Prázdniny jsou sice za námi, nicméně online marketing nezahálel a chrlil na nás jednu novinku za druhou. Mediální tým agentury eVisions je pro vás již po 39té zachytil a zapracoval do dalšího dílu Novinek z onlajnu, díky nimž vám nic důležitého z oblasti PPC, SEO ani sociálních sítí neunikne.
Inzerce
Novinky z oblasti PPC
Google Ads ruší hromadné vyloučení aplikací
Google Ads ruší hromadné vyloučení umístění v mobilních aplikacích pomocí domény Adsenseformobileapps.com. Vyloučit rychle všechny kategorie aplikací však stále ještě můžete přes AdWords editor. O umístění inzerátech v aplikacích se obecně tvrdí, že nepodávají příliš dobrý výkon, proto si hlídejte, aby vám aplikace zbytečně neutrácely rozpočty ve vašich kampaních.
Větší inzeráty v Google Ads
V Google Ads také přibyla v textových inzerátech možnost 3. nadpisu a 2. popisku. Inzeráty se ale vizuálně zase tolik nemění, takže uvidíme, co nám více textu přinese.
Google Mobile Speed Score
Google letos se spuštěním mobilního indexu vydal update, který bere rychlost webu jako hodnotící faktor v organickém vyhledávání, což zřejmě začíná brát v potaz i v rámci Google Ads. Do rozhraní nově přidal sloupec s názvem „Skóre rychlosti na mobilním zařízení” a na webu Developers.google.com se objevil článek, prohlašující, že i Google Ads nahlíží na rychlost webu jako na hodnotící faktor.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Sklik se nyní pyšní novým formátem grafického banneru s názvem branding. Jedná se o formát, který se zobrazuje kolem hlavního obsahu webu a je viditelný i v momentě, kdy uživatel na stránce scrolluje. Se svými rozměry 2 000×1 400 pixelů jde pravděpodobně o největší banner, jímž můžete v Skliku uživatele zasáhnout.
Sklik pozastavil rozšířenou volnou shodu
Sklik zastavil test rozšířené volné shody. Volná shoda se tak přestala zobrazovat na dotazy, které nemají stejný slovní základ jako klíčové slovo, nicméně funguje stejně jako fungovala volná shoda s modifikátorem.
Konec textových inzerátů v obsahu
Sklik rovněž omezil tvorbu textových inzerátů do obsahové sítě. Během září zmizí možnost zadávání těchto inzerátů ve webovém rozhraní a v 1. polovině příštího roku by mělo být definitivně ukončeno jejich zobrazování. Sklik se tak rozhodl, protože kombinovaná reklama, která se umí přizpůsobit místu zobrazení, dosahuje daleko lepších výsledků, a proto ji před textovými inzeráty upřednostňuje.
Novinky z oblasti SEO
Plaťte přes Google Pay
V předchozích novinkách jsme vás informovali o službě Google Pay, pomocí které můžete platit prostřednictvím svého mobilního telefonu. Nově lze službu využít i při nákupu v e-shopech díky společnosti Global Payments, která službu integrovala do své platební brány GP webpay. Službu Google Pay můžete vyzkoušet třeba v obchodech jako Notino nebo Zoot.
Videokurz od Google Analytics
Chcete nadále vylepšovat své znalosti v Google Analytics? Společnost Google připravila další video kurz, který se jmenuje Google Analytics for Power Users.
V kurzu se dozvíte:
Jak se chovají uživatele
Jak přivést konverzní návštěvnost
Jak zlepšit engagement stránek
Jak zlepšit výkon produktů
Všechny dostupné kurzy od začátečnických až po pokročilé naleznete v Google Analytics Academy.
Novinky z oblasti sociálních sítí
Facebook stále roste
Facebook po druhém čtvrtletí roku 2018 stále roste, a to jak v počtu aktivních uživatelů, tak v příjmech z reklamy i v čistém příjmu. K jeho pomalejšímu růstu přispěla zejména problematika týkající se zabezpečení soukromí, šíření falešných zpráv a také GDPR.
Facebook v číslech:
Počet aktivních uživatelů za den se zvýšil o 22 miliónů oproti prvnímu čtvrtletí a dosáhl 1,47 miliardy uživatelů.
Měsíční počet uživatelů dosáhl 2,23 miliardy, jedná se o 11% nárůst v mezidobí.
Příjmy z reklamy za druhý kvartál roku 2018 dosáhly 13 miliard dolarů.
FB přidává nové funkce pro firemní stránky
Na Facebooku bude možné upravovat firemní recenze. Ty mohou obsahovat kromě textu a fotografie nově i obchodní tagy, které plní stejnou funkci jako hashtagy na IG a jsou generovány na základě klíčových slov z minulých zpětných vazeb. Uživatel je však může přidat i ručně. Tagy slouží uživatelům k lepšímu pochopení firmy – čím je známá a co je pro ni charakteristické, Facebook zase tagy využije pro kategorizaci firmy k budoucímu vyhledávání.
Nová call-to-action tlačítka
Těšit se můžete i na novou sadu call-to-action tlačítek. Na facebookové stránce si tak budete moci zarezervovat stůl, objednat jídlo, smluvit si schůzku nebo napsat zprávu i doporučení.
IGTV v hlavním feedu
Instagram testuje nové zvýraznění IGTV. Jeho cílem je zvýraznit IGTV v hlavním feedu pro zvýšení návštěvnosti kanálu, jelikož zatím nemá tolik příznivců jako Stories.
IGTV Carousel
IGTV Carousel se začne zobrazovat hned pod Instagram Stories, což by mělo zvýšit pravděpodobnost, že uživatel na videa klikne. Očekávat můžeme i zpeněžení kanálu, tedy zavedení reklamy.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.