě videa měly v průměru o 59 % vyšší engagement.
    • Optimální délka videa je 180–200 s.
  • Nejlepší čas pro sdílení jsou večerní hodiny.
  • Nejvyšší míru engagementu sklidily posty sdílené o víkendu.
  • Optimální počet znaků u popisku příspěvku je v rozmezí 0-50 znaků. Čím méně, tím lépe.

Reklamy na WhatsAppu

Facebook uvedl, že reklamy na WhatsAppu by se měly začít objevovat již v tomto roce. Jedná se naprosto o logický krok, jelikož uživatelé tráví na mobilu čím dál více času a s reklamou v aplikaci Messenger má Facebook výborné zkušenosti. WhatsApp navíc používá přes 1,5 miliardy uživatelů v čele s mladší generací.

Novinky z oblasti SEO

Už máte responzivní web?

Pokud stále nemáte responzivní web, tak nejspíše přicházíte o návštěvnost a zároveň o tržby. Podíl mobilní návštěvnosti se za rok 2018 opět zvýšil, navíc primární index Googlu již přednostně prochází mobilní verzi webu.

Přechod na HTTPS

Společnost Google poměrně tlačila na přechod z protokolu http na https, který je pro uživatele, respektive jeho data, bezpečnější. Tímto krokem tedy nepomůžete ani tak konverzím a výsledkům vyhledávání, jako spíš svým zákazníkům a jejich bezpečí.

Rychlost webu jako hodnotící faktor

Minulý červen potvrdil, že rychlost načítání webu se počítá mezi signály hodnocení webu. Ideální doba načtení stránek je podle Googlu 2 až 3 sekundy. Trvá načtení vašeho webu mnohem déle? Pak si tento krok zapište do svého to-do listu.

Obsah je král, ale čtenář je víc

K letošnímu roku se neobjevil žádný buzzword týkající se obsahu. Není divu, vzhledem k vývoji v posledních pár letech by to totiž musel být super mega top cool in-depth content. Proto bychom se měli zamýšlet hlavně nad záměrem uživatele. Co hledá? Co je cílem jeho zjištění? A pak mu zodpovědět jeho otázky. Zejména pak stránkám typu Your Money or Your Life (YMYL), tedy stránek, které se týkají:

  • Zdravotnictví, lékařství, zdraví, sportovních aktivit
  • Rodičovství
  • Bankovnictví, finančnictví
  • Koupě nemovitosti či vozu

V případě stránek tohoto typu se zamyslete, jak jim dodat více odbornosti a důvěryhodnosti a zda na nich čtenáři opravdu najdou přidanou hodnotu.

Novinky z Německého onlajnu

Švýcarsko se loučí s Amazonem

Amazon nově nebude dodávat produkty do Švýcarska. Důvodem je nové nařízení švýcarské vlády, v rámci něhož jsou ve Švýcarsku zahraniční zásilkové firmy nuceny platit daň z přidané hodnoty, pokud je jejich roční obrat vyšší než 100 000 franků. Švýcaři si od tohoto kroku slibují zejména stejné podmínky pro tuzemské i zahraniční subjekty. Digitální nabídka na Amazonu, například audioknihy, je pro Švýcarské zákazníky i nadále aktivní.

Facebook Watch v Německu neuspěl

YouTube tvoří v Německu více jak polovinu všech shlédnutých videí. Naopak Facebook zabírá jen necelých 7 %, což jen dokazuje, že tato platforma v Německu opravdu nefrčí. Přesto však FB do programu Facebook Watch velmi investoval a stejně tak Mark Zuckerberg měl v Německu s firmou vysoké ambice. Německým uživatelům u Facebook Watch chybí ve srovnání s YouTube přidaná hodnota.

Němečtí zákazníci posílají zpět každou 8. objednávku

A jak to vypadalo v loňském roce s bájnou německou vratkovostí? Zákazníci posílají zpět prodejci v průměru každou osmou objednávku. Míra vratkovosti se tedy od roku 2016 zvýšila z 10 % na 12,5 %. Studie společnosti Bitkom taktéž ukázala, že ženy vrací více než muži a mladší zákazníci více než starší zákazníci.

Novinky z oblasti PPC

Plaťte až po uskutečnění konverze

Google na začátku prosince vypustil do světa dlouho očekávanou novinku týkající se plateb za konverze u obsahových kampaní. Jedná se o nastavení kampaně, které vám umožní platit až za uskutečněné konverze, a ne za prokliky. Abyste mohli tuto novinku využít, je potřeba použít u kampaně strategii nabídek cílovou CPA a mít na svém účtu alespoň 100 konverzí za posledních 30 dní. Většina z nich by měla být uskutečněna do 7 dnů od interakce s reklamou.

Cílená reklama v TV

Od konce roku 2018 můžeme v rámci YouTube nově cílit kampaně i na televizních obrazovkách. Zacílit reklamu přes internet tak, že se objeví v televizi? Tady už se jedná o poměrně velký krok vpřed.

Heuréka – pozor na slova, která se opakují v recenzích

Heuréka upgradovala recenze u obchodů, v rámci nichž analyzuje nejčastěji používaná slova v recenzích od vašich zákazníků a poté je zobrazuje u detailu obchodu jako nejčastější pozitiva a negativa. Tato funkce nejde vypnout a zobrazí se u vašeho obchodu automaticky, pokud budete mít za poslední půlrok alespoň 30 ověřených textových recenzí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Nenechte si ujít

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

eliska-flasarova-web

Jak řídit marketing vaší firmy? | Eliška Flasarová (SmartEmailing.cz)

ondrej-ratajsky-web

Vzdělávání klientů v B2B: Proč a jak na něj? | Ondřej Ratajský (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz