Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Největším problémem e-commerce bude o Vánocích nedostatek lidí, říkají experti

E-shopyKomerční sdělení

Marketingové kampaně jasně naznačují, že vánoční sezóna v e-commerce jede na plné obrátky. Stejně jako loni se e-shopy zapojí do akcí jako Dny dopravy zdarma, Black Friday nebo Cyber Monday. Sdružení APEK odhaduje, že letošní vánoční nákupy vyvrcholí kolem 11. prosince a česká e-commerce se může těšit na 20% nárůst meziročního obratu. Zeptali jsme se zkušených expertů, jak to vidí oni.

ROSŤA URBÁNEK (Biddingtools, CEO)

Jaké trendy podle vás nejvíce ovlivní letošní Vánoce v e-commerce? Bude se v něčem letošní sezóna lišit od loňské?

Letošní vánoce může nejvíce ovlivnit nedostatek lidí a totální přehlcení e-shopů návalem objednávek. Podle mě jde o negativní trend, se kterým nebojuje jenom Tomáš Čupr, ale i ostatní. Posun očekávám v dopravě zásilek. Věřím, že všichni budou dělat maximum pro to, aby vše fungovalo lépe než loni a zákazníci dostali objednané zboží včas.

Máte nějaký osobní tip na zajímavý e-shop nebo projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu?

Je toho tolik co se v e-commerce děje, že je těžké vybrat jen jednu věc. Zaujala mě iniciativa „Na ovoce“ (https://na-ovoce.cz/web/). Jejím cílem je vracet zapomenuté odrůdy ovocných stromů zpět do české krajiny, aby mohly i další generace sklízet plody krajových odrůd. Kromě e-shopu provozují také mapu volně přístupných ovocných stromů, keřů a bylin.

Zkusíte si tipnout, jaký bude celkový obrat české e-commerce za rok 2017? Odhady APEK hovoří o 115 miliardách Kč.

Jelikož se české ekonomice poměrně dobře daří, odhaduji, že se tržby můžou vyšplhat až na 120 miliard. Faktory, který by mohly celkový obrat přibrzdit, jsou situace po parlamentních volbách a nejistota sestavení funkční vlády. Negativní vliv budou mít také Amazon a Marketplace, které českým e-shopům postupně uberou na obratech.

MIROSLAV UĎAN (Shoptet, CEO)

Jaké trendy podle vás nejvíce ovlivní letošní Vánoce v e-commerce? Bude se v něčem letošní sezóna lišit od loňské?

Žádný velký „big bang“ změn se letos nedá očekávat. Více se teď prodávají chytré hodinky, fitness náramky a různé gadgety. Zároveň stoupá obliba nákupů v čínských e-shopech AliExpress nebo Wish.

Máte nějaký osobní tip na zajímavý e-shop nebo projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu?

Líbí se mi projekt www.jeziskovavnoucata.cz, který pomáhá zpříjemnit Vánoce trošku opomíjené skupině.

Zkusíte si tipnout, jaký bude celkový obrat české e-commerce za rok 2017? Odhady APEK hovoří o 115 miliardách Kč.

Z dat, které máme k dispozici, očekáváme mnohem větší růst – až k 119 mld.

VÍT ZDRÁHAL (Cushman & Wakefield, konzultant)

Jaké trendy podle vás nejvíce ovlivní letošní Vánoce v e-commerce? Bude se v něčem letošní sezóna lišit od loňské?

Očekávám, že e-shopy budou překonávat své prodejní rekordy. Kromě tradičního zboží bude výrazný růst poptávky i po tzv. zážitcích v podobě vstupenek, předplatných, výletů apod. Obavám se, že dalším trendem budou nákupy a objednávky na poslední chvíli, kdy zákazník bude očekávat doručení zásilky do 24 hodin.

Máte nějaký osobní tip na zajímavý e-shop nebo projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu?

Můj otec se o Vánocích stane členem Klubu Pánů z Ponožkovic. Jedná se o sympatický projekt, který provozuje web .

Zkusíte si tipnout, jaký bude celkový obrat české e-commerce za rok 2017? Odhady APEK hovoří o 115 miliardách Kč.

Jsem optimistický a věřím, že se obrat českého e-commerce přehoupne přes 115 miliard Kč.

SIMONA KIJONKOVÁ (Zásilkovna.cz, zakladatelka)

Jaké trendy podle vás nejvíce ovlivní letošní Vánoce v e-commerce? Bude se v něčem letošní sezóna lišit od loňské?

Zákazníci budou podle mě nakupovat především hračky, parfémy, oblečení, hry a mobilní telefony a na poslední chvíli také zážitkové vouchery. Celkově očekávám zvýšení online nákupů i objednávání služeb online. E-shopy se snažily na vánoční sezónu dobře připravit. V e-commerci i logistice však chybí dostatek lidské síly.

Máte nějaký osobní tip na zajímavý e-shop nebo projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu?

Studenti ČZU vytvořili komunitní e-shop . Každý měsíc vám pošlou balíček pro pejska, přičemž 20 % z výtěžku prodeje jde na psí útulky. Dalšími tipy jsou – komunita na vytvoření vlastního oblečení nebo , která nabízí kvalitní potraviny pro rodiny s dětmi, vegetariány, vegany nebo lidi s intolerancí na laktózu.

Zkusíte si tipnout, jaký bude celkový obrat české e-commerce za rok 2017? Odhady APEK hovoří o 115 miliardách Kč.

APEK se podle mne se svým odhadem trefí, za sebe očekávám ještě plus 5–10 miliard Kč víc. Trend je jasný, očekáváme opět nárůst obratu české e-commerce oproti loňskému roku.

JAN DAVÍDEK (Biano, CEO)

Jaké trendy podle vás nejvíce ovlivní letošní Vánoce v e-commerce? Bude se v něčem letošní sezóna lišit od loňské?

Snadná dostupnost mobilního internetu mění způsob nakupování, kterému se e-shopy postupně přizpůsobují. Počítám, že poměr objednávek z mobilních zařízení se před Vánocemi zvýší. Letos bude díky růstu trhu větší tlak na dopravce, aby stihli balíčky doručit před Štědrým dnem. S tím, jaký je nedostatek lidí na trhu práce a roste objem zásilek, bych se doručení těsně před svátky letos obával.

Máte nějaký osobní tip na zajímavý e-shop nebo projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu?

Z e-shopů se mi líbí Bonami.cz, který má v nabídce konstantně hezké věci. K prohlédnutí doporučuji vánoční sekci na Bianu. V poslední době roste také e-shop Velký košík, který má zajímavou nabídku dekorací a doplňků.

Zkusíte si tipnout, jaký bude celkový obrat české e-commerce za rok 2017? Odhady APEK hovoří o 115 miliardách Kč.

Věřil bych odhadům APEKu, mají určitě informace o celém trhu. Na trhu, kde se pohybuji, tedy nábytek a home decor, vidíme nárůst proti loňskému roku o cca 30 %.

ONDŘEJ KLEGA (Acomware, Head of Marketing)

Jaké trendy podle vás nejvíce ovlivní letošní Vánoce v e-commerce? Bude se v něčem letošní sezóna lišit od loňské?

E-shopy se na vánoční sezónu pilně připravují už od léta. Očekáváme, že se letos ještě více zaměří na Black Friday, který je z pohledu e-commerce jedním z vrcholů předvánoční sezóny. Naopak oproti minulým rokům se e-shopy potýkají s nedostatkem pracovníků a brigádníků pro výpomoc, což může ovlivnit průběh expedice v největší špičce.

Máte nějaký osobní tip na zajímavý e-shop nebo projekt, o kterém byste rádi dali vědět světu?

Doporučuji podívat se na náš projekt , který přináší inspiraci, čím obdarovat své blízké. Projekt má 10ti letou tradici.

Zkusíte si tipnout, jaký bude celkový obrat české e-commerce za rok 2017? Odhady APEK hovoří o 115 miliardách Kč.

Celý rok je česká e-commerce v dobré kondici, takže předpověď 20% meziročního růstu považuji za reálnou. Osobně se domnívám, že celkový obrat bude o něco méně. Tipuji, že se bude pohybovat v rozmezí 110–115 miliard Kč. Česká e-commerce roste, ale zároveň lidé se naučili nakupovat ve větší míře na zahraničních eshopech.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: ACOMWARE

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na e-commerce poradenství, exportní strategie, multikanálový marketing a pomoc při vstupu na online trhy, výkonnostní marketing, digitální média a inteligentní e-mailovou komunikaci se zákazníky. Za 14 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu